VAZ 2103 Spedizione Roma
Napsal: stř zář 10, 2025 22:36
Po dlouhé době se hlásím ... přišel čas, kdy mě začalo bavit zase jezdit žigulíkem. Kupoval jsem všechny v letech 2008-2010 (to mi bylo 38 - 40), dá se tu dohledat, no a pak dlouhé roky stály v garážích. Bylo hodně jiných agend. Narodily se mi dvě dcery, budoval jsem firmy etc. etc. Čas oponou trhnul. Dnes je mi 55 a život jde jinými cestami. Dcery dospěly, mám víc času a trochu jiný fokus.
Mého mladého přítele Oskara velmi zajímá tato technika. Je mu 21 let a Lada stará padesát let je pro něj stejná věc, jako pro mě např. Aerovka Cililink. Takže mě zlomil, že pojedeme napřed expedici Československo 1975. Je Polák, takže bývalá ČSSR je pro něj rovněž exotika jako prase.
Udělal jsme v červenci společně kolečko cca 900 km okolo Slovenska. Červený žigulík jel nejprv super, dokonce jsme si obstarali i dvě pokuty za rychlou jízdu. Akorát nám potom cestou začal skákat ... nějak jsme si poradili, ale nebylo to úplně cajk. Posílal jsem pak video Matúšovi Majerníkovi, a ten vynesl verditk. Ventily, řetěz, seřídit atp. Prostě bylo toho na hrůzu. A rovnou nabídl opravu u něj, v Košicích, u odborníka na slovo vzatého, Jána Corjaka.
Nedalo se odmítnout, protože jsme mezitím s Oskarem vymysleli ďábelský plán. Pojedeme s žigulíkem do Říma. To je bratru 3 000 km tam i zpět. Plán realizovatelný pouze za podmínky, že auto bude opravdu v dobrém stavu. Tady končila veškerá legrace. Takže jako zahřívací kolo jsem dal 950 km Olomouc-Košice-Olomouc. Mezi těmi dvěma Olomouci byly dva týdny u Jána v dílně. Popis kuriózní závady určitě dodám, v tuto chvíli ale vyjedeme. Nové gumy, nová palivová pumpa, vyčištěný karburátor a nová nádrž. Stará nádrž za ty roky zrezavěla a nyní je v Košicích na renovaci, aby se do auta zase vrátila.
Na cestu jsme se vydali v sobotu 23. srpna, návrat byl 31. srpna. Celkem jsme ujeli 2 790 km, s jedinou závadou ve Wiener Neustadt, kde nám odešlo dobíjení. Nicméně díky příteli na telefonu (opět Matúš), jsme to dali dokupy a byli schopni celou trasu absolvovat. Pokud máte zájem, rád popíšu obě cesty i s detaily, včetně popisu oprav.
TOM
Mého mladého přítele Oskara velmi zajímá tato technika. Je mu 21 let a Lada stará padesát let je pro něj stejná věc, jako pro mě např. Aerovka Cililink. Takže mě zlomil, že pojedeme napřed expedici Československo 1975. Je Polák, takže bývalá ČSSR je pro něj rovněž exotika jako prase.
Udělal jsme v červenci společně kolečko cca 900 km okolo Slovenska. Červený žigulík jel nejprv super, dokonce jsme si obstarali i dvě pokuty za rychlou jízdu. Akorát nám potom cestou začal skákat ... nějak jsme si poradili, ale nebylo to úplně cajk. Posílal jsem pak video Matúšovi Majerníkovi, a ten vynesl verditk. Ventily, řetěz, seřídit atp. Prostě bylo toho na hrůzu. A rovnou nabídl opravu u něj, v Košicích, u odborníka na slovo vzatého, Jána Corjaka.
Nedalo se odmítnout, protože jsme mezitím s Oskarem vymysleli ďábelský plán. Pojedeme s žigulíkem do Říma. To je bratru 3 000 km tam i zpět. Plán realizovatelný pouze za podmínky, že auto bude opravdu v dobrém stavu. Tady končila veškerá legrace. Takže jako zahřívací kolo jsem dal 950 km Olomouc-Košice-Olomouc. Mezi těmi dvěma Olomouci byly dva týdny u Jána v dílně. Popis kuriózní závady určitě dodám, v tuto chvíli ale vyjedeme. Nové gumy, nová palivová pumpa, vyčištěný karburátor a nová nádrž. Stará nádrž za ty roky zrezavěla a nyní je v Košicích na renovaci, aby se do auta zase vrátila.
Na cestu jsme se vydali v sobotu 23. srpna, návrat byl 31. srpna. Celkem jsme ujeli 2 790 km, s jedinou závadou ve Wiener Neustadt, kde nám odešlo dobíjení. Nicméně díky příteli na telefonu (opět Matúš), jsme to dali dokupy a byli schopni celou trasu absolvovat. Pokud máte zájem, rád popíšu obě cesty i s detaily, včetně popisu oprav.
TOM