Stránka 1 z 5
Snižování hlavy
Napsal: stř zář 06, 2006 12:18
od dusin
Tak sem se zkušenostma.Kdo ste to dělal doma.Jde mi hlavně o postup.Chci se konečně dokopat ke snížení -1mm.Tak laboruju nad postupem.Zatím vyhrává fréza a potom magnetka.
Nemáte někdo náhodou něco jako upínací přípravek na hlavu?Jo a ještě dotaz:frézovat a brousit s ventilama a potom rozebrat nebo jet rovnou bez ventilů?
Napsal: stř zář 06, 2006 13:56
od Little Red Riding Hood
taky přidám jednu otázku: proč se nesmi snižovat staré hlavy typu 2101......., ale jen ty unifikované 21011......??..
Napsal: stř zář 06, 2006 14:17
od Yellow01
Starý hlavy se snižovat smí, ale unifikovaný jsou vhodnější kvůli lepšímu chlazení.
Napsal: stř zář 06, 2006 17:45
od Tomáš
Little Red Riding Hood píše:taky přidám jednu otázku: proč se nesmi snižovat staré hlavy typu 2101......., ale jen ty unifikované 21011......??..
hlava 2101 teda první typ se vyráběl ve dvou provedeních s kompresí 8,8 a pak 8,5....udávají to ty výrobní čísla to z hlavy nevím takže 2101...cosi...pakliže máš hlavu 2101 první typ není důvot snižovat poměr 8,8 na motor 2101 je plně dostačující...a pokud máš hlavu 2101 s poměrem 8,5 (2101,2102,2103) vyměň za unifikovanou 21011 a sniž..má lepší chlazení jak uvedl kolega
Napsal: stř zář 06, 2006 22:26
od Little Red Riding Hood
tome díky.. na moji 1200 je unifikovaná, ale mám 1500 a tam je ta stará.. a když už mám motor rozebranej, tak jsem to chtěl trochu přejet..
Napsal: stř zář 06, 2006 22:39
od Vašátor
Nad tím "jak snížit" bych asi moc neuvažoval....kdekoli ti to udělají na setinu přesně a cenově 200-300Kč . Co vím, tak to dělaj na magnetce. Můžeš snižovat s ventilama i bez...to je celkem jedno. Jen to pak dostatečně očistit. Ovšem když už je hlava dole, chce to udělat i ventily a gufírka....
Jinak origo hlavu lze snížit max. o 3mm aby se ti to nepotkalo. Já snížil na své 1200ccm o 1mm a rozdíl v síle motoru byl znatelný (dělal jsem u toho i ventily).
Napsal: stř zář 06, 2006 22:51
od Jelen
A jak vzrostou tlaky po tom jednom milimetru? Neni to nijak strašný na životnost motoru atd? Bojim se hlavně o gufera aby nevylítly. A o těsnení pod hlavou, aby náhodou nevylítlo.
Napsal: čtv zář 07, 2006 07:19
od dusin
Někde tu nebo na webu Ladaklubu byla i tabulka s dopočítanými hodnotami kompresního poměru.
Napsal: čtv zář 07, 2006 07:40
od Tomáš
Little Red Riding Hood píše:tome díky.. na moji 1200 je unifikovaná, ale mám 1500 a tam je ta stará.. a když už mám motor rozebranej, tak jsem to chtěl trochu přejet..
záleží jakej rok výroby ten motor je..já měl na svý 2103 taky motor 1500 s hlavou 2101,ale podle toho výrobního čísla užbyla s poměrem 8,5...tedy ku hovnu a navíc měla taky to přední odvětrání klikovky,z kterýho furt lezl bordel...tak jsem si sehnal novou řepu 21011 a Marek mi ju komplet zgenerálkoval + snížil o 1mm kompres by měla být zhruba jako 1700..něco kolem 9,2...
Napsal: čtv zář 07, 2006 07:59
od Hnojar
když jsme u toho snižování, údajně je vhodné zvýšit kompresní poměr pro provoz na LPG........pochoipil jsem to tak že u benálu se to dělá za účelem zvýšení výkonu, u LPG jde spíš o to že stávající kompresní poměr je nevýhodný z hlediska přeměny energie.......no prostě že standartní kompres u LADY je na LPG málo. Na škodovkářském vebu píšou o opt. kompresi tuším mezi 9 - 10. No a dotaz zní, co vše s sebou nese snížení hlavy - krom postupu, na který se ptal Dusin, se ptám i na to je li třeba měnit průběh předstihu zapalování atp, zvednu li kompresi z 8,5 třeba na 9,5.
Napsal: čtv zář 07, 2006 08:16
od Nulašestka
No,9,5:1 je už skoro dost.
Napsal: čtv zář 07, 2006 08:50
od Tomáš
no trochu sem se o to zajímal..prvně se i v togliati dělal kompresní poměr 8,8,jenže to nijak nepřidalo na životnosti a funkčnosti motoru..prostě snížením na 8,5 se dosáhlo lepšího průběhu ale i chodu motoru...když se sníží cca o 1mm tak se stane to,že se zvedne pružnost motoru už hodně dole celá ta křivka se prostě posune dolů..takže za stejnou spotřebu to pojede svižněji..ve vyšších točkách...životnost to těžko říct...když ale snížím víc jak 1mm je lépe předělat předstih a tankovat buď 98 nebo plyn..Marek taky šteluje rozdělovač různou úpravou..ale to de mimo mě...takže je možný a to nevylučuji,že snížím o 1mm a motor v klasice bude na stejno pracovat a nebo líp..to se musí prubnout a pak naštelovat
Napsal: čtv zář 07, 2006 09:07
od dusin
No,pokud vím,tak marek doporučoval upravit charakteristiku regulace předstihu.Ale byla to taková alchymie,že do toho už se asi pouštět nebudu.Jde mi spíš o ten provoz na LPG,případně nějakej ten sprintík na srazu

.Jinak dr.M s tim laboroval pomocí závažíček a myslim i pružinek na odstředivce v rozdělovači.
Napsal: čtv zář 07, 2006 09:38
od Vašátor
Jelen píše:A jak vzrostou tlaky po tom jednom milimetru? Neni to nijak strašný na životnost motoru atd? Bojim se hlavně o gufera aby nevylítly. A o těsnení pod hlavou, aby náhodou nevylítlo.
Pokud snížíš pouze o 1mm, nemusíš se bát nějakého výrazného úbytku na životnosti motoru...pokud teda už motor není vylítanej. Pokud je motor už vylítanej, snížením mu zvedneš tlaky a tím i větší rázy na klikovku...no a dřív odejde.
Co se týká gufírek, tak o ty žádný strach mít nemusíš, nepůsobí na ně přece žádný tlak

.
Těsnění pod hlavou? Pokud je hlava správně dotažená, těsnění toho vydrží až hrůza

. O to bych se nebál už vůbec
Na mé 2101 se snížení o 1mm projevilo malým snížením spotřeby a větším zátahem v oblasti 3tis. ot. S předstihem jsem nelaboroval. Zůstal dle výroby.
U LPG si myslím, že zvětšení tlaků motoru je výhodnější, protože plyn hoří pomaleji než benzín. No a čím větší tlaky, tím rychlejší hoření

.
Napsal: čtv zář 07, 2006 14:24
od Dusan
Marekova tabulka zmeny kompresie v zavislosti od znizenia hlavy/ bloku