Stránka 1 z 2

2107 Turbo

Napsal: čtv dub 14, 2005 21:21
od ert
tak sem to už začal skládat) motor 06, dva karburátory 2107-.....( i s LPG) turbo garet vt 15, chladič stlačenýho vzduchu ae270, nerez sání a vejfuk (home made), olejovej chladič.. původně š110r, š120gls a nevim jaký škůdky to ještě měly.. a to je právě ten problém... nevim jaký bylo zapojení chladiče do mazacího okruhu motoru... nevíte někdo kde hledat taková schemata, a hlavně nemáte někdo s chladičem oleje u lad skušenost, poraďte prosim. a taky jestli neni lepší viměník voda-olej než vzduch olej??

Napsal: pát dub 15, 2005 07:35
od Palec
ahoj kamo daj info ked mas skusenosti ohladom toho turba co treba a neaky postup chcem to naložiť do 21099i a uz ma to sere hodne dlho lebo mi nikto nevie poradit co a ako ja som tam chcel davat turbo s una 1.3 to bz mal aj ten moj motor 1.5 vydrzat tak posun neake info

Napsal: pát dub 15, 2005 08:26
od ert
turbo z una je dobra vec! nejhorší je dělat výfukový potrubí mezi hlavu a turbo, teda v mim prípadě... protože sem nechal sát turbo rovnou z karburátorů hotovou směs, tim pádem se můžu zabejvat jen regulací tlaku a otáčkama turba.. ale ty tam máš stříkačku co? u motoru se vstrikovánim to je jiná káva... někde sem četl článek jak montoval turbo do felicie,popisuje tam problemy s přípravou směsy. myslím že to bylo na nějakym škodováckym techwebu, nevim prěsně!! rídíci jednotka mela nahranej nějakej program pravě z una, nebo podleněj upravenej! protože lambda sonda reguluje směs jen v určitý hranici a vsacim potrubí se strídá tlak i podtlak, problém byl hlavně v tom, že vstřiky neměly takovou kapacitu vstřiku přitom množství vzduchu co tlačilo turbo a motor měl při otáčkách nad 3000 chudou směs a ztrácel výkon! toto fakt nevim rídící jednotky a elektronika jsou pro mě španělský vesnice! s posilovačem brz by z principu neměli bejt problémy, páč se po zavření škrtícíklapky v sání vytvoří zase podtlak

Napsal: pát dub 15, 2005 09:01
od Palec
tak kamo teraz som volal s kamosom on mi hovoril že ma k tomu aj intercoller ale daj napovedu čo si mam vsetko od neho zobrat k tomu turbu keby si poskytol neaky zoznam co to ma obsahovat moja predstava tej prestavby je taka ze to bude perfektne šlapat ale neobmedzim tým životnost motora tak mi napiš polopaticky :oops: ako na to neake kroky a tak dík :twisted:

Napsal: pát dub 15, 2005 09:33
od expa
karb 2107 nie je pretlakovy .. cize ti to nepojde ...

Napsal: pát dub 15, 2005 09:35
od ert
hlavně to turbo :D
chladič ber taky 8)
když už do toho jdeš tak pořádně....
ted´už je jen na tobě jak to tam nacpeš... skus at ti dá ještě nejaky hadice, trubky trubičky od vzduchu a oleje co byly napojený na to turbo, trěba se ti bu dou pak hodit! :shock: nevim jak una, ale octavky maj ještě spětný a elektromagnetický ventily s pomocí nichž se reguluje to turbo, tak něco takovího :arrow: jestli je regulace beztoho, tim líp :twisted: o životnost motoru se neboj, když nebude plníci tlak moc vysokej, tak je to lepší než u atmosfericky plněnýho motoru snižovat hlavu( chtělo by to taky nějakej manometr, aby sis mohl zjistit plníci tlak namontovanýho turba, una maj mislim 0,8bar) ale to by snad mělo bejt seřízeny...

Napsal: pát dub 15, 2005 09:38
od ert
to expa :arrow:
karburátory mám před turbem... :idea: ne na výstupu z turba
takže je vnich podtlak pořat, :D

Napsal: pát dub 15, 2005 13:19
od dusin
u něčem podobnym uvažuju už dlouhu,akorát s použitím kompresoru.Turbo mi přijde zbytečně složitý.Pokud je karb před turbem,funguje skoro stejně jako normálně,akorát podtlak v něm bude asi vyšší.

Napsal: pát dub 15, 2005 13:50
od Vladant
Turbo, sa priznam, som v Lade este nevidel (myslim teda nazivo), ale ked clovek pozrie niektore tie madarske videa, musito byt pekna supa. Jedine co viem, ze madari s tym trosku oje...babravali ostatnych u nich doma, co sa oficialnych zavodov tyka, ze sa prihlasili do 1,6-kovej triedy, mali vybrusy (ze vraj) az na 1,8 plus samozrejme tie ich turbo-upravy k tomu a potom si z cistych 1,6-karov (=sportovo fair play) robili doslova rit. Samozrejme s protestom neuspel nikto, lebo cela komisia bol made in hu. Takze to sa asi mne moc nepaci. Ale na street race...to musi byt ina parada! Dufam, ze to cim skor niekto nahodite a uvidime nazivo co dokaze rusky stroj. Hor sa chlapi na to!!! Drzim palce! :D

Napsal: pát dub 15, 2005 13:51
od Pato

Re: 2107 Turbo

Napsal: pát dub 15, 2005 19:14
od Marek
ert píše:tak sem to už začal skládat) motor 06, dva karburátory 2107-.....( i s LPG) turbo garet vt 15, chladič stlačenýho vzduchu ae270, nerez sání a vejfuk (home made), olejovej chladič.. původně š110r, š120gls a nevim jaký škůdky to ještě měly.. a to je právě ten problém... nevim jaký bylo zapojení chladiče do mazacího okruhu motoru... nevíte někdo kde hledat taková schemata, a hlavně nemáte někdo s chladičem oleje u lad skušenost, poraďte prosim. a taky jestli neni lepší viměník voda-olej než vzduch olej??
Škodovky měly chladič oleje paralelně k hlavnímu mazacímu kanálu. Nic moc - nechladí se všechen olej, ale pouze jeho část. Myslím, že nejlepší je zařadit chladič oleje do serie, tedy jako mezikus, a to nejlépe mezi čerpadlo a filtr oleje. Mezipřírubou odvést olej od motoru do chladiče ještě dřív, než vstoupí do filtru, návrat oleje napojit na vstup do filtru. Dále už to putuje klasicky.

Výměník voda-olej, jak známe například z VW motorů, je dle mého soudu lepší, neboť nepracuje pouze jako chladič, ale současně (v jiném režimu motoru) jako předehřívač oleje. Jak známo, voda se po studeném startu ohřívá nesrovnatelně rychleji než olej, tudíž takový výměník pracuje v danou chvíli jako předehřívač oleje, což je třeba. Olej má totiž své nejlepší vlastnosti při teplotě 80-100*C. Proto je třeba jej rychle ohřát. Po dosažení provozních podmínek naopak olej má vyšší teplotu než voda (mnohdy až o 40-50*C) a je tudíž vhodné jej chladit. A proč ne právě vodou a právě stejným způsobem? Voda má cca 90*C a olej třeba i 130*C, což je celkem dost a může se to projevit zejména úbytkem tlaku mazání nebo zhoršenými vlastnostmi oleje ve smyslu ztráty jeho mazacích vlastností. Olej při vysoké teplotě navíc silně oxiduje (přijímá vzdušnou vlhkost), což jej rychleji znehodnocuje.

Napsal: pát dub 15, 2005 21:58
od ert
takže mezikus mezi blok a filtr?? to je dobrej nápad!!!! a já si lámal hlavu jak to narvat na výstup u snímačů kde budu napojovat na olejovej okruh turbo, to by bylo právě na prd, že se chladí jen něco.... když nevíš, se zeptej, díky kluci..... ještě skusim u jednoho typa co upravuje chladiče, jestli si troufne na ten muj olejovej chladič nabalit další plášť právě na tu vodu... :D :shock: :D

Napsal: ned dub 17, 2005 19:11
od Hurikán
Myslím si, jestli by nebylo lepší olej nejdřív přefiltrovat a až potom ochladit. Při vyšší teplotě líp proteče filtrem. A nebo ne?

Napsal: pon dub 18, 2005 08:40
od ert
to máš pravdu, nad tim sem taky přemejšlel, i by to bylo jednodušší na práci a nazástavbu toho mezikusu, páč by vyšel o malinko menší a hlavně míň složitý... jen se bojim že je větší pravděpodobnos nečistoty mezi filtrem a tim kde olej maže.. asi se bojim zbytečně, jen mám takovej blbej pocit :? o teplotu se nebojim. dám tam výměník voda-olej! jo a hurikáne, ujistil si mě udělám to jak řikáš :idea:

Napsal: pon dub 18, 2005 09:08
od Wolf
S tou upravou vymeniku v amaterskych podminkach si dej pozor, v pripade, ze Ti vleti voda do oleje jsi v haji, mozna i nekde jinde :butthead: . W.