Stránka 1 z 2

DEKARBONIZACIA MOTORA

Napsal: čtv čer 08, 2006 09:30
od slavoj
OK Cool , ale rad bych predem upozornil, ze bych nechtel slyset, ze to zni jako blbost anebo co si nekdo, kdo s tim nema zadne osobni zkusenosti, mysli a podobne, protoze myslet si a neco opravdu vedet na zakladech osobnich zkusenosti jsou uplne dve rozdilne veci. Laughing

Jedine, co clovek potrebuje, je sroubovak, spray bottle (jako se pouziva treba pro nektere domaci cistici prostredky) a vodu. Ano, obycejnou vodu. Zahrejte ten motor do normalni teploty, pak sundejte tu hadici air filtru do sani, vytocte a drzte ten motor v okolo 3K RPM a zacnete strikat tu vodu primo do sani toho motoru. Ta tryska na te nadobe by mela byt nastavena tak, aby ten spray byl co nejjemnesi a rozdelil se tak v tom sani do vsech cylindru rovnomerne. Nebojte se strikat tu vodu do toho sani i velice rychle - az do toho okamziku, kdy ten motor je temer na hranici, kdy nechce bezet. Proste, drzte tu klapku otverenou, strikejte tu vodu do toho sani - a kdyz ten motor zacne mit snahu se zastavit, tak mu dejte malou pauzu, aby se dostal zpet do otacek. Jak a proc to pracuje? Ta voda se v tech spalovacich komorach meni v paru - a pokud nekdo ma zkusenosti s cistenim neco vodni parou, tak vi, jak velice dobre to na uplne cokoliv pracuje. Vyhodou dekarbonizace vodni parou je, ze ten motor u toho bezi a ten rozpusteny nanos carbonu je vytlacen vyfukovymi ventily primo do vyfuku. Na rozdil od nejakych chemikalii, ktere se nalejou do valcu, kde se nechaji sedet pres noc (zatimco jejich vypary leptaji tesneni a injectory) a soucasne taky stekaji s tim rozpustenym karbonem temy cylindry pres krouzky pistu dolu do oil pan, ten proces cisteni tech pistu a spalovacich komor konci ve chvili, kdy clovek prestane to tech valcu vstrikovat tu vodu - a nic neni nasledovne nijak negativne ovlivneno. I presto, clovek by mel po tom cisteni vymenit i olej - jen pro pripad, ze by se do neho nejaka mala cast vody anebo toho rozpusteneho karbonu nejak dostala (ale ty sance jsou velice male, protoze ty pistni krouzky tesni mnohem lepe, kdy ten motor bezi - a ten karbon a i voda, ktera se treba nepremenila na paru je vypuzena z toho motoru s vyfukovymi plyny a na ceste se stejne vypari). Jak dloho a kolik vody tam strikat? Tak dlouho, kolik to zabere vyprazdnit dve 1L spray bottles. Jak jsem rekl, nebojte se jit i velice rychle, ten motor vam da vedet kdy tam tu vodu strikate prilis rychle.
Tento levny proces je vhodny pro uplne kazdy motor - s karburatorem anebo EFI. Lidi s V8 s karburatory si ani nehrajou s nejakou spray bottle, ale primo lejou tu vodu do toho karburatoru z nejakeho kelimku.
Je tam nejaky dukaz, ze to opravdu pracuje? I presto, ze ja pouzivam water injection a pote, co jsem sundal hlavu toho motoru (abych ji vymenil za jinou) jsem zjistil, ze ty pisty a spalovaci komory te hlavy vypadaly uplne jako nove, tak jsem se sam chtel o tech ucincich te dekarbonizace vodou chtel presvedcit u jineho auta (Eagle Talon), ktere jsme koupili na soucastky a meli jsme v umyslu ten motor stejne rozebrat. Ja mel za ty roky desitky tech 4G63 motoru rozebranych, tak dobre vim, jak "normalni" hlava a pisty po nejakych 100 tisic mil vypadaji, ale po tom cisteni karbonu vodni parou a pote, co jsme sundali tu hlavu, ty pisty a spalovaci komory vypadaly, jako by na tom motoru bylo jen nejakych 10 mil. Takze ano, ono to opravdu pracuje - a velice dobre. Ja se mel o tom sam moznost presvedcit na vlastni oci.


www.camaro.cz/xxx/dec1.mp4
www.camaro.cz/xxx/dec2.mp4

Napsal: čtv čer 08, 2006 10:18
od utia
Hmm, to se mi moc nezda... Vzdyt karbon je problem sundat (seskrabat) i po demontazi motoru, voda (para) to tezko vycisti... :x

Napsal: čtv čer 08, 2006 15:54
od denis
Tohle je postup doporučovaný přímo pro vozy Mitsubishi v servisních příručkách a světe div se, prý to i funguje.

Napsal: čtv čer 08, 2006 16:34
od Mino
preco by to nemalo fungovat?!
ale nie je to vela 2l vody, ved pokym sa to tam nastrieka to prejde aj cely den :)
skoda akurat dnes som menil olej ale buduce to mozno vyskusam :wink:

Napsal: pát čer 09, 2006 08:23
od slavoj
utia píše:Hmm, to se mi moc nezda... Vzdyt karbon je problem sundat (seskrabat) i po demontazi motoru, voda (para) to tezko vycisti... :x
no ono je problem ho zoskrabat, ale pocas behu motora mas uplne ine fyzikalne vlastnosti ako ked to robis v dielni na stole :) ten tlak a teplota urcite robia svoje, inac bezne sa nieco pdobne pouziva u sportovych WRC vozidiel, to vstrekovanie vody do sacieho, ale tam to ma skor chladiaci ucinok.

Napsal: pát čer 09, 2006 20:06
od Křečík Barbuška
Vůbec tomu nerozumím, ale viděl jsem polorozdělaný motor, který běžel s fouknutým těsněním. Válec do kterého teklo vypadal jako nový. Něco na tom asi bude, ale dělat to nebudu. Kdyby se to tu zjevilo před 14cti dny, tak bych to zkusil na Žluťákovi, ale již je pozdě. :roll:

Napsal: pon čer 12, 2006 23:59
od Nemo
No věru, na zavodních autech se občas voda přisávala (účinek jako zvýšení okanového čísla), ale jestli to zkusíte, nelejte tam vodu z vodovodu, ale jen destilku, nebo dešťovku, abyste si místo čištění nevydláždili spalovací prostor vodním kamenem. 8)

Napsal: úte čer 13, 2006 09:05
od slavoj
len treba skusit :)

Napsal: úte čer 13, 2006 09:26
od Pato
Bolo by dobre do destilky pridat nejaky inhibitor korozie. Existuju take vodicky a prasky co po premiesani s vodou sposobuju ze vlhke povrchy nehrdzaveju. Myslim ze sa to pouziva aj na oplachovanie plechov po moreni v kyseline a naslednej neutralizacii.

Napsal: úte čer 13, 2006 09:55
od slavoj
Pato píše:Bolo by dobre do destilky pridat nejaky inhibitor korozie. Existuju take vodicky a prasky co po premiesani s vodou sposobuju ze vlhke povrchy nehrdzaveju. Myslim ze sa to pouziva aj na oplachovanie plechov po moreni v kyseline a naslednej neutralizacii.
ale ved v motore mas prakticky vsade mazanie, tak hrdza tam nehrozi

Napsal: úte čer 13, 2006 14:55
od Pato
Problem je za tam kde ide vodny aerosol ziadne mazanie nie je (teda aspon teoreticky) - sacie potrubie a kanaly, spalovaci priestor, a vyfukove potrubie by mali byt "mazane" co najmenej

Napsal: úte čer 13, 2006 18:20
od Dusan
neblbnete...ved ta voda sa odpari...tj po vycisteny nema co hrdzaviet su tam take teploty ze sa to strarti skor by som sa bal toto ze na horuce casti ventil sedlo sa dostane voda prudko schladi a dojde k poskodeniu malew kkratery az rozpadavanie materialu teoreticky no. Tak vsetko sa odpari a vo vyfuku mate aj tak vodu ktorasa tam nazraza kym je studeny hawk

Napsal: úte čer 13, 2006 22:54
od Tomik
no mě se to teda nejak nezda.připada me to jako blbost.

Napsal: stř čer 14, 2006 06:07
od Myso
no korozie sacieho potrubia a kanalov by som sa nebal, sak je to hlinik...
a je pravda ze sa ta voda odpari, ale za podmienky, ze ju tam prestanes dodatvat nejaku dobu pred vypnutim motora...aby bola istota ze to "uschne"

Napsal: stř čer 14, 2006 11:10
od narak
Koroze na tu chvilku nehrozi, to je jasny... Spis je otazka jestli (pokud tam vzniknou vetsi tlaky) to nemuze nejak poskodit ventily nebo vnitrek spalovaciho prostoru?? Jinak az si poridim novou ladu, docela mam chut to vyzkouset... 8)