Stránka 1 z 1
Chlazeni
Napsal: pon kvě 15, 2006 10:53
od narak
Ahoj, nevim jestli to mam zaradit primo sem, ale spada to spis poc slozku ostatni
O vikendu jsem si rekl ze bych mohl vypustit starou chladici kapalinu, tak jsem podle navodu zde nalezeneho odsrouboval oba vypustni srouby, narval do chladice hadici a nechal tocit motor... Celkem me prekvapilo - ctvrt hodiny z toho tekla rezava brecka!! (z motoru). Kdyz to konecne vypadalo jakztakz ciste, podival jsem se do nadrzky chladice a byl tam nanos "rzi", skoro to neslo vymyt.. No a sel kolem jeden soused ktery je z Ukrajiny a rikal mi, ze tam maji nejaky sajrajt ktery do toho nalejou a ono to tam ty rezave kaly rozpusti a pak se to jen jednoduse vyplachne a je to uplne cisty... Nevite o tom neco? Ptal jsem se na to v obchode, ale jen krcili rameny..
Re: Chlazeni
Napsal: pon kvě 15, 2006 15:15
od Little Red Riding Hood
Napsal: pon kvě 15, 2006 15:56
od Nulašestka
narak píše: rikal mi, ze tam maji nejaky sajrajt ktery do toho nalejou a ono to tam ty rezave kaly rozpusti a pak se to jen jednoduse vyplachne
Tak to teda nevím,já měl chladící soustavu ve strašlivém stavu,ale rez jsem tam neměl,akorát bylo v nádržce hafo nějakých hrudek,jako že vodní kámen nebo co...
Zvážil bych stav chladiče,jestli se rozpadá jako ten můj,měnil bych...totiž z chladiče ten bordel dokonale asi nedostaneš,těžko říct...
Napsal: pon kvě 15, 2006 21:49
od Tomik
ja jsem tam lil ocet s vodou,pak jsem stim chvilku jezdil,aby se to co nejvíc prohřalo,a pak jsem to vypustil,proplachoval jsem to hadici zezhora,a taky jsem ji nacpal zespoda do výpuštaku chladice,a mel jsem to pak vpoho
Napsal: úte kvě 16, 2006 08:46
od narak
odsrouboval oba vypustni srouby > no jasne, mas tam jeden v motoru a jeden na chladici
Chmm, muze to byt i vodni kamen, proste takovy tmavecerveny kal... nadrzku od chladice jsem uz vytahnul a procistil (bylo to tam poradne zatrvrdly), ale chtel bych to odstranit vsude kam se tak snadno nedostanu. Tak kdyby na to nejaky pripravek existoval, dejte vedet
Napsal: úte kvě 16, 2006 08:50
od Roman
Na rozpustanie vodneho kamena sa v minulosti pouzival PETROCID, neviem ci to este existuje, ale v principe by bolo mozne pouzit vsetky rozpustadla co sa pouzivaju dnes na cistenie varicov, zehliciek...... Ale take vycistenie moze sposobit nasledne presakovanie cez diery, ktore boli dovtedy vodnym kamenom utesnene
Napsal: úte kvě 16, 2006 08:56
od Wolf
Roman píše:Na rozpustanie vodneho kamena sa v minulosti pouzival PETROCID, neviem ci to este existuje...
Existuje, nedavno jsem ho videl v drogerii. W.
Napsal: úte kvě 16, 2006 09:01
od narak
Mozna bych to zkusil, stejne to pak vypustim, jde mi o to, aby to neznicilo nejake soucastky v chladicim systemu, predevsim ruzna gumova tesneni a nereagovalo to s hlinikem (chladic)
Napsal: úte kvě 16, 2006 09:21
od čmelák
ja sa skor chcem opytat ked chcem vycistit chladic samotny tak mam tam naliat nejyke tie rozpustadla? vazne mam strach aby nezacal cikat alebo co...
Napsal: úte kvě 16, 2006 19:40
od Tomik
este sem taky chladič proplachoval tak,ze sem ho vyndal z auta,otocil sem ho vzhuru nohama,a dal jsem hadici k vypustaku,taky sem ho pak položil,a z tech zeber vyplachnul ty mouchy.tam bylo svinčiku
Napsal: stř kvě 17, 2006 15:45
od utia
Existuje na to pripravek, sam jsem ho jednou pouzil - COOLING SYSTEM RAPID FLUSH od Gold Eagle, lahvicka 355ml stoji kolem 110Kc, podle navodu odstranuje vodni kamen, rez, mastnotu a usazeniny. Mozna to stoji jednou za par let za proplachnuti. Jedno baleni je na 20 litru vody.
Napsal: stř kvě 17, 2006 19:52
od Little Red Riding Hood
ale jak už bylo psáno.. ne vždy se to vyplatí(něco jako když sedíš na záchodě a místo papíru se tam váli ostnatej drát a tet si veber..).. můžeš si odcpat nějakou díru a nebo ten bordel co rozpustíš ti zas něco může ucpat..
Napsal: čtv kvě 18, 2006 07:26
od Jiri
rez se takhle odstranuje nejlepe kyselinou citronovou nebo octovou. Pokud mas chladic a topeni z medi nebo mosazi tak bych se toho vubec nebal. u hlinikoveho nevim nevim:-) dobry a novy hlinik to taky neznici ale jestli byl chaldic nekdy v minulosti opravovanej takovejma tesnicima tekutejma pripravkama , tak je to riziko.
Rez pochazi z motorovrho bloku a di nej muzes nalit co chces dulezite je to pak dukladne vyplachnout (hadici a nechat pul hodiny protekat) Kyseliny ani petrocid nenechavat v motoru zbytecne dlouho, hlinikova hlava a litinovy blok udelaji elektricky clanek a nejslabsim mistem je pak tesneni pod hlavou...
Osobne pokud se motor neprehriva , chladic chaldi a topeni topi tak bych si s kamenem nelamal hlavu a jen to proplachnul cistou vodou ( terba vickrat).