Když to auto máte a opečováváte 29let, tak teď se ho zbavovat, jak psal Luďa a Valda, je ta nejméně vhodná chvíle. A nikdy ho ničím nenahradíte. Něco jiného je dědictví, tam to auto pro dědice obvykle nemívá cenu a dávají to pryč.
Takže myslím, že nejlepší je, si tento rodinný poklad nechat! Pokud dáváte pryč, protože už s ním nejde ze zdravotních důvodů jezdit, nebo je třeba jezdit v létě v zimě něčím novějším, tak moc přeju, aby se dostalo do dobrých rukou a někdo to náležitě ocenil.
Nabídnout ho k prodeji jde buď tady, kde všichni auta mají a naděje, že se ho někdo ujme je minimální. Ono už je tu v podstatě nabídnuto a nikdo zatím nic. Já ho nechci. Předsevzetí, že tento rok už žádné další auto jsem změnil, že tento rok se aspoň jednoho zbavím. A auta se dnes strašně dobře kupují, je jich na trhu přebytek (viz inzerát níže), ale prodat tak jednoduché nebude.
Pak jde zkusit skupinu LADAklubCS na Facebooku. Tam budou všichni akorát chytří, že se to dnes dává zadarmo (nadsázka).
Pak je tu rajveteranu.cz
A pak už je tu bazoš a sbazar, kde se ho rád ujme nějaký nejspíš překupník. Ale zkusit to můžete. Třeba se stane malý zázrak a objeví se movitý a seriózní sběratel, který čekal právě na tuhle příležitost.
Doporučuji nabízet nějaký čas tady, kluci si to mezi sebou řeknou a třeba se někdo objeví. Po nějakém čase bez úspěchu zkusit další uvedené možnosti.
A taky je teď "blbá sezóna", na jaře je to o něco lepší.
Já taky svého času žasnul, za kolik se LADY nabízejí (viděl jsem 2106 i přes 200 000,-) a teď kdybych se mé 2106 zbavoval, bude to tak polovina.
Tady, jak jsem psal, je příklad:
https://auto.bazos.cz/inzerat/196446255 ... iginal.php
140 000,-, inzerát ze 16.1.2025, prodáno zatím není. Cena je zjevně na horní hranici. Kupec pak přijede, bude smlouvat a obávám se, že reálná cena bude tak 100 000,- až 110 000,- (nejdřív slevní inzerát na 120-130 a pak přijede kupec a ještě zkusí 10-20 usmlouvat) A ještě jedna věc, u Vás bude při převodu poplatek za tzv. ekologickou daň/likvidaci, která se platí od 1.1.2009 při prvním převodu po tomto datu. A pokud jste první majitel, ještě zaplacená není. Domnívám se, že u ročníku 1996 bude tři nebo pět tisíc korun.
A pak, tak jak je, by měl odjet na podvalníku na evidenční kontrolu (STK propadla v srpnu 2024). Pak jde realizovat převod. Rozhodně bych neriskoval prodávat ho někomu cizímu jen s plnou mocí s tím, že si vše zařídí!!!!!(ano, je to pět vykřičníků) Takže je v podstatě na Vás zařídit evidenční prohlídku a nebo rovnou ME+STK, aby ho šlo převést osobně s kupcem. Evidenční prohlídka platí rok od STK. Asi by to šlo zařídit se seriózním kupcem, přijede s podvalníkem, naloží auto, Vás a spolu objedete Evidenční kontrolu a následně Evidenci vozidel na úřadě.
Nevím, jestli by existoval nějaký férový a seriózní zprostředkovatel, který by vše zařídil. A i tak, zadarmo to dělat nebude, akorát Vás to bude štvát, že si na tom vydělal.
Veteránský věk (rok 2026) by ve Vašem případě mohl mít význam kvůli poplatku za ekologickou likvidaci (neplatí se). Výhodou veterána je nízké ručení a adekvátní pojistné plnění, když vám někdo udělá škodu. Nevýhodou je nutnost veteránské testace, která také něco stojí a je s tím běhání zařizování. Ale o tom ví více kolegové, já se držím bílých značek, přijde mi to jednodušší na vyjetí parkrát za rok.
Je to delší, předpokládám, že se to může někomu kdo má jedno auto od roku 1996 hodit. Prosím kolegy, ať mě kdyžtak opraví, kdyby to někde nebylo přesné.