Stránka 1 z 1

Spotřeba

Napsal: stř kvě 31, 2006 14:50
od Hošek Zminný
Zdravím.
Mám několik dotazů, které se odvíjejí od toho, že mám u své 21011 spotřebu zhruba 11-12 l/km.
1. Má na spotřebu vliv to, že jsem až dosud startoval studené auto tím stylem, že jsem vytáhl sytič a cca 10-20x sešlápl pedál plynu a pak teprve startoval? Četl jsem v originální příručce, že na pedál se šlapat vůbec nemá. Čili se v podstatě ptám, jestli tam při tom sešlapování neteče nějaký benzín, já tomu prd rozumím a nevím.

2. Nejsem si vědom toho, že bych jezdil nějak zostra, stylem brzda - plyn, že bych to nějak moc honil atd., ba spíš právě naopak.

Předpokládám, že chyba je v tom, že auto asi nebylo hodně dlouho seřízené (mám ho teprve chvíli). Může to být v hladině plovákové komory, co jsem pochopil, tak třeba i v netěsnící membráně u pumpy (pokud se nepletu). Nádrž i hadičky by měly být v pořádku.

Rovnou se ptám, nejste někdo z Pardubic a nechtěli byste se mně na tohle mrknout? Sám se do toho pouštět nebudu, protože tomu nerozumím. Případně nevíte o nějakých dobrých opravářích z Pardubic a okolí, kteří by tuhle kontrolu provedli?

DÍKY!

Hošek
737 382869

Napsal: stř kvě 31, 2006 23:19
od Pool
Při sešlápnutí plynu 20x za sebou spotřebuješ asi 14cm3 benzínu, tedy 0,014 l :) Když ráno před startem párkrát na plyn šlápneš, tak tomu určitě neublížíš, já myslím že to naopak dřív chytne tzv. na výpary. Potom v průběhu dne už je myslím zbytečné našlapávat, protože už to chytá pěkně. Na teplém motoru se má při startu pouze sešlápnout a držet, naopak mačkáním se to rádo zachlastává. V karburátoru musí být benzín samozřejmě, jinak je šlapání neúčinné. Našlapávání tedy se spotřebou souvislost mít nebude. Horší je třeba rozhozenej předstih, to potom jezdíš a máš pedál plynu dvakrát hlouběji, než na seřízeném autě, to udělá svoje.

Napsal: čtv čer 01, 2006 04:47
od Pája
Někdy by sme se na to mohli podívat... Mám garáž na Drážce.

filtr

Napsal: čtv čer 01, 2006 20:33
od Hošek Zminný
Ještě maličkost - nemůže mít na spotřebu vliv starý, špinavý, ucpaný atd. vzduchový filtr? Někde jsem tady něco četl na fóru a tohle jsem si vydedukoval. Ještě jsem ho sice neviděl, ale vsadím se, že původní majitel ho neměnil po celou dobu co auto měl - tři roky.

P.S.: Pájo díky za nabídku pomoci, psal jsem Ti SMS, nevím jestli došla - každopádně o tu pomoc bych měl zájem - ozval bych se v druhé polovině června. Díky.

Napsal: čtv čer 01, 2006 20:43
od Nulašestka
Hošek Zminný píše:nemůže mít na spotřebu vliv starý, špinavý, ucpaný atd. vzduchový filtr
No tak ten by měl mít vcelku vliv,protože když jím jde míň vzduchu tak potom tam jde zákonitě víc paliva,aby bylo množství směsi zachováno,motoru se špatně dýchá...rozhodně co nejdříve vyměnit,proboha vždyť to stojí nějakejch 70 Kč a je to na 10 000Km. :wink: Já ho třeba tak na 5 000 Km vždycky profouknu na pumpě foukáním na kola,popř přeluxuju,nachytá se tam na to vždycky bordelu... :roll:

Napsal: čtv čer 01, 2006 22:24
od JmJ
Nulašestka píše:
Hošek Zminný píše:nemůže mít na spotřebu vliv starý, špinavý, ucpaný atd. vzduchový filtr
No tak ten by měl mít vcelku vliv,protože když jím jde míň vzduchu tak potom tam jde zákonitě víc paliva,aby bylo množství směsi zachováno,motoru se špatně dýchá...rozhodně co nejdříve vyměnit,proboha vždyť to stojí nějakejch 70 Kč a je to na 10 000Km. :wink: Já ho třeba tak na 5 000 Km vždycky profouknu na pumpě foukáním na kola,popř přeluxuju,nachytá se tam na to vždycky bordelu... :roll:
zvlast ted z jara. pylu a ruznych tech bordelu, co litaji luftem... no hnus :-) zrovna ted sem ho menil. pockal sem, az prestane z tech stromu co tu mame padat zluty prach a sup tam s novym. nema cenu se s tim nejak trapit :-)

Napsal: pát čer 02, 2006 08:05
od Brandy
Kdyz uz jsme u tech filtru, k cemu je na tom takova ta vata? Na jinym filtru nez zigulakym jsem to nevidel.

Napsal: pát čer 02, 2006 08:08
od Myso
Brandy píše:Kdyz uz jsme u tech filtru, k cemu je na tom takova ta vata? Na jinym filtru nez zigulakym jsem to nevidel.
na to aby si ju v polke zivotnosti sundal a mal potom znova cisty filter. dvojstupnovy :mrgreen:

filtr

Napsal: pát čer 02, 2006 12:58
od Hošek Zminný
Díky za radu ohledně toho filtru.
Samozřejmě se na jeho výměnu chystám, zatím jsem tak neučinil, protože mám auto teprv krátce a víceméně ho až dosud zajíždím a zkouším. Koupím ho hned v pondělí a uvidíme, co to s tou spotřebou udělá.
Dík.

Napsal: pát čer 02, 2006 13:14
od Brandy
Myso píše:na to aby si ju v polke zivotnosti sundal a mal potom znova cisty filter. dvojstupnovy
Tak tim se to vysvetluje. :lol:

Napsal: pát čer 02, 2006 13:19
od Wolf
Myso píše:
Brandy píše:Kdyz uz jsme u tech filtru, k cemu je na tom takova ta vata? Na jinym filtru nez zigulakym jsem to nevidel.
na to aby si ju v polke zivotnosti sundal a mal potom znova cisty filter. dvojstupnovy :mrgreen:
Tak to aplikuji i s MANNem, po 5 tisicich ho menim :D . W.

Napsal: pát čer 02, 2006 15:27
od slavoj
ja menim vzduchovy pri kazdej vymene oleja, teda cca 5tis/km