Stránka 1 z 2
potřebuji poradit s motorem
Napsal: pát srp 25, 2006 14:00
od mamamia
Jezdím s Mášenkou 2107 LPG od března.Jsem s ní moc spokojená,ale dnes jsem si všimla,že mám tmavou vodu a zepředu na motoru(za chladičem)olej.Čím začít a na koho se obrátit,případně jakou dobrou duši zde ochotnou pomoci navštívit?Pochopitelně ne grátis.Poraďte!!!
Napsal: pát srp 25, 2006 14:02
od Pavel04
jakože ti protejká olej do vody? tak to je asi vadný těsnění pod hlavou.
Napsal: pát srp 25, 2006 14:07
od Nulašestka
mamamia píše:,že mám tmavou vodu a zepředu na motoru(za chladičem)olej
Jestli máš tmavou chladící kapalinu je jedno,pokud není tmavá z důvodu mísení s olejem.Pokud bys v ní měla olej tak to bezpečně poznáš-je to jako mastný voko v polívce(teď mě nenapad lepší příměr...
).To by byl průser
těsnění pod hlavou by bylo asi v háji.Nebo by to ještě mohlo být tím že by hlava motoru nebyla dostatečně přitažená k bloku.To bys ale zase jednoduše poznala podle toho,že by ti po celé délce hlavy mezi blokem prosakoval olej,případně právě směsice oleje a chladícího média.
Jinak ten olej za tím chladičem by se měl vyřešit výměnou gufera na klice a přetěsněním "prs"motoru a přední části vany motoru.
To gufero stojí pár desítek Kč.
Napsal: pát srp 25, 2006 15:15
od mamamia
Nulašestka píše:mamamia píše:,že mám tmavou vodu a zepředu na motoru(za chladičem)olej
Jestli máš tmavou chladící kapalinu je jedno,pokud není tmavá z důvodu mísení s olejem.Pokud bys v ní měla olej tak to bezpečně poznáš-je to jako mastný voko v polívce(teď mě nenapad lepší příměr...
).To by byl průser
těsnění pod hlavou by bylo asi v háji.Nebo by to ještě mohlo být tím že by hlava motoru nebyla dostatečně přitažená k bloku.To bys ale zase jednoduše poznala podle toho,že by ti po celé délce hlavy mezi blokem prosakoval olej,případně právě směsice oleje a chladícího média.
Jinak ten olej za tím chladičem by se měl vyřešit výměnou gufera na klice a přetěsněním "prs"motoru a přední části vany motoru.
To gufero stojí pár desítek Kč.
Děkuji za radu.Tu vodu zkusím prozkoumat zítra odpoledne.A s tím přetěsněním,dá se na někoho obrátit a nebo kde sehnat součástky?Tady maj všechno jen na škodovky,mastňáci.Prý mi nepomůžou.Hlavně ty věci,kde sehnat.Možná je to jen málo utažené,protože to je vážně po celé délce.To mě právě zarazilo,ale nejvíc je to vepředu.
Napsal: pát srp 25, 2006 20:00
od Nulašestka
mamamia píše: kde sehnat součástky?
Nejlépe v Ladakrámě.
mamamia píše: je vážně po celé délce.To mě právě zarazilo
Většinou to začne prosakovat jen někde a až za čas se to projeví celoplošně.
Napsal: pát srp 25, 2006 20:16
od mamamia
Nulašestka píše:mamamia píše: kde sehnat součástky?
Nejlépe v Ladakrámě.
díky,teď jsem tedy opravdu chytřejší
Napsal: pon srp 28, 2006 06:31
od Teepee
Klid, buď bych navrhoval osobní návštěvu Prodejny náhradních dílů LADA v Mělníce viz.
www.lada.cz a nebo v Mostě, viz
www.amk.cz
Alternativně zkusit objednat díly bez osobní návštěvy, například u
http://www.pop-art.cz/
Případně také u
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=800
Napsal: pon srp 28, 2006 09:34
od Luděk Musil
Litoměřice ......... ? Není to kousek od Žatce........? To by mohl poradit a pomoci Wolf. L.
Napsal: pon srp 28, 2006 12:05
od Wolf
To bych mohl, je to asi 65 km, ale kolegyne mamamia se nejak odmlcela
. Nahradni dily LADA drive vedly i na namesti v Litomericich, ale dnes uz to asi neni pravda
. V Moste maji opravdu skoro vsechno, ale domluvit se v tamni prodejne ND je nekdy orisek i pro cloveka, ktery presne vi, co chce. W.
Napsal: pon srp 28, 2006 17:52
od mamamia
Wolf píše:To bych mohl, je to asi 65 km, ale kolegyne mamamia se nejak odmlcela
. Nahradni dily LADA drive vedly i na namesti v Litomericich, ale dnes uz to asi neni pravda
. V Moste maji opravdu skoro vsechno, ale domluvit se v tamni prodejne ND je nekdy orisek i pro cloveka, ktery presne vi, co chce. W.
No,to jste kolegyni odhadl,ona skutečně má velké problémy s tím : "vědět,co chce"
a kolem auto je to jen to s tím bez toho,tak to se domluvit vždycky dá
Ale měla jsem teď lítání v práci a na zahradě.A taky se Ladušky ujal kolega,po tom co lí vynadal do mršin a do chcípáků
,tak jsem to vzala osobně a on se rozhodl,že mi pomůže.Už mi na jaře dělal spodek a seřizoval ji,byla hodně jetá,chuděra.Dva roky na ní cválali bez údržby.No,ještě že se ten člověk alespoň přiznal,když mi ji prodával.Potřebovala vyvařit spodek i kufr a celá oprat vapkou(ani jí nekoupali
).Teď je to čupr holka,jen potřebuje dotáhnout do konce údržbu.Kolega je bývalý automechanik,nikdy se mu do ničeho nechce,ale když se rozhodne,tak udělá
.Mášenka tedy přežije.Jen říkal,že by seřídil i ventily,že trochu cvrkají ve vyšších otáčkách,jestli nevím vůli u té 2107,a to já nevím.Můžete mi poradit?
Napsal: pon srp 28, 2006 17:58
od Nulašestka
mamamia píše:jestli nevím vůli u té 2107,a to já nevím.Můžete mi poradit?
0,15 mm na studeném a 0,2 mm na teplém motoru u sacích i výfukových ventilů
Ale nevím kde chce vzít měrku.Já ji nesehnal a už asi nikdy neseženu...
Napsal: pon srp 28, 2006 18:01
od Ivo
Nulašestka píše:Ale nevím kde chce vzít měrku.Já ji nesehnal a už asi nikdy neseženu.
U nás je měrka normálně v obchodě. Aspoň ji tam teda měli když jsem tam byl naposledy.
Napsal: pon srp 28, 2006 18:02
od Nulašestka
Ivo,to kydbys mi ji koupil tak bych ti byl velmi zavázán.
Už to sháním léta...
Napsal: pon srp 28, 2006 18:08
od Ivo
Faj. Až tam pojedu, tak ti ji vezmu.
Napsal: úte srp 29, 2006 05:30
od Wolf
mamamia píše:No,to jste kolegyni odhadl,ona skutečně má velké problémy s tím : "vědět,co chce"
a kolem auto je to jen to s tím bez toho,tak to se domluvit vždycky dá
Ale měla jsem teď lítání v práci a na zahradě.A taky se Ladušky ujal kolega,po tom co lí vynadal do mršin a do chcípáků
,tak jsem to vzala osobně a on se rozhodl,že mi pomůže.Už mi na jaře dělal spodek a seřizoval ji,byla hodně jetá,chuděra.Dva roky na ní cválali bez údržby.No,ještě že se ten člověk alespoň přiznal,když mi ji prodával.Potřebovala vyvařit spodek i kufr a celá oprat vapkou(ani jí nekoupali
).Teď je to čupr holka,jen potřebuje dotáhnout do konce údržbu.Kolega je bývalý automechanik,nikdy se mu do ničeho nechce,ale když se rozhodne,tak udělá
.Mášenka tedy přežije.Jen říkal,že by seřídil i ventily,že trochu cvrkají ve vyšších otáčkách,jestli nevím vůli u té 2107,a to já nevím.Můžete mi poradit?
Vule ventilu je, jak psal uz nulasestka, 0,15 mm na studenem motoru. Je ale skutecne moudre pouzit originalni sirokou merku nebo se nedosahne dobrych vysledku. Ale to hlavni - poradi serizovani jednotlivych ventilu je odlisne napr. od skodovky. Tam se serizuji oba dva ventily v kompresi valce, ale u Lady se serizuje vyfukovy ventil valce v kompresi a soucasne s nim saci ventil valce, ktery byl v kompresi pred pulotackou klikoveho hridele (ktery prave vyfukuje zplodiny). Doporucuji navstivit nasi knihovnu napr. tady
http://www.ladaklub.com/www/manualy/2/imagepages/67.htm . Osobne si ale myslim, i kdyz serizeni ventilu nikdy neni na skodu, ze pokud je neco slyset ve vyssich otackach, je to spise volny retez, ktery potrebuje napnout, ventily by se ozyvaly i pri malych otackach. A jeste neco pro fajnsmekry, i kdyz je to trochu od veci - upravil jsem momentak pro pouziti pri serizovani ventilu (kontramatka) a je to super. W.