Stránka 1 z 1
Výměna předních brzdičů (prostě prasat)
Napsal: pon srp 21, 2006 11:24
od Luděk Musil
Hnojar píše:btw. jak se vlastně na žigu mění přední prasátka ?
Nejjednodušeji flexou
Terazky trošku vážněji:
Předpokladem je, že starý prasátka poletí do kopřiv. Potom je nejjednodušší vyšroubovat dutý šroub (drží hadici k praseti), hadici zaslepit. Dále vyšroubuješ dva šrouby zezadu, které drží brzdový třmen (jinak též tlamu), sejmeš třmen a upneš ho do svěráku. Potom už lehce "rozkrojíš" prasátko karboflexkou a ono potom většinou samo vypadne. Pokud nevypadne - tak mu pomůžeš. Potom třmen řádně očistíš, aby nová prasátka snadno zajela do svých drážek. Dovolil bych si při té příležitosti upozornit na skutečnost, že na vozech Lada jsou 4 druhy předních prasátek. A to: levé vnější, levé vnitřní, pravé vnitřní a pravé vnější. Zrovna tak spojovací trubičky mezi prasátky jsou pravá a levá spojovací trubička. Prasátko je ve své poloze zajištěno klínkem na pružince (je to celkem důležitá součástka). L.
Napsal: pon srp 21, 2006 11:26
od Hnojar
takže zatím zůstávám u těch prasátek, co tam mám.........
Napsal: pon srp 21, 2006 11:32
od Jelen
Nebo velkym kladivem... Vyndáš takový osičky a vybušíš je ven.
Napsal: pon srp 21, 2006 11:37
od Luděk Musil
Jelen píše:Nebo velkym kladivem... Vyndáš takový osičky a vybušíš je ven.
Když se shora podíváš na třmeny - tak blíže k ose kola uvidíš výřezy. Do nich právě zapadají výše zmíněné osičky (já psal klínky na pružince) - ony jsou to vlastně takový hříbky o průměru cca 3-4 mm a výšce cca 5 mm. Ale když je zaklepneš dovnitř, tak už je v 99% nedostaneš ven. L.
PS: Když do toho budeš mlátit kladivem, je velká pravděpodobnost, že už ty prasátka nebudou kruhovitá ale šišoidní - tedy nefunkční.
Napsal: pon srp 21, 2006 11:37
od Hnojar
osičky ? a jaké ? je mi jasné že to tam nemůže být jen zasunuté bez zajištění ale na osičky jsem nepřišel......krom všudypřítomného bodavého hmyzu
Napsal: pon srp 21, 2006 11:42
od Jelen
No, šišoidní prasátka asi vadit nebudou, když tam budeš dávat nový, ne? To najdeš, na straně prasátka blíž ke kolu jsou takový klínkohříbky. Ty musíš dostat ven a pak je to už sranda. Jestli nechceš použít ty prasátka a dáš tam nový, tak bušit, bušit, bušit... Nejlepší by bylo, kdybys ten třmen sundal od kotouče dolu a odpojil hadice...
Napsal: pon srp 21, 2006 11:47
od Hnojar
hm tak až uzraje čas , tak budu mít o zábavu vystaráno...........
Napsal: pon srp 21, 2006 11:58
od Luděk Musil
Hnojar píše:osičky ? a jaké ? je mi jasné že to tam nemůže být jen zasunuté bez zajištění ale na osičky jsem nepřišel......krom všudypřítomného bodavého hmyzu
Koukni na:
http://www.ladaklub.com/www/manualy/3/i ... es/165.htm pozice 12, 17, 18.
Jinak 165. stránka knihy Osobní automobily VAZ / Jeršov, Jurčenko. L.
Napsal: pon srp 21, 2006 16:28
od Kamil Teplárek
Hnojar píše:osičky ? a jaké ? je mi jasné že to tam nemůže být jen zasunuté bez zajištění ale na osičky jsem nepřišel......krom všudypřítomného bodavého hmyzu
Ahoj.A nebylo by lepši,kdyby jsi přijel ke mně,a sfouknem to za sobotu?
Napsal: úte srp 22, 2006 08:41
od Dawid
Luděk Musil píše:
PS: Když do toho budeš mlátit kladivem, je velká pravděpodobnost, že už ty prasátka nebudou kruhovitá ale šišoidní - tedy nefunkční.
A skadleni karboflexou funkci zachova?
KDyz budes rezat tak pozor - litaji piliny a brzdovka. Ja to rezu z jednoho boku a dna (vetsinou staci do pulky) prasete a pak majzlikem vymlatim valecek ven a pak uz jde vybouchat i cele prasatko.
Napsal: úte srp 22, 2006 19:00
od Hnojar
Zlatá samara, té stačil imbus klíč nastavený metr dlouhou rourou a pevné nervy a bezmezná víra že ten stašný kroutící moment přežije jak klíč, tak šroub a uvloním to........a uvolnil, na parkovišti
Napsal: pát srp 25, 2006 17:31
od Pool
U těch zajišťovacích klínků dávejte pozor: nejen zatlačením na staré nejdou ven. Já si jeden zatlačil dovnitř nový, na novém praseti a nešel ven také. Domlouval jsem tomu špendlíkem, prošplíchával WD40, ale bez úspěchu. Přesah byl tak velký, že to nešlo ven. Musel jsem to odvrtat vrtačkou a dost jsem u toho zuřil
a proklínal pověstnou sovětskou nepřesnost při výrobě...