Stránka 1 z 2

Osvětlení interiéru/kontrolka hladiny brzdové kapaliny 2105

Napsal: pon srp 14, 2006 21:21
od tek
Nesvítí mi žárovka na sloupku u řidiče a stejně tak nefunguje kontrolka hladiny brzdové kapaliny.
Nevěděl by někdo, kudy v autě vedou dráty?

Měřil jsem voltmetrem mezi kontakty na nádobce brzdové kapaliny, ukazovalo to 12mV, když jsem to stiskl, tak 0V. Měřeno samožřejmě se zapnutým zapalováním. Podle schématu by obvod měl být napájený právě přímo přes tu kontrolku v palubce a spínač na nádobce by to měl ukostřovat. Nejspíše bude chybný kontakt někde za palubkou, ale tam je takový složitý přístup.

Když jsem měřil voltmetrem na tom světýlku u řidiče, tak jsem nenaměřil mezi žádnýma kontaktama nic. Přitom u spolujezdce to funguje správně. Reaguje to na všechny čtyři dveřní spinače i na vypínač. Odmontoval jsem takový ten plast podél prahu v kabině u řidiče, pod ním vede bílý drát, ale nevím, jestli je to ten stejný drát, co vede u světýlka nebo jestli je to drát k dveřnímu spínači u řidiče.

Taky bych rád zprovoznil osvětlení přihrádky, ale tam nevím, jestli není prasklá žárovka, vůbec netuším, jakým opičím hmatem by se měla vyndat.

Jo a když jsem hledal, kudy vede drát ze sloupku, tak jsem dole zlomil takovou krytku, je to takový obrácený T, dole přišroubovaný dvěma šrouby a horní část je zaháčkována ve sloupku. Nějak to nešlo odendat silou, tak jsem to odendal policejní silou :-) Kdyby někdo o nějaký v Praze věděl, byl bych zavázán.

Napsal: pon srp 14, 2006 23:05
od Jelen
Ten plast bych tam mel mit, z nicim jinym ti nepomuzu...

Re: Osvětlení interiéru/kontrolka hladiny brzdové kapaliny 2

Napsal: úte srp 15, 2006 14:50
od Luděk Musil
tek píše: Měřil jsem voltmetrem mezi kontakty na nádobce brzdové kapaliny, ukazovalo to 12mV, když jsem to stiskl, tak 0V. Měřeno samožřejmě se zapnutým zapalováním. Podle schématu by obvod měl být napájený právě přímo přes tu kontrolku v palubce a spínač na nádobce by to měl ukostřovat. Nejspíše bude chybný kontakt někde za palubkou, ale tam je takový složitý přístup.
Zkus ještě rozpojit piny na nádobce a proměřit přívodní drát (měl by dát +12 V). Dále zkus proměřit druhej drát - od kostry (měl by dávat -12V). A kontakty na nádobce by měl protékat proud ve "stisknutém" stavu.
tek píše:Když jsem měřil voltmetrem na tom světýlku u řidiče, tak jsem nenaměřil mezi žádnýma kontaktama nic. Přitom u spolujezdce to funguje správně. Reaguje to na všechny čtyři dveřní spinače i na vypínač. Odmontoval jsem takový ten plast podél prahu v kabině u řidiče, pod ním vede bílý drát, ale nevím, jestli je to ten stejný drát, co vede u světýlka nebo jestli je to drát k dveřnímu spínači u řidiče.
Ten bílý drát by měl být jen od dveřního spínače. Osvětlení je trvale napájeno +12V, což by znamenalo, že je někde přerušen drát (+12V) mezi osvětlením a pojistkou.
tek píše:Taky bych rád zprovoznil osvětlení přihrádky, ale tam nevím, jestli není prasklá žárovka, vůbec netuším, jakým opičím hmatem by se měla vyndat.
Tu žárovku musíš vyjmout i s objímkou. Napřed ale proměř, zda-li máš +12V "na drátě". Otevřením a zavřením kastlíku opět spojuješ žárovku s kostrou.
tek píše:Jo a když jsem hledal, kudy vede drát ze sloupku, tak jsem dole zlomil takovou krytku, je to takový obrácený T, dole přišroubovaný dvěma šrouby a horní část je zaháčkována ve sloupku. Nějak to nešlo odendat silou, tak jsem to odendal policejní silou :-) Kdyby někdo o nějaký v Praze věděl, byl bych zavázán.
Snad jsem to z hlavy popsal dobře. L.

Re: Osvětlení interiéru/kontrolka hladiny brzdové kapaliny 2

Napsal: úte srp 15, 2006 21:50
od tek
Ten bílý drát by měl být jen od dveřního spínače. Osvětlení je trvale napájeno +12V, což by znamenalo, že je někde přerušen drát (+12V) mezi osvětlením a pojistkou.
Tady je to zajímavý, asi bude nějaká chybka v tom vypínači na světýlku, protože přívodní drát do žárovky proti kostře je pod napětím.
Potom jsem měřil odpor mezi kostrou auta a drátem, co vede od vypínače. Při zavřených dveřích nekonečně ohmů, při otevřených zkrat. No, nalil jsem do toho wd40 a uvidíme.

Tu žárovku musíš vyjmout i s objímkou. Napřed ale proměř, zda-li máš +12V "na drátě". Otevřením a zavřením kastlíku opět spojuješ žárovku s kostrou.
Byla prasklá žárovka, objímka se vyndavá policejní silou, dříve jsem neměl tu odvahu. Žárovka byla prasklá pravděpodobně proto, protože dvířka kastlíku jdou sice zavřít v pohodě, ale nejsou schopny stisknou ten vypínač, tudíž to do kastlíku svítí pořád (teda když se svítí)

Co se týká kontrolky brzdový kapaliny, tak tam bude asi opravdu někde přerušené vedení, protože ani jeden drát, co vede k nádobce pod napětím není. A protože takový ten blok kontrolek v palubce mi funguje v závislosti na počasí, vsadím se, že zakopaný pes bude někde pod palubkou. A vyznat se v tý změti kabelů a konektorů je celkem maso. Navíc když jsem ještě nenašel tu odvahu odpojit náhon tachometru (tudíž tu palubku nemůžu ani pořádně vyndat), neb nevěřím, že bych ten bowden ještě někdy připojil. Nevím, jak se má postupovat, jestli náhod odpojit u budíku nebo někde pod autem/v motoru/na převodovce nebo kam vede ten druhý konec :-)

Napsal: úte srp 15, 2006 21:51
od tek
Jelen píše:Ten plast bych tam mel mit, z nicim jinym ti nepomuzu...
Co bych měl udělat, abych to získal (kam dojet/co zaplatiti).

Napsal: úte srp 15, 2006 23:12
od Křečík Barbuška
Je to tu jakési domotané, tak přidám trochu chaosu, dveřní kontakty při otevření dveří přizemňují drát vedoucí k žárovce, na které je trvalé napětí 12V, pokud je spínač ve správné poloze rozsvítí se žárovka v momentě otevření dveří. Druhá poloha vypínače způsobí permanentní rozsvícení žárovky tím, že připojí zem přímo na žárovku. Většinou zarezne ta kulička ve vypínači na sloupcích, takže to WD nastříkej i do mechanismu na světlech.

Napsal: stř srp 16, 2006 07:10
od tek
Koko Loko píše: Většinou zarezne ta kulička ve vypínači na sloupcích, takže to WD nastříkej i do mechanismu na světlech.
Ano, to jsem myslel těmi slovy "nalil jsem do toho wd40 a uvidíme"

Napsal: stř srp 16, 2006 21:30
od Křečík Barbuška
tek píše:Ano, to jsem myslel těmi slovy "nalil jsem do toho wd40 a uvidíme"
A co jsi uviděl?

Napsal: čtv srp 17, 2006 06:13
od Teepee
Co tu ještě nezaznělo. A když se konce (myslím dráty) vytažené z víčka nádobky brzdové kapaliny spojí, tak se stane co?

A to osvětlení interiéru. Neznám 2105 ale předpokládám v tomto shodnost s 21011 a 2106, kde se muselo tak dlouho laborovat se spínačem na samotném "svítidle" dokud se kontakt neumoudřil a světlo nesvítilo trvale. A někdy to stejně zase nesvítilo (roztřáslo se to).

Asi bych si měl pečlivě pročíst co jste kde naměřili, ale to je jednodušší to napsat a třeba se to bude hodit, třeba je to mimo.

Napsal: čtv srp 17, 2006 07:30
od tek
No je to fakt záhada.
Na světle u spolujezdce je to to správně. Do světýlka vedou tři dráty. Jeden na horní kontakt (bílá), tam je 12V. Prostřední (bílá s černým pruhem) je kostra spínaná dveřními spínači a spodní (černá) je permanetní kostra. Tolik, co jsem zjistil u spolujezdce.

No a u řidiče je to naprosto nepochopitelný. Do bílé nevede nic, na bílé s černým pruhem se objeví 12V jenom, když jsou zavřené dveře a není rozvíceno to světýlko u spolujezdce a na černé není také nic. Měřil jsem přímo na drátech při odpojeným světýlku abych eliminoval vliv žárovky a případně vadnýho přepínače.
Co je tady ten barevný obrázek schematu 2105, tak tam je nakresleno jenom jedno to světýlko, tudíž jsem předpokládal, že to druhý je zapojeno stejně, i logika tomu velí.

Proto by mne zajímalo, kde mají ty dráty, co vedou do sloupku, druhý konec. Klika, že soudruzi ve svazu nebyli až takový prasci, aby spojili dráty někde uprostřed svazku (jak by to udělal pravověrný elektrikář, třeba já :-) ), ale dycky to vede do nějakýho konektoru.

Klidně bych se na to vykašlal, ale čest mi nedovolí, aby mne pokořilo drátování v autě.Čím víc mi něco vzdoruje, tím víc se v tom vrtám. Navíc, to auto je v původním stavu, žádný úpravy, ani rádio tam není, takže nehrozí, že by tam někdo někdy tahal nějaký extra vedení. Nespíš někde stářím upadl nějaký kontakt.

Napsal: čtv srp 17, 2006 16:10
od radek mb
když spojíš ty dva dráty z nádobky,musí se ti na přístrojovse rozsvítit čevená kontrolka s výkřičníkem signalizující nedostatek brzdové kapaliny

Napsal: čtv srp 17, 2006 21:21
od Křečík Barbuška
Tak se v tom vrtej, dokud ti to tvá čest dovolí, jinak doporučuji shlédnout schéma zapojení. Nevím jak u vás, ale v Brně se dalo před rokem sehnat ve výprodejích cokoliv. Takže v Praze by to měla být malina.

Napsal: čtv srp 17, 2006 23:11
od Pool
radek mb píše:když spojíš ty dva dráty z nádobky,musí se ti na přístrojovse rozsvítit čevená kontrolka s výkřičníkem signalizující nedostatek brzdové kapaliny
Mně to při spojení nesvítí. Kam se mám podívati?

Napsal: pát srp 18, 2006 06:59
od Teepee
Pool píše:Mně to při spojení nesvítí. Kam se mám podívati?
Kontrolní svítilna ruční brzdy svítí?
Pokud ne tak do žárovky, pokud ano, šel bych prostě po drátech, proměřit vodiče od nádobky k žárovce atp.
Přerušovač kontrolky je myslím jen na obvodu ruční brzdy.
(Teda takhle to bylo v Modrém LADOvi)

Napsal: pát srp 18, 2006 10:16
od tek
Teepee píše:
Pool píše:Mně to při spojení nesvítí. Kam se mám podívati?
Kontrolní svítilna ruční brzdy svítí?
Pokud ne tak do žárovky, pokud ano, šel bych prostě po drátech, proměřit vodiče od nádobky k žárovce atp.
Přerušovač kontrolky je myslím jen na obvodu ruční brzdy.
(Teda takhle to bylo v Modrém LADOvi)
2105 má extra kontrolku na ruční brzdu a extra kontrolku na hladinu brzdové kapaliny. Podle schematu, jak jsem psal, by mělo jít 12V rovnou do kontrolky a potom rovnou do víčka nádobky brzové kapaliny, spínač ve víčku by to měl uzemňovat. U mne bude pravděpodobně chyba někde za palubkou.