Niva 1.7 MPI 2004 - Špatný volnoběh a následná kontrolka motoru
Napsal: čtv črc 10, 2025 20:55
Ahoj.
Doufám, že se identický problem zde již neřešil (dočetl jsem se jen o SPI, o MPI jen pár poznámek).
Již druhým rokem vlastním svou Nivu 1.7i MPI 2004, bez serva, bez klima.
Již od začátku co jsem Nivu koupil (do roku 2023 jezdila v Rakousku u jednoho majitele, v ČR ji první majitel měl 2 měsíce) svítila kontrolka motoru. Avšak vse nadherne fungovalo, dle diagnostiky chyba lambda sond, takze jsem to v té době neřešil. Stejnak jsem dělal karoserii.
4 mesice zpět jsem se pustil do vyřešení problému s kontrolkou. Vyměnil jsem obě lambdy:
(https://abc-autodily.cz/index.php?id_pr ... er=product
https://abc-autodily.cz/index.php?id_pr ... er=product)
Po výměně úplně přestal fungovat volnobeh, začala chcípat, vůbec se neudržela při životě. Na základě toho jsem vyměnil motorek/ventil volnobehu (https://abc-autodily.cz/index.php?id_pr ... uery=Volno).
Zároveň s tim jsem vymenil i katalyzator, starý se vysypal, totálně (mozna ještě original, vypadal dost jete).
Po těchto dvou věcech začal volnobeh totálně nefungoval, rázem Niva držela otáčky 2tis, spadla do nouze a jela asi tak na 15% výkonu.
Včera jsem vyměnil čidlo polohy škrtící klapky (https://abc-autodily.cz/index.php?id_pr ... ery=Klapky).
Dle diagnostiky (VAG) jsem nastavil čidlo tak, aby ukazovalo 0%, a zde jsem narazil. Okamžitě vyskočila kontrolka motoru - Signál z cidla příliš nízký. Musel jsem to poštelovat az na 4.8%, teprve pak to bylo OK.
No a pak nastal finální problém. Jakmile se motor ohřeje, otáčky motoru ( když od startu stojím třeba 10min na miste otáčky jsou na 800 za minutu) za jizdy, pokud mám neutrál se pohybují následovně: 880 - 1900 - 880 - 1900 (cca vteřina každý krok) Jakmile auto stojí drzi se kolem 1900 otacek, a velmi velmi pomalu klesnou na 1100 a v tu chvili se ukáže kontrolka motoru - bohužel u sebe nemám zrovna diagnostiku, tedy nedokážu říci, jaká chyba presne, budu ji mit az o víkendu.
Není náhodou potřeba nejak nastavit/naučit jednotku na nová cidla? Případně jak?
Doufám, ze jsem popsal vse srozumitelně, dopredu dekuji za jakékoliv odpovědi.
P.S. jestli víte o někom z okolí Prahy +-100km kdo by se mi na to podíval, budu Vám vděčný.
Diky. K
Doufám, že se identický problem zde již neřešil (dočetl jsem se jen o SPI, o MPI jen pár poznámek).
Již druhým rokem vlastním svou Nivu 1.7i MPI 2004, bez serva, bez klima.
Již od začátku co jsem Nivu koupil (do roku 2023 jezdila v Rakousku u jednoho majitele, v ČR ji první majitel měl 2 měsíce) svítila kontrolka motoru. Avšak vse nadherne fungovalo, dle diagnostiky chyba lambda sond, takze jsem to v té době neřešil. Stejnak jsem dělal karoserii.
4 mesice zpět jsem se pustil do vyřešení problému s kontrolkou. Vyměnil jsem obě lambdy:
(https://abc-autodily.cz/index.php?id_pr ... er=product
https://abc-autodily.cz/index.php?id_pr ... er=product)
Po výměně úplně přestal fungovat volnobeh, začala chcípat, vůbec se neudržela při životě. Na základě toho jsem vyměnil motorek/ventil volnobehu (https://abc-autodily.cz/index.php?id_pr ... uery=Volno).
Zároveň s tim jsem vymenil i katalyzator, starý se vysypal, totálně (mozna ještě original, vypadal dost jete).
Po těchto dvou věcech začal volnobeh totálně nefungoval, rázem Niva držela otáčky 2tis, spadla do nouze a jela asi tak na 15% výkonu.
Včera jsem vyměnil čidlo polohy škrtící klapky (https://abc-autodily.cz/index.php?id_pr ... ery=Klapky).
Dle diagnostiky (VAG) jsem nastavil čidlo tak, aby ukazovalo 0%, a zde jsem narazil. Okamžitě vyskočila kontrolka motoru - Signál z cidla příliš nízký. Musel jsem to poštelovat az na 4.8%, teprve pak to bylo OK.
No a pak nastal finální problém. Jakmile se motor ohřeje, otáčky motoru ( když od startu stojím třeba 10min na miste otáčky jsou na 800 za minutu) za jizdy, pokud mám neutrál se pohybují následovně: 880 - 1900 - 880 - 1900 (cca vteřina každý krok) Jakmile auto stojí drzi se kolem 1900 otacek, a velmi velmi pomalu klesnou na 1100 a v tu chvili se ukáže kontrolka motoru - bohužel u sebe nemám zrovna diagnostiku, tedy nedokážu říci, jaká chyba presne, budu ji mit az o víkendu.
Není náhodou potřeba nejak nastavit/naučit jednotku na nová cidla? Případně jak?
Doufám, ze jsem popsal vse srozumitelně, dopredu dekuji za jakékoliv odpovědi.
P.S. jestli víte o někom z okolí Prahy +-100km kdo by se mi na to podíval, budu Vám vděčný.
Diky. K