Stránka 1 z 3

Svařování keroserie

Napsal: pon čer 26, 2006 16:40
od Luděk Ondrůch
Poraďte co všechno z elektrických zařízení mám odpojit když potřebuji něco zavařit na kastli. Jedná se o 1,7i jednobod.

Napsal: pon čer 26, 2006 18:59
od Jelen
baterku...

Napsal: pon čer 26, 2006 19:28
od Šubi
Ve škole nás učili, když se svařuje elektrikou, měl by se vypojit i alternátor.

Napsal: pon čer 26, 2006 22:03
od Vašátor
Autobaterii, alternátor a odpojil bych i vstřikovací jednotku... Všechno v čem je polovodič odpojit.

Napsal: úte čer 27, 2006 00:01
od Ondra 07
Podle me staci baterka, bez te vsechno umre.

Napsal: úte čer 27, 2006 00:04
od Jelen
ale polovodice bych nedrazdil. C-MOSum staci i staticka elektrika od rukou a jsou fuč... I kdyz pochybuju, ze by v zigulu byly c-mosy.

Napsal: úte čer 27, 2006 05:59
od denis
Stačí odpojit baterku a pokud chceš mít jistotu, odpoj ten šílený kabel k řídící jednotce. Altíku je to u prdele a všemu kolem taky. V dílně se takto vařilo už tolik aut a nikdy nebyl problém.

Napsal: úte čer 27, 2006 06:16
od Hnojar
cmosy existujou uz hodne dlouho a to íčko bude navíc GM ne ?

Napsal: úte čer 27, 2006 11:36
od Luděk Musil
Baterku určitě, alernátor určitě, řídící jednotku určitě.
A s největší pravděpodobností bych odpojil i všechna čidla k elektronice.
Kromě alternátoru je to odpojení čidel práce na dvě minuty........ a máš jistotu. L.

Napsal: úte čer 27, 2006 12:18
od narak
Taky jsem jednou svaroval a zapomel odpojit radio... :(

Napsal: úte čer 27, 2006 12:24
od Teepee
Svařování = zničení lambda sondy, pokud jí neodpojíš a nevymontuješ.
S těmi čidly je to individuální. Čidlo, které pracuje s vodiči jdoucími do řídící jednotky je zcela mimo hru, pokud je řidící jednotka vypojena (mam na mysli například polohu škrtící klapky).
Ale ta lambda je závislá na kostře auta a bez demontáže přes ní může něco přeběhnout a je v pánu, ona nesnáší ani připojení Ohmetru na výstupní fousy...
Ale víc nevím, raději bych odpojil více než méně věcí.

Napsal: úte čer 27, 2006 19:27
od Tomik
a nebo taky mužete vytahat všechno z auta co je elektricky,všechny kabely,a hlavně taky žarovky aby jste je nespalili! :evil: stačí odpojit jenom baterku!eště bych maximalne vyškubl tu řidicí jednotku.a když se vaří,tak si davej klešte co nejblíže k mistu ktere vaříš.

Napsal: úte čer 27, 2006 21:24
od Vašátor
Tomik píše:a nebo taky mužete vytahat všechno z auta co je elektricky,všechny kabely,a hlavně taky žarovky aby jste je nespalili! :evil: stačí odpojit jenom baterku!eště bych maximalne vyškubl tu řidicí jednotku.a když se vaří,tak si davej klešte co nejblíže k mistu ktere vaříš.
A není lepší to pro jistotu odpojit? Než riskovat poškození.... Uvědom si, že vaříš větším napětím než je napětí v autě.... I když uděláš malej okruh, shořet to prostě může. Nemusí, ale jistota to není...
Nás teda učili, že altík i veškerý polovodiče při vaření elektrikou odpojit...něco jinýho je CO nebo plyn....

Napsal: úte čer 27, 2006 22:15
od Roman
Aky rozdiel je medzi CO a elektrikou? Ak sa smiem spytat, teda z hladiska nebezpecneho napatia.

Napsal: úte čer 27, 2006 22:27
od Vašátor
Roman píše:Aky rozdiel je medzi CO a elektrikou? Ak sa smiem spytat, teda z hladiska nebezpecneho napatia.
Hmm...dobře. Když pominu náročnost zapálení jiskry a s tím příslušné nadproudy, tak asi žádnej...