Stránka 1 z 2

Opět škubání motoru...

Napsal: úte srp 22, 2006 12:10
od vlastax
Zdravím opět všechny Ladaře,jsem tu zpáty se škubáním motoru.Byla vyměněny svíčky,kabely,vyndaný a vyčištěný čidla/vačky,klapky,kliky/.Na diagnostice to hlásí závadu na cívce,což se nikomu moc nezdá,protože to jinak jede jako ďas,jenom při lehkým plynu ustálenou rychlostí třeba v koloně po městě to škube jak zběsilý,jak se přidá plyn a otáčky vylezou tak na 2,5 tis.,tak je pokoj.Spotřeba v normě/9 po městě/,start studený i teplý i volnoběh v pohodě.Niva 1,7i 4bod.vstřik.Tak nevím

Napsal: úte srp 22, 2006 12:24
od Pšenda
Tak přesně tohle mě dělal můj motor s karburátorem, když byla špatná zapalovací cívka.
Dal jsem si tam jinou ze Škodovky s tím že ta původní Bluharská je stará a blbá. A ta ze Škodovky začala po nějaké době v malých otáčkách škubat. Vyměnil jsem kde co a nakonec se ukázalo že za to může cívka.

škubání

Napsal: úte srp 22, 2006 12:29
od vlastax
No jo,jenže u stříkačky to tím asi nebude,protože to fakt škube jen v rozmezí 2-2,5tis.ot.a jinak v pohodě

Re: Opět škubání motoru...

Napsal: úte srp 22, 2006 12:32
od Teepee
Když diagnostika ukázala špatnou cívku, soustředil bych se na cívku. Prvotně, jestli je řádně připojená, jestli někde není zoxidovaný kontakt, ukostření a tak.
A pak asi nezbyde, než zkusit jinou. Buď novou a nebo si jí od někoho přemontovat na nějakou zkušební dobu.
Kolik stojí cívka na 4bod? Předpokládám že je to ta na připojeném obrázku (toto konkrétně z Patova 21044, foto z 1. LADAsrazu, jaro 2003).
Ale uznávám a souhlasím, že měnit součástky metodou pokus - omyl není ten nejlepší nápad. Jenže jak prověřit zapalovací cívku?

škubání

Napsal: úte srp 22, 2006 12:46
od vlastax
No taky bych to rád vyzkoušel,na Koněvovce mají ten modul za cca 6 litrů a v okolí nikoho se 4bodem nemám/ÚL/.A to by byla dost drahá zkouška,ne?

Re: škubání

Napsal: úte srp 22, 2006 12:56
od Wolf
vlastax píše:No taky bych to rád vyzkoušel,na Koněvovce mají ten modul za cca 6 litrů a v okolí nikoho se 4bodem nemám/ÚL/.A to by byla dost drahá zkouška,ne?
... a neni ten blok zapalovacich civek stejny jako u monovstriku? Jinak mne takto zlobil (i kdyz to nebylo nejak rasantni) snimac polohy skrtici klapky. W.

Napsal: úte srp 22, 2006 13:11
od vlastax
Jo tak to nevím jestli je to stejný,ale teď jsem mluvil automechanikem a ten říkal,že stejnou závadou trpí i feldy 1,6 a prej to může být zanesená klapka a to čidlo dává špatný údaje ŘJ a ta neví co se vstřikama,ještě se poradím v Mělníce

Napsal: úte srp 22, 2006 13:24
od Teepee
Tak uvidíme co na to řeknou v Mělníku (Mělníce).
Když máš "klapky" vyčištěné tak by to tím být nemělo. Navíc řídící jednotka pozná, které z čidel je mimo očekávaný rozsah a určitě by klapku (potenciometr škrtící klapky) nahlásila při diagnostice.
Sice netuším jak ŘJ pozná, že je problém v zapalovací cívce, ale asi pozná. Každopádně vzhledem k ceně cívky jí hce měnit s jistotou a ne pokus-omylem.

Přece jen, já mám menší zkušenost se vstřikovacím zařízením EEC IV (Ford) a v LADách je zařízení jiné.

Doufám že neztratíš trpělivost, vím jaké to je, když honíš chybu a nevíš kudy do toho a pomoc se jeví v nedohlednu.

Napsal: úte srp 22, 2006 13:42
od vlastax
No tak teď jsem mluvil s Mělníkem,ten potenciometr škrticí klapky je to na 90% a stojí necelý litr což se dá zkousnout.Problém je v tom že jim dneska přišlo několik kontejnerů náhradních dílů a nevědí kdy to začnou vybalovat.Tak si mám zavolat za 14 dní.Takže nervy neztrácím ale jsou věci mezi nebem a zemí,který se fakt nedají ovlivnit......

Napsal: úte srp 22, 2006 17:51
od Trevor
u vasenka iba 350kc :D

Napsal: úte srp 22, 2006 19:24
od vlastax
Díky pošli spojení a máš u mně provizi

Napsal: úte srp 22, 2006 22:24
od Trevor
pokial mas na mysli kontakt na vasenka tak je to tu niekde v sekcii predam a vola sa to origo diely z ruska tam je email. treba to tam trochu prehladat a urcite to najdes. Problem je ale vtom ze on to bezne nedrzi takze jedine objednat co chvilku trva

Napsal: stř srp 23, 2006 05:42
od Wolf
vlastax : ja jsem snimac zatim jeste nemenil, vymontoval jsem ho a s myslenkou, ze vymenit ho mohu vzdy jsem ho prostrikal HD sprejem. Zatim slape. Kontakt na p. Vashenka je tady http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... sc&start=0
PS ten snimac by meli mit i v Moste, mas to kousek. W.
No, to jsem tomu dal, opravuji HD sprejem.

Napsal: čtv srp 31, 2006 05:32
od Wolf
Tak mne to od pondelka zase zacalo zlobit, napred nenapadne, pri rozjezdu to slo hure za plynem, motor byl v prechodovych otackach nervozni a spatne spadavaly otacky pri zastaveni do volnobehu. A vcera se uz spatne jelo s lehkym plynem po meste, jak to cukalo. Promeril jsem ridici napeti ze snimace skrtici klapky (pri otevirani) a po puvodne linearnim narustu z 0,4V na cca 1,0V byl najednou propad na 0,3V. Potom se to zase zvedlo na cca 1,1V až do asi 4,5V. Zakernost byla v tom, ze se to delo jenom na teplem motoru a tak jsem si u chladnejsiho mohl merit, co chtel a zdalo se to byt v poradku. Koupil jsem novy snimac a nechci to zakriknout, zda se, ze to slape. W.

Napsal: pát zář 01, 2006 19:49
od Trevor
No to je standartna situacia. Odrata odporova draha stym uz nic nenarobis a najlepsie je to vymenit a netoto sa stym.