Stránka 1 z 2

třípačkový vs dvojpáčkový přepínač

Napsal: stř črc 12, 2006 16:34
od SalWador
Lze nainstalovat do 1200ky (2101) třípáčkový přepínač na světla pod volantem z 1500ky (2103)?

Lze tento přepínač nějakým způsobem rozebrat a přehodit jen některé komponenty? Známýmu se ulomila v 2101 páčka a máme skladem jen třípáčkové přepínače. Jak zapojení lektriky?

Díky

Napsal: stř črc 12, 2006 16:50
od Kamil Teplárek
Tak přesně toto jsem taky zkoušel,ještě u 02,ale nepodařilo se mi to.Rozdělal jsem celý ten bazmek,ale už se mi to nepodařílo dát dohromady.Jsou tam samé kuličky a ty mi skákaly pořád ven.Letěl pěkně daleko,a šel koupit nový :lol:

Napsal: stř črc 12, 2006 18:03
od Majo
03, 03, hmm no ja neviem, ja som totiz montoval trojpackovy prepinac aj do 03jky, povodne tam bol dvojpackovy. Konkretne to bola 2103 patriaca Jaanovi. Ten trojpackovy, ma tusim znacenie 2105 a davalo sa to potom do 06tiek a proste modelov, ktore uz mali elektricky ostrekovac celneho skla. Ale na tom nezalezi.
Kto sa trochu vyzna v elektrike zvladne vymenu bez problemov, zapojenie je velmi podobne, ja som si to pekne poznacil, premeral skusackou, spisal, co ma kde ist a bez problemov som to prehodil. Akurat mi to zabralo asi dve hodiny. Na stierace som musel trochu upravovat kabelaz aby mi dosli az ku koncovke.
To elektricke zapojenie som si ale bohuzial neodlozil, aj tak sa obavam, ze by to bolo u kazdeho modelu ine, ako poznam rusakov :|

Napsal: stř črc 12, 2006 18:37
od SalWador
Jojo, je to jiste prekerka. O tom, ze musi byt i jiny plastovy kryt spinacky pod volantem ani nemluve. Takze lepsi je sehnat puvodni dvojpackovy a nic nevymejslet, ze? :P

Napsal: stř črc 12, 2006 20:15
od Majo
no na tu tretiu packu sa to da vyrezat, ale ak to nerobis systemom ako ja, teda ze z jednoho auta(vraku) to vyberas(a teda mas k dispozicii kazdu potencionalne potrebnu suciastku) a do druheho davas, tak to budes mat o nieco zlozitejsie :wink:

Napsal: čtv črc 13, 2006 11:11
od Vašátor
Takže... Já záměnu z dvojpáčky na trojpáčku řešil následovně: Na trojpáčku se musí udělat nějaký mezikus na hřídel volantu, protože hřídel trojpáčky je širší a tudíž i trojpáčka je přizpůsobena širším otvorem pro nasunutí na hřídel volantu. Stačí to pořádně omotat nějakou pevnou páskou. Co se týká plastových krytů, jednoduše jsem je proříznul a pilníčkem doupravil aby nebylo nic poznat. Se zapojením elektriky by neměl být problém. Mám takový pocit, že konektory by měli souhlasit. 100% to ale tvrdit nebudu, dával jsem prvně trojpáčku z Fiatu a ta má zapojení jiné. Nyní už tam mám ale trojpáčku Lada a plastové kryty z 2103 :D

Napsal: čtv črc 13, 2006 18:52
od Majo
no joo, na to som uplne zabudol, ja som pouzil aj ten drziak cely z ineho auta aby to tam sadlo :?

Napsal: čtv črc 13, 2006 19:38
od Little Red Riding Hood
také trochu do mlína..

3jpáčka se dělaj dvě.. jedna se implantovala do 2103 (co vim) a ta by měla jít usadit na místo 2101, pak se dělá ta co je třeba ve 2107 a ta je jiná, k nasazení je potřeba toho plechu co je společně připevněn s pedáláma pod volentem (je v něm i spínačka) drří to na 4řech 6kách šroubech..

Napsal: čtv črc 13, 2006 19:59
od Majo
trojpaciek je viac typov i vyrobcov. Robili to v ramci RVHP i v Bulharsku(SDELANO v BOLGARII) a neviem kde vsade. Lisili sa vsak hlavne tym, ze niektore modely maju tri polohy prepinaca svetiel(parkovacie, tlmene, dialkove) a niektore len dve polohy svetiel(tlmene, dialkove), pri tych modeloch bol dvojpolohovy vypinac. Riesit v ktorom modeli aky bol, je zbytocne, kedze to montovala Nadezda Ivanovna a aku mala, taku dala :mrgreen:

ale co som mal, tak vsetky trojpolohove boli uchytene inak nez dvojpolohove---

Napsal: stř črc 26, 2006 15:21
od Luděk Musil
Mechanická výměna by tedy mohla proběhnout v podstatě bez problémů.
S elektrickým zapojením třípáčka vs dvojpáčka bych to neviděl až tak jednoduše. Právě třetí páčka nahrazuje vypínač na stěrače a tam by mohl nastat problém se zapojením. Minimálně je tam o 6-pinovou a 2-pinovou patici víc. L.
PS: pokud ale nebude stěračová páčka užívána ke svému účelu, v elektrickém zapojení problém nebude.

Napsal: stř črc 26, 2006 15:41
od Little Red Riding Hood
tak už jsem konečně pořádně pronikl do světa trojpáček.. (asi to není nic nového), ale trojpáčky jsou všechny stejné, rozdíl je pouze v ukotvení k tyči volantu a to v tom že automobily s bezpečnostní tyčí mají nasazenou trojpáčku jakoby na ložisku tyče řízení (a mají vždy jen trojpáčku) a modely s obyčejnou tyčí řízení mají na ukotvení takovou přírubu-náboj, zkrátka váleček na který se trojpáčka nasune (oproti dvojpáčce které se šroubuje)..

takže koncem.. aby jste mohly dát trojpáčku do modelu který ji předtím neměl, tak potřebujete butto: a) převodovku a tyč řízení (bezpečnostní)
b) mezikus (váleček), kterým nahradíte původní úchyt dvojpáčky..



(možná jsem to napsal trochu složitě.. :oops: :lol: )

Napsal: čtv črc 27, 2006 21:49
od Majo
zlozite to je, ale je to tak. A to zapojenie nie je uplne rovnake, nie je to celkom tak ako pise Ludek. Ale v tej elektrike by som problem nevidel pre niekoho kto ma aspon logicke myslenie a vie kto su to volty a watty :P

Napsal: pát črc 28, 2006 00:27
od Little Red Riding Hood
po srazu na tom zapracuju a pokut mě někdo nepředběhne (určitě už to pár lidí má), tak sem hodim nějaký schémátka.. (kdyby byl zájem tak bych mohl dodat návod na instalaci 07 palubky do 01 - přesné propojení drátů.. mohlo by se to hodit někam at z toho maj užitek všichni... ZÁROVEN BYCH CHTĚL MOC PODĚKOVAT LUDKOVI ZA JEHO OBJETAVOU POMOC PŘI MÉM STRÁDÁNÍ S PATICEMA..)

Pozn. moderátora: to nestálo za řeč. Nejhorší bylo dohnat se k tomu a pak už to šlo samo. :D L.

Napsal: ned bře 22, 2009 17:40
od Acibuk
Ahoj, nemáte někdo po ruce zapojení trojpáčky? tzn který konektor z ní (resp. drát) dělá co?

dík

Napsal: ned bře 22, 2009 19:24
od Little Red Riding Hood
Acibuk, aci prostě propoj stejně barevné dráty... musíš si připravit protikusy ke konektorům co máš na 3 páčce a popřehazovat podle potřeby dráty.. ale většina je stejných barev, tak to přeházíš jen tak aby to navazovalo.. ostatní doměříš, ale moc tam toho nezustava.. ovšem nezapomen že 01 nemá třena ostřikovače a tak to něco zustaně navíc.. a taky se dělaly dva typy 3páček.. jeden měl 3 polohy pro přepínaní světel a druhej jen 2 polohy..