Stránka 1 z 1

2101 dobíjení

Napsal: čtv zář 25, 2025 08:24
od dukon21
Ahoj,
Svítila mi kontrolka dobíjení, ale na baterie bylo možné naměřit cca 13,5-14 v, regulátor napětí je elektronický. Včera jsem nenastartoval, po rozstrceni chytnul hned. Na baterie jsem při vyšších otáčkách naměřil 12,3-12,7 . Zkusil jsem proměřit regulátor. Při vysokém klíčku je na 15 i 67 bez napětí. Při zápalem je na 15 12,5v a 67 bez. Při nastartováním motoru byl drát co jde na 67 bez napětí ( měřeno v režimu Stejnosměrného napětí) . Kde je chyba?. Děkuji za odpověď.T.

Re: 2101 dobíjení

Napsal: čtv zář 25, 2025 09:12
od Dusan
Výmen regulator

Re: 2101 dobíjení

Napsal: čtv zář 25, 2025 14:11
od dukon21
No na ten regulátor mi to moc nesedí, protože ten drát co jde z altiku do regulátoru a 67 je bez napětí i při vyšších otáčkách

Re: 2101 dobíjení

Napsal: čtv zář 25, 2025 19:41
od Dusan
No tak zo spinacky ide štáva na poistku z poistky na regulátor 15 a z regulátora 67 na uhlíky alternátor. Neroztopila sa plastová poistka?

Re: 2101 dobíjení

Napsal: pát zář 26, 2025 09:51
od Viko
Ak som to správne pochopil, meral si napätie na drate ktory si odpojil od svorky 67 na regulatore. Ak chceš premerať funkciu regulátora, zapoj mu 15 aj 67 a premeraj či na uhlíky ide 12v. To je druhý konec dratu ktorý dávaš na 67 a patrí na uhliky altiku. Ak by si chcel regulátor tak napr tento https://www.autokelly.sk/Product/HC-130679/12262916

Re: 2101 dobíjení

Napsal: sob říj 11, 2025 15:01
od dukon21
Ahoj, tak shrnutí dnešního dne:
Výměna regulátoru dobíjení
Výměna relé kontrolky dobíjení
Výměna alternátoru za fungl nový
Pojistky ok
Kontrola kabelu na 17 a 67 vše ok
Na svorce 30 naměřeno 12 v trvale
Na 17 a 15 při zápalem klíčku 12 v
Na 67 nic
Nastartují a na baterie naměříme max 12,4
Na 67 stále nic

Proč to sakra nedobiji????
Nenapadá někoho něco???
Ideálně není tu někdo z Ústí Nad Labem? Samozřejmě to nechci zadarmo.

Re: 2101 dobíjení

Napsal: pon říj 13, 2025 20:28
od Vašátor
Jen hloupý dotaz, jak jsi poznal, že je pojistka v pořádku? Přesně tohle dokáže zoxidovaná či nedržící pojistka. Několikrát jsem se setkal s tím, že zoxidované kontakty bez zátěže byly napěťově OK, pod zátěží však bez napětí. Stejně tak pozlobí plastová pojistka, která se zahřeje průchodem proudu a pružné kontakty pojistkovky ji smrsknou. Ta se pak uvolní a je vymalováno.

Re: 2101 dobíjení

Napsal: pon říj 13, 2025 21:10
od dukon21
Tak opět elektronický regulátor ko.
Po propojení 15 a 67 místo regulátoru začal altik vyrábět.
Pokusím se zrepasovat originální mechanické relé

Re: 2101 dobíjení

Napsal: úte říj 14, 2025 10:22
od Luděk Musil
dukon21 píše: pon říj 13, 2025 21:10Tak opět elektronický regulátor ko.
Jeden odpálený regulátor ... no dobře :scratch:
Ale další odpálený :?: to už bych reálně začal přemýšlet o nějaké další chybě v elektroinstalaci :idea:

Re: 2101 dobíjení

Napsal: úte říj 14, 2025 19:19
od Vašátor
Jaká je to značka regulátoru? Je na něm dostatečná kostra? bez ní nebude fungovat.

Re: 2101 dobíjení

Napsal: stř říj 15, 2025 04:19
od Dusan
Treba si zožeň starý regulátor 4 vývodovy Pál magnetrom, s veľkým tranzistorov. Zapoj na 3 vývody a bude to. Ide aj doskrabat napätie.
Ešte malú remenicu na altik a bude to. Nabíjať aj za voľnobehu. Alebo rovno altik z felicie :D

Re: 2101 dobíjení

Napsal: stř říj 29, 2025 20:41
od Vašátor
Docela by mne zajímalo, jak to dopadlo. Kde byl problém?

Re: 2101 dobíjení

Napsal: sob lis 08, 2025 18:41
od dukon21
Dobíjení vyřešeno, regulátoru Allegro byl vadný. Po nainstalování původního mechanického bylo vše ok. Elektrický regl byl od firmy Cargo. Odzkoušel jsem ho i na stabilizovaném zdroji a je nefunkční, nepouští budící napětí na svorku 67. Koupil jsem ještě jiný typ RNA-1 je tam napsáno že je pro auta do rv 1983 s tělem na kontrolku dobíjení. Vyzkoušel jsem ho na štáb zdroji a funguje dobře, při 14.4 v vypíná buzení a pod 14 zapíná. Tak mám náhradu.