Stránka 1 z 4

jak funguje LPG?

Napsal: čtv čer 29, 2006 20:11
od zigulman
Ahojte,chtel bych se zeptat.
Par z vas uz jiste zaregistrovalo ze jsem si poridil otroka a ze je v plynu.Par veci jsem uz resil pres ICQ,ale porad o plynu vim strasne malo.
Takze by me zajimalo .... jak to ... funguje?
Jde mi o uceleny popis soustavy BRC.Nevim jestli jde plyn do karbecu pod tlakem a nebo podtlakem co si nasaje motor jak u benzinu.Jak je upraven karburator(nemyslim brejle) a jak je resen volnobeh (ozon 2105).Jeste me zajima co je ten nesmysl pod pojistkovou skrini ( je to kulate a vede do toho plyn a voda z okruhu chlazeni) k cemu to slouzi.
Taky se mi zda moc vysoka spotreba ( na plyn je to mnohem zivejsi jak na benzin a zere mi 10l mesto) Budu na tom asi delat nejake upravy (nebojte nebudu cinovat druhou komoru) presneji chci zapojit a zprovoznit ekonomizer pro plyn.Ale dokud o tom vic nevim tak se toho bojim :-(
Predem diky za odpovedi :-)

Napsal: čtv čer 29, 2006 21:22
od Dusan
na plyn je to mnohem zivejsi jak na benzin a zere mi 10l mesto sporeba dobra može byt predpokladam 1500, ale zivsie ako benzin neexistuje..to tam mas nieco blbe :D

Napsal: pát čer 30, 2006 05:44
od gogo
pre spravnu funkcnost motoru na plyn plati zasada, ze motor musi byt najprv zoradeny a nastaveny na 100% na benzine. To zrejme nemas, ked pises, ze je zivsi na plyne. To fyzika nedovoli :roll: (tipol by som na zradu v karburatore-ale to len tak bokom). (este mozu nastat problemy pri motore s KAT-om, pokial neni uz dobra lambda, stary kat, netesnosti vo vyfuku, automaticky sytic...............proste takto od stola je tazko poradit)Spotreba 10 l plynu v meste na 1500vku je uplne normalna, preto by som sa v plyne zbytocne nevrtal pokial tomu nerozumies a jazdi to ozaj dobre na plyn jak pises.
Ten nezmysel myslis asi splynovac. Plyn sa totiz netankuje a nemas ho v nadrzi v plynnej podobe, ale v tekutej, preto sa pred vstupom do motora musi zmenit na plyn :P , tie vodne hadice su klasika, chladenie zariadenia.
...ci je to lovato, kargas, brc ci ina znacka princip je rovnaky, kazdy sa lisi len nejakymi svojimi upravami, mozno aj tvarom, niekedy aj neidentifikovatelnymi sucastami, co sme obcas na chate doooooooooost dlho riesili, a nikto nevedel o co ide, no fotky to vysvetlili :lol: , este by som pripomenul, dalsia podmienka dobreho fungovania lpg je 100% funkcnost elektriky v aute.

PS: ale mam dojem ze vsetko sa tu uz na webe popisalo, dokonca na tomto fore, KUA chlapi hladajte a CITAJTE.

Zaverom: navstiv nejakeho dobreho "plynara" ktori ti povie co a ako, vysvetli a ukaze co mozes a co nie, no dovtedy sa v tom nevrtaj, o mesiac dva ti pride tento tvoj dotaz ako <|> vina :P , ale zas nikto mudry z neba nespadol.

Napsal: pát čer 30, 2006 06:30
od Myso
gogo, dovolim si tvrdit ze do splynovaca idu hadice z vodneho okruhu na to aby ho vyhrievali, a nie chladili...

Napsal: pát čer 30, 2006 07:02
od zigulman
No nevim jak jste prisli na 1500 ale 2105 je 1300.Ale to jen tak bokem.
Me slo hlavne o pochopeni principu,pokud nevim jak to pracuje tak do toho nemuzu vrtat.
Pokud je v bombe plyn kapalne tak ve splynovaci je asi nejake cerpadlo co to cerpa ze zadu do predu,mam pravdu? Potom by si to po premene z kapalneho na plyne mohl motor natahnout sam(podobne jako benzin) ty hadice jsou asi pul metru dlouhe od karbecu ke splynovaci takze by to odpovidalo me teorii :-)
Jestli je spatne serizeny benzin nevim,jezdim na nej jen kdyz dojedu plyn.Pak na benzine doplnim litr (at mi nesviti hladove oko) a jedu zas na plyn.Jen se mi to zda s plynem mnohem zivejsi kdyz na to fest slapnu.Maximalku ma oboje stejnou a na benzin to jezdi asi jako "Milasek" takze asi pohoda.Svicky sou krasne do cervena.Mozna je tam hodne plynu v porovnani s chudsi smesi benzinu,proto je to zivejsi.
Jeste by me zajimalo jak je reseny volnobeh.U benzinu je to z plovakove komory pres volnobeznou trysku.Ale jak je to u plynu?
Nechci v tom delat nejake brutalni zasahy,jen chci pochopit ten princip a nebat se toho.
A hlavne 10l je sakra moc na 1300...

Napsal: pát čer 30, 2006 07:07
od Myso
zigulman neser ma. 10L plynu v meste neni na 1300 vela(mne 1600 berie 20, ale to len tak bokom ;)). mne to tolko bralo benalu...
cerpadlo v reduktore neni ziadne, do splynovaca to ide asi pod tlakom z nadrze v splynovaci sa to na teplej membrane (vykurovanej vodou, pretoze pri premene LPG z kvapalneho na plynny sa to kurevsky ochladzuje) odpari na plyn a zvysok uz taha motor podtlakom. aj ten volnobeh je nejak cisto podtlakom rieseny, proste motor si cuca plyn...

Napsal: pát čer 30, 2006 07:08
od Jelen
Kamaradova felicie 1.3 na plyn 10l/100km naprosto bez problemu vezme. Na plyn to ma vzdy vetsi spotrebu jak na benzin. To pisu jen okrajove, princip plynu neznam a ani bych ho do auta nikdy nechtel.

Napsal: pát čer 30, 2006 07:09
od Myso
Jelen píše:Na plyn to ma vzdy vetsi spotrebu jak na benzin
pokial nemas sekvencne vstrekovanie plynu...

Napsal: pát čer 30, 2006 07:11
od Jelen
Myso píše:
Jelen píše:Na plyn to ma vzdy vetsi spotrebu jak na benzin
pokial nemas sekvencne vstrekovanie plynu...
Tak to uz jde mimo me...

Napsal: pát čer 30, 2006 07:15
od zigulman
No ja tam mam plyn bo jsem to koupil jako otroka na barak a na dojizdeni do prace at si neznicim Milaska :twisted:
No je mi jasne ze to jde i pri volnobehu podtlakem,ale jak kdyz je pustene plyn a obe klapky by mely byt uzavrene? Pres co ta smes potom jde? Nebo je ten karburator nejak upraveny? Pokud by byly pootevrene (vetsi jak vlasova vule) tak bych mel i vysoky volnobeh na benzin,bo by tam prisavalo vic vzduchu i s benalem mimo volnobezne kanaly.
Jak se steluje mnozstvi plynu na volnobeh?

Napsal: pát čer 30, 2006 07:23
od gogo
myso, v lete hreje, v zime chladi :lol: :lol: , a obcas aj zamrzne :twisted:

Napsal: pát čer 30, 2006 07:49
od VaSek
Princip LPG
Zabralo to tak 1 min googlovani :P

Napsal: pát čer 30, 2006 07:53
od Jelen
Tak to nepreju tomu, kdo se s tim bude cist... :twisted:

Napsal: pát čer 30, 2006 08:07
od JmJ
zigulman píše:No ja tam mam plyn bo jsem to koupil jako otroka na barak a na dojizdeni do prace at si neznicim Milaska :twisted:
No je mi jasne ze to jde i pri volnobehu podtlakem,ale jak kdyz je pustene plyn a obe klapky by mely byt uzavrene? Pres co ta smes potom jde? Nebo je ten karburator nejak upraveny? Pokud by byly pootevrene (vetsi jak vlasova vule) tak bych mel i vysoky volnobeh na benzin,bo by tam prisavalo vic vzduchu i s benalem mimo volnobezne kanaly.
Jak se steluje mnozstvi plynu na volnobeh?
A nepouziva plyn proste ten vzduchovy "obtokovy kanal" pro volnobeh? Pri benzinu pri zavrene klapce se do toho kanalu saje vzduch z prvni komory, smicha se s benzinem a pod klapkou to usti zase do komory. U plynu uz nad klapkou mas smes plyn + vzduch, to se nasaje do toho "obtokoveho kanalu", projde volnobeznym systemem a pod klapkou to zase vyusti ven.

http://www.tuning.cz/ladaauto/nakresy/2104-05/krb5r.jpg (vpravo dole)

To by potvrzovalo to, ze je dobre mit spravne serizeny volnobeh pro benzin i kdyz mas plyn. Jinak by volnobeh benzinu na plyn nemel vliv. Mnozstvi plynu, ktere se bude michat se vzduchem se pak tusim steluje nejakym kohoutem na plynovem vedeni. Tim vlastne serizujes bohatost plynove smesi.

[plyn nemam, jestli sem zcela mimo, smazat]

Napsal: pát čer 30, 2006 08:15
od Myso
Jelen píše:Tak to nepreju tomu, kdo se s tim bude cist... :twisted:
ten chlap nedokaze napisat kratky clanok...na skoda techwebe vzdy stroskotam na tom, ze je to vsetko dlhe jaxvin...