Stránka 1 z 2

Abnormální spotřeba oleje, aneb mám z toho dýmovnici.

Napsal: pát kvě 26, 2006 10:25
od Jelen
Hrozně mi to žere olej, ale nevim, co s tim může bejt. Slyšel jsem, že to můžou bejt špatný gufera u ventilů. Je to možný? Motor má najeto něco přes 60 000km ale tři roky byl vyndanej z auta a ležel v garáži. Nevíte někdo možné příčiny?

Napsal: pát kvě 26, 2006 10:51
od Teepee
Jsou dvě hlavní a pár vedlejších:
1. gufera ventilů. Kouří to hlavně po nastartování pak už ani moc ne, možná to trochu smrdí po spáleným oleji za jízdy.
2. Pístní kroužky, válce. Jestli to někde tři roky stálo teoreticky mohly trochu oreznout prostory spojené s atmosférou a pak když to začo běhat, vymydlilo se to a teď to tam ztrácí výkon a olej.
Více pravděpodobná se mi zdají ale ta gufera, rozhodně je nech udělat (udělej).

další: jde odlučovačem oleje moc oleje do sání (sundej víko vzduch filtru a zkontroluj celkovou zaolejovanost karburátoru)

Napsal: pát kvě 26, 2006 11:10
od Jelen
Jo dik, viko už jsem sundal a to zaolejovaný je i s filtrem docela dost, ale to už jsem řešil s Tomášem 2103. Řekl mi, že mám vyčistit odvzdušnění klikový skříně. Auto výkon nestrácí, jede moc hezky, ale kouří a smrdí. Ty gufera udělám, to je jasný. Ono to kouří tak nějak víc po nastartování a pak už moc ne, jen když mu přiložim. Díky za rady.

Napsal: pát kvě 26, 2006 11:11
od Jelen
Jo a ještě to trochu rachotí u ventilů, ale ty ještě seřídim a myslim si, že rachotí i rozvod. Jako takový klepání a cvakání.

Napsal: pát kvě 26, 2006 12:09
od Nulašestka
Hele,kolik oleje to žere?A jak moc to čoudí?A čoudí to na sytič i při teplém motoru?Mě to bralo 1/4 l oleje na 100Km(nechybí tam nula,vskutku na 100km) a čudilo to tak že nebylo vidět do zrcátka.Co máš za olej?Možná že to bude jak psal Teepee a bude třeba dát nové kroužky,ale to bych viděl až jako poslední možnost...ptát se jestli to neteče těsněním vany asi nemá smysl :wink: ...nejjednoduší asi bude začít těmi gufery ventilů...

Napsal: pát kvě 26, 2006 12:12
od denis
Mě papala lada 0,8l na 1000km a ten olejový odor v kombinaci smradu z LPG byl kouzelný-kluci mě na parkovišti vždy hledali čichem. :lol:

Napsal: pát kvě 26, 2006 14:34
od Jelen
No kolem vany se to trošku rosí, ale neteče to. Pod autem neni ani kapka, když někde parkuju. No mě to žere asi taky tak nějak podobně, je v tom castrol gtx nevim jakej, tvrdil předchozí majitel motoru, že mu zbejvá ještě 5 000 ale moc bych tomu nevěřil, páč je černej jak osádka sierry. Ale čoudí to statečně, i když se to ohřeje. Nechce se mi moc dělat kroužky, protože bych musel vyndat motor.

Napsal: pát kvě 26, 2006 14:37
od Jelen
denis píše:Mě papala lada 0,8l na 1000km a ten olejový odor v kombinaci smradu z LPG byl kouzelný-kluci mě na parkovišti vždy hledali čichem. :lol:
Jo, smrad je to znamenitej, lidi, co jedou zamnou, tak nemaj vůbec sťastnej výraz tváře a chtěj většinou i předject. Jenže LADA je LADA a tak většinou nepředjedou.

Napsal: pát kvě 26, 2006 15:09
od Míra151
Tak vám povím
Od podzimu co vlastním 06 to smrdělo jak prase a dole pod kopcem bylo modro
Ted jsem se naštval a udělal gufera a mám klid

Napsal: pát kvě 26, 2006 16:20
od Jelen
Míra151 píše:Tak vám povím
Od podzimu co vlastním 06 to smrdělo jak prase a dole pod kopcem bylo modro
Ted jsem se naštval a udělal gufera a mám klid
Fakt? Gufera celýho motoru, nebo jen u ventilů?

Napsal: pát kvě 26, 2006 19:03
od Míra151
Pouze ventilů
Za 3h nebylo co dělat

Napsal: pát kvě 26, 2006 20:09
od Vašátor
Před tím než se v tom začneš hrabat bych změřil tlaky motoru. Pak hned budeš vědět, v jakém stavu jsou kroužky. Pokud budou tlaky malé, vyměnil bych i kroužky (motor můžeš nechat namontovanej).
Ale jestli to má najeto tak málo, viděl bych to spíš na ty gufera. Taky jsem montoval motor kterej tři roky stál, žralo to oleje až hrůza...výměna gufer všechno vyřešila :D

Napsal: pát kvě 26, 2006 20:11
od Jelen
Jo, tak to jde, jenže u mě to bude docela kovbojka, protože nemám ani přípravky na vyndavání ventilů. Asi budu sundavat hlavu a rovnou mrknu do válců. Tak díky za rady, snad se zbavim spotřeby oleje. To jsem už přemejšlel, že začnu lejt do motoru M2T aby to aspoň tolik nesmrdělo... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Napsal: pát kvě 26, 2006 20:14
od Jelen
Vašátor píše:Před tím než se v tom začneš hrabat bych změřil tlaky motoru. Pak hned budeš vědět, v jakém stavu jsou kroužky. Pokud budou tlaky malé, vyměnil bych i kroužky (motor můžeš nechat namontovanej).
Ale jestli to má najeto tak málo, viděl bych to spíš na ty gufera. Taky jsem montoval motor kterej tři roky stál, žralo to oleje až hrůza...výměna gufer všechno vyřešila :D
A jak vyndám písty, když nebudu vyndavat motor? Musim povolit šály abych vytáh ojnice ne? A ktomu musim sundat vanu, jenže mě bude vadit vlaštovka. Jestli na to máš nějaký fígle sem s nima...

Napsal: pát kvě 26, 2006 20:47
od Vašátor
Jelen píše:
Vašátor píše:Před tím než se v tom začneš hrabat bych změřil tlaky motoru. Pak hned budeš vědět, v jakém stavu jsou kroužky. Pokud budou tlaky malé, vyměnil bych i kroužky (motor můžeš nechat namontovanej).
Ale jestli to má najeto tak málo, viděl bych to spíš na ty gufera. Taky jsem montoval motor kterej tři roky stál, žralo to oleje až hrůza...výměna gufer všechno vyřešila :D
A jak vyndám písty, když nebudu vyndavat motor? Musim povolit šály abych vytáh ojnice ne? A ktomu musim sundat vanu, jenže mě bude vadit vlaštovka. Jestli na to máš nějaký fígle sem s nima...
Motor povolíš na silentblokách, za převodovku ho lehce nadzvedneš...pak ti půjde sundat vana. Odšroubuješ ojnice a písty vytáhneš vrchem. :D
Netřeba vyndávat motor 8)