Stránka 1 z 3
vyfuk - rezonator
Napsal: sob kvě 13, 2006 17:50
od Mino
ma niekto skusenosti s rezonatormi?
nedavno mi odisiel stredovy tlmic - obrovska diera - rad by som ho nahradil nejakym rezonatorom. koncovy tlmic mam absorbcny, tak tu stoji otazka ze ci je stredovy dolezity kvoli nejakym tlakom.
Napsal: sob kvě 13, 2006 20:17
od čmelák
ak ti nebude vadit ten krasny zvuk tak tam daj kludne trubku nic tam nepchaj
nic nepokazis a zvuk to bude mocny
Napsal: sob kvě 13, 2006 20:42
od Pool
Bavíme se o tomto?
Uvnitř je drážkovaná spirála a má to prej urychlovat odtok výfukových plynů. Volá sa to rezonátor nebo taky urychlovač a dává se to většinou místo středového tlumiče. Cena je tak 1500,- a ikdyž o tom vůbec neuvažuju, zajímalo by mě, jakej to má efekt?
Napsal: sob kvě 13, 2006 23:02
od Little Red Riding Hood
no vždyť si to psal sám.. urychluje to odtok.. tím pádem lepší výplach.. tím pádem výkon hore..
Napsal: sob kvě 13, 2006 23:22
od Pool
Little Red Riding Hood píše:no vždyť si to psal sám.. urychluje to odtok.. tím pádem lepší výplach.. tím pádem výkon hore..
Ale jestli to má smysl dávat na Ladu? Myslel jsem jakej efekt to může mít na Ladě.. Ale to mně stejně nikdo neřekne, páč pochybuju že s tím urychlovačem tady někdo má zkušenosti.
Napsal: ned kvě 14, 2006 10:31
od čmelák
no myslim ze to nepojde cez ten urychlovac lepsie ako cez ruru
Napsal: ned kvě 14, 2006 12:25
od Pavel04
logicky to rychlejsi bejt nemute, nebo ano??
Napsal: ned kvě 14, 2006 12:54
od Pool
Tady na tom obrázku je dobře vidět jak to vypadá uvnitř. No myslím že kdyby to takhle vypadalo v celém výfuku od začátku až po konec, tak to asi fakt něco dělá. Ale půl metru roury někde uprostřed? Navíc na Ladě jsou tam ty záhyby kolem nápravy apod. takže se to stejně zbrzdí. Myslím že je to na nic. Jedině že by od rezonátoru až do zadu vedla rovná roura, pak možná...
Napsal: pon kvě 15, 2006 21:45
od Mino
čmelák píše:ak ti nebude vadit ten krasny zvuk tak tam daj kludne trubku nic tam nepchaj
nic nepokazis a zvuk to bude mocny
mne ten krasny zvuk nevadi, to je bez problemov ale otcovi vadi a az moc
Napsal: pon kvě 15, 2006 21:47
od Mino
takze nejake info som nasiel na jednej stranke:
Rezonátor nadává plynům virující pohyb a tímto je zrychluje ve výfukovém systému. V důsledku dochází k rychlejšímu vyprázdnění a lepšímu plnění válců. Rezonátor zlepšuje akceleraci a pružnost motoru v celém rozsahu otáček, ale hlavně u nižších a středních.
iba tak ma to zaujima ci s tym ma niekto skusenosti na lade
Napsal: pon kvě 15, 2006 22:30
od Pavel04
Mino píše:Rezonátor nadává plynům
...
Mino píše:V důsledku dochází k rychlejšímu vyprázdnění a lepšímu plnění válců.
je fakt, ze nekdy pomuze, kdyz se technice "DOMLOUVA"
ale ted vazne - je jasny ze teorie hovori pro, ale otazka je jestli i praxe...
Napsal: úte kvě 16, 2006 07:10
od čmelák
moja sprosta hlava tvrdi ze je to blbost
Napsal: úte kvě 16, 2006 09:52
od Martanasse
Rezonátorem se nahrazuje střední díl výfuku, oproti původnímu dílu se zrychlí průchod plynů, ale obyč trubka je ještě lepší. Rezonátor, jak vyplývá i z názvu má za úkol tlumit kravál z výfuku. Je to tedy kopromis mezi holou trubkou, která nepohlcuje rámus a původním středním dílem, který rámus sice pohlcuje, ale zároveň zabraňuje průtoku plynů..
Napsal: úte kvě 16, 2006 10:21
od Pool
Martanasse píše:Je to tedy kopromis mezi holou trubkou, která nepohlcuje rámus a původním středním dílem, který rámus sice pohlcuje, ale zároveň zabraňuje průtoku plynů..
No nemáš úplně pravdu... Střední díly na Ladách jsou čistě průchozí a ničemu nebrání v průtoku. Je to dobře vidět na tomhle obrázku
zde
Napsal: úte kvě 16, 2006 11:42
od čmelák
musim ta sklamat ale ked sa nad tym obrazkom zamyslis ta uvidis ze je sice plnoprechondy ale ta dierova rura a ta vata okolo sluzi na tlmenie a spomalanie
plyn vbehne dovnutra a izolacia ho spomali a potom ide von na to to tam je