Stránka 1 z 43
Olej
Napsal: úte kvě 23, 2006 16:16
od utia
Moc se omlouvam ze opet oteviram stare tema, ale je to ted pro me dost aktualni. Potrebuju vymenit olej v samare a chci tam dat polosynteticky, ovsem na
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... light=olej Marek doporucujeSAE 15W/40, prave jsem se dival na
www.olejservis.cz a tam jsou polosynteticke jen 10W, vychazi z toho to rozdeleni? (10W-polosynt, 15Wmineralni)??? Co teda koupit?
Re: Olej
Napsal: stř kvě 24, 2006 06:38
od VaSek
utia píše:Marek doporucujeSAE 15W/40, prave jsem se dival na
www.olejservis.cz a tam jsou polosynteticke jen 10W, vychazi z toho to rozdeleni? (10W-polosynt, 15Wmineralni)??? Co teda koupit?
Rozdeleni mineralni - polosynteticke nevychazi z rozdeleni viskoznich trid 10W.. 15W.. Pouze se to ve vetsine pripadu shoduje. Dulezitejsi nez rozdeleni synteticke-polosynteticke-mineralni je rozdeleni do vykonnostnich trid API. Myslim ze olej 10W40 muzes do samarky bez obav nalit (s ohledem na predchozi olej).
Re: Olej
Napsal: stř kvě 24, 2006 07:10
od Marek
utia píše:Moc se omlouvam ze opet oteviram stare tema, ale je to ted pro me dost aktualni. Potrebuju vymenit olej v samare a chci tam dat polosynteticky, ovsem na
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... light=olej Marek doporucujeSAE 15W/40, prave jsem se dival na
www.olejservis.cz a tam jsou polosynteticke jen 10W, vychazi z toho to rozdeleni? (10W-polosynt, 15Wmineralni)??? Co teda koupit?
Použití oleje částečně syntetického či syntetického do motoru Samara není vyloučeno, jen je to zbytečné vyhazování peněz.
Napsal: stř kvě 24, 2006 09:02
od Jiri
no poprve jsem do 2111 8v nalil polosyntetiku mogul a docela me prekvapilo ze novy motor si olej trochu bral cca 1l na 4000km - v servisu mi pak rekli at neblbnu, ze se jedna o stejny motor co mela samara a tohle je zbytecny luxus 15w40 uplne staci a i v mrazech pod 25 stupnu nebyly zadne problemy.tenhle olej tolik neubyval a vliv na spotrebu de facto nulovy
naroky motoru - trida SG/SH pouzity minerlni olej mel SJ nebo SL, menil jsem po 12-15 tis km
Re: Olej
Napsal: stř kvě 24, 2006 10:04
od Wolf
utia píše:Moc se omlouvam ze opet oteviram stare tema, ale je to ted pro me dost aktualni. Potrebuju vymenit olej v samare a chci tam dat polosynteticky...
Pri volbe oleje je prvotni hledisko predpis vyrobce a to jak z hlediska viskozity, tak i minimalnich parametru specifikace. Dale je vsak treba zohlednit i dalsi parametry, napr. provozni - zda prevladaji delsi jizdy po rychlostnich komunikacich, popojizdeni ve meste s castym startovanim ap.. Temto hlediskum by se pak mely prizpusobit jak pozadavky na olej, ale i vymenne lhuty. Stanovene vymenne lhuty totiz obvykle urcuji podminky provozu, ktere se blizi k idealnim (napr. vozidlo provozovane spise na delsi trati v optimalnich provoznich otackach). Zkracene receno pokud provozujes samarku na kratkych tratich s castymi starty, nic nezkazis ani polosyntetikou a pokud jezdis delsi trate, staci predepsany olej. W.
Napsal: stř kvě 24, 2006 10:08
od Myso
Wolf píše:podminky provozu, ktere se blizi k idealnim (napr. vozidlo provozovane spise na delsi trati v optimalnich provoznich otackach)
hehe, pri tychto podmienkach mi vydrzal motor po GO 30tis km(pouzivam same kvalitne polske a ruske a bulharske diely
a rozne mineralne oleje, Lidl ten je lacnejsi
), za par chvil pojde do kopriv...
Napsal: stř kvě 24, 2006 10:19
od Wolf
Myso píše:Wolf píše:podminky provozu, ktere se blizi k idealnim (napr. vozidlo provozovane spise na delsi trati v optimalnich provoznich otackach)
hehe, pri tychto podmienkach mi vydrzal motor po GO 30tis km(pouzivam same kvalitne polske a ruske a bulharske diely
a rozne mineralne oleje, Lidl ten je lacnejsi
), za par chvil pojde do kopriv...
...ale to Ti nesmi koukat prava noha na plynu az pred auto
. W.
Napsal: stř kvě 24, 2006 10:23
od Myso
Wolf píše:...ale to Ti nesmi koukat prava noha na plynu az pred auto . W
ver tomu ze jazdim pomalsie ako ty, a v nizsich otackach...akurat nemam odladeny predstih-krivku a tym som mu asi dal, cely cas to zvonilo, tak teraz uz to zvoni a klepe...
Napsal: stř kvě 24, 2006 10:34
od Wolf
Myso píše: ver tomu ze jazdim pomalsie ako ty, a v nizsich otackach...akurat nemam odladeny predstih-krivku a tym som mu asi dal, cely cas to zvonilo, tak teraz uz to zvoni a klepe...
to je pravda, to motoru neprida. W.
Napsal: stř kvě 24, 2006 10:37
od Myso
Wolf píše:to je pravda, to motoru neprida. W
kazdopadne v lete po GO dostane motor pocitacom nastavitelne zapalko, tak dufam ze dlheho predstihu sa uz naveky zbavim....
Napsal: pát čer 02, 2006 18:53
od utia
Nevite kde v Praze sehnat co nejlevnejsi olej, potrebuju ho jen na proplachnuti po pouziti toho rozpoustece na usazeniny, abych tam pak v klidu mohl najit neco lepsiho... Cetl jsem ze v Brne rozlevaji olej asi za 30kc do lahvi, je neco takovyho i v PZE??
Napsal: pát čer 02, 2006 21:28
od tomasmel
Napsal: pát čer 02, 2006 21:46
od Honza 21061
utia: Nevím, jestli bude v Praze nejlevnější, ale já kupuju 15W/40 Carex, v Tesco mají 5L za 189,- a používám ho normálně bez problémů pořád. Pozor na označení- zelený je pro diesely, modrý pro benzín.
Napsal: ned čer 04, 2006 12:19
od dmatej
Honza 21061 píše:utia: Nevím, jestli bude v Praze nejlevnější, ale já kupuju 15W/40 Carex, v Tesco mají 5L za 189,- a používám ho normálně bez problémů pořád. Pozor na označení- zelený je pro diesely, modrý pro benzín.
Doporučoval bych rozlišovat oleje radši podle API a SAE, než barvy kanystru
Do Lady patří oleje s API SF-SJ, ani víc, ani míň. Údaj Cx se vztahuje k nafťákům.
SAE dle libosti, ideál je klasika SAE 15W40, příp. 10W40.
Napsal: ned čer 04, 2006 13:22
od Honza 21061
Proč to dělat složitější?
Jiný Carex, než 15W/40 benzín a diesel jsem v Tesco ještě neviděl a počítám, že většina si spíše čte tu nejnápadnější etiktu, kde je potřebná hodnota uvedená, barvné rozlišení nejnápadnější a nebude zkoumat tyhle detaily, je to olej do Žigula, ne do monopostu F1.
Když to někdo chce zkoumat, tak si to přečte, já vezmu modrý kanystr, naleju to tam a jezdím 10 tisíc km.