Stránka 1 z 5

Denní světla: zapojení, použití, vyhláška, diskuze

Napsal: pát črc 14, 2006 09:35
od Pšenda
Tak jsem koukal po internetu na tzv. Denní světla a zjistil jsem že je dělá Hella a jsou celkem drahé ale taky je dělá Wesem a tam už to celkem ujde.
Tady je na ně odkaz. http://www.prexim-megapex.cz/default.asp?p=2&q=66&e=2
Asi si to na auto pořídím, stačí to zapojit tak že budou svítit při zapnutém zapalování a zhasínat s rozsvícením běžných světel. A výhodu to má tu že v nich je klasická žárovka 21 wattů, takže se nepálí H4 ve světlech a o úspoře energie z alternátoru ani nemluvím, zvláště u modelů s alternátorem 42A.

Napsal: pát črc 14, 2006 15:25
od Kamil Teplárek
Mám ale takový pocit,že to ještě není povolené

Napsal: pát črc 14, 2006 17:48
od Majo
to by som rad vediet na co je taky vynalez dobry, tych 21W bude cez den stejne prdlajz vidno :roll: a ked je zatiahnute tak, ze treba svietit, tak to uz radsej klasicke svetla

Napsal: pát črc 14, 2006 18:04
od Pšenda
Kamil Teplárek píše:Mám ale takový pocit,že to ještě není povolené
Podívej se do vyhlášky, tam je to jasně řečené.

Napsal: pát črc 14, 2006 18:06
od Pšenda
Majo píše:to by som rad vediet na co je taky vynalez dobry, tych 21W bude cez den stejne prdlajz vidno :roll: a ked je zatiahnute tak, ze treba svietit, tak to uz radsej klasicke svetla
Celkem by jsi se divil, přes den jsou vidět lépe než klasické klopené, které jsou oříznuté pár metrů před auto. Tohle vypadá podobně jako zadní mlhovka.

Napsal: pát črc 14, 2006 18:17
od Pája
A jak to v tý vyhlášce teda píšou?

Napsal: pát črc 14, 2006 21:51
od Pšenda
Této novince se v novém zákoně věnuje § 32, který říká:

(1) Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysovásvětla a potkávací světla nebo obrysová světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu. Tramvaj musí mít rozsvícena potkávací světla nebo světla pro denní svícení.

(2) Vozidlo musí mít za jízdy při snížené viditelnosti rozsvícena obrysová a potkávací nebo dálková světla, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.

(3) Řidič nesmí užít dálková světla, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena nebo mohl-li by být oslněn řidič protijedoucího vozidla, řidič vozidla jedoucího před ním nebo jiný účastník provozu na pozemních komunikacích, strojvedoucí vlaku, řidič jiného drážního vozidla nebo řidič plavidla. Při zastavení vozidla před železničním přejezdem nesmí řidič užít ani potkávací světla, pokud by jimi mohl oslnit řidiče vozidla v protisměru.

(4) Přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy.

(5) Činná plocha světel nesmí být zakryta nebo nadměrně znečištěna.

Napsal: pát črc 14, 2006 22:45
od Krwel
Denni svetla mam a urcite neni problem s viditelnosti. Podle vyhlasky jsou povolene, jen je zatim misty problem s organy. Nedavno jsem musel velmi dlouho vysvetlovat, ze homologacni znacka nemuze byt stejna jako na potkavacich, jelikoz to jsou svetla pro denni sviceni. Ale to je podle me jen otazka casu, az se to trochu rozmuze a zvyknou si na to

Napsal: čtv srp 03, 2006 15:06
od Basty
Možná se ke mě nedostala nějaká důležitá informace, ale kde mám hledat nějakou výhodu "denních světel" ?

Napsal: čtv srp 03, 2006 16:09
od Pšenda
Basty píše:Možná se ke mě nedostala nějaká důležitá informace, ale kde mám hledat nějakou výhodu "denních světel" ?
Tak já napíšu výhody které mě přesvědčily.
Zapojím je tak že se s zapnou s klíčkem. Při rozsvícení klasických světel musí zhasnout. Což není problém. Odpadá problém s tím že zapomenu rozsvítit nebo zhasnout.
V denních světlech jsou dvě žárovky 21 Wattů. Což je o proti dvěma žárovkám H4 - 55 Wattů a zadním světlům 2*5 Wattů + osvětlení SPZ 2*5 Wattů a podsvětlení budíků atd... Takže menší spotřeba energií
a na záveř jedna žárovka 21 Wattů stojí 10 korun a jedna žárovka H4 stojí 50 - 100 korun.

Napsal: čtv srp 03, 2006 16:11
od FOMA
Pokusím se to shrnout:Světla pro denní svícení znamenají menší zátěž na el.soustavu(jak už zde bylo řečeno.Montují se do nich budto vysocesvítivé čiré LED diody(VW,Audi apd.)zejména Hella anebo žárovky cca 21W např.polský Wessem.Wessem je levnější-přijatelnější cennou,ale já alespon co jsem ty světla od nich viděl tak nemeli E homologaci!Hella je v tomto zatím prostě nejdál.Jako hlavní nevýhodu vidím jejich ne zrovna kompaktní umístění snad v 10 by vapadal nějaký implantát líp místo př.mlhovek jak se dělá např.na Golf3 atd.
Bojím se,že pokud dám např.na svoji 06 tyto světla budou tam vypadat jako pest na oko a stanou se snadnou kořistí vandalů,lapků a jim podobným živlům.a ja tak přijdu o 1700k
č(hella).Jinak ta ůspora energi činí max 1dcl benzinu na 100kč,tak si spočítete za jak dlouho se to vrátí a to za predpokladu,že nám tz světa nikdo nzničí popř.nešlohne.Tod asi ode mě vše jak to vidím já.

Napsal: čtv srp 03, 2006 18:51
od Pšenda
Ty Wesemy, co jsem na ně tady dával odkaz homologaci mají.

Napsal: čtv srp 03, 2006 19:01
od Nulašestka
Kam to naroubovat?Na nárazník,pod nárazník?

Napsal: čtv srp 03, 2006 19:03
od Dawid
nebylo by u hranatych jednodussi vymenit zarovku v parkovackach za dvojvlakno (5W/20W) ? prokabelovani uz je pak izy...

Napsal: čtv srp 03, 2006 19:11
od Pšenda
Dawid píše:nebylo by u hranatych jednodussi vymenit zarovku v parkovackach za dvojvlakno (5W/20W) ? prokabelovani uz je pak izy...
Asi jo, ale orgánům to asi stačit nebude.