Stránka 1 z 2
Nestartuje, baterka je pres noc vybita ...
Napsal: úte kvě 09, 2006 10:12
od Martin
Zdravim, snad mi aspon trochu poradite nebo nejak nakopnete. Doposud jsem s 04 nemel sebemensi problem, startovani v poradku, vse o.k. a kdyz jsem se vecer snazil nastartovat (asi hodinu predtim jsem startoval a preparkoval), tak se zblaznil ampermetr, sel do cerveneno zaporneho policka, a hlavne v motoru jen "cvakalo". Napadnul me zasekly starter, resp.kotva starteru, tak jsem auto potlacil par metru na ctyrku, ze se treba neco pohne, uvolni ale bez uspechu. Trochu naivni napad, ze. Cvakani je stylu, jako kdyz jde kov o kov ... Zkousel jsem jeste vecer, a baterka byla napolo vybita, rano uz uplne mrtva. Napada vas neco? Mam jediny napad, mrknout na starter. Je treba starter vymontovat ven z auta? Jak nejlepe se k nemu dostanu? Nekde jsem tu myslim cetl, ze demontaz sarteru je pekna pakarna.
Na cele veci me zarazi, ze starter nejevil ani naznak nejake spatne cinnosti. U predesleho auta me chrcel, sly zuby pres sebe a pak starter odesel uplne. Dalo se to ocekavat, ale tady? Co jineho? Nejake rele, jina elektrika ... Vsechny ostatni el.spotr. sly v pohode.
Nekde to musi zkratovat, ale kde?
Diky za jakykoliv napad.
Napsal: úte kvě 09, 2006 10:50
od Roman
Starter je asi v poriadku, cvaka vtedy ked je vybita baterka. Ako prve si skontroluj kontakty na baterke, zasrany kontakt dokaze robit presne to co popisujes. Ako dalsie treba zmerat baterku, mohol odist niektory clanok. Ak su kontakty aj baterka OK treba zmerat kludovy odber, ci ju nieco nevybija. To co ma rucicku a cervene pole je voltmeter a ak je v cervenom poli, to znamena pokles napatia.
Napsal: úte kvě 09, 2006 13:51
od denis
Jak píše Roman-vše prolez, změř baterku atd. Pokud ti tam něco papá, zjisti kolik to papá A metrem a pak odpojuj pojistky, dokud proud nespadne. Pak uvidíš která větev to dělá-u novějších aut většinou dělá problém autorádio, u lady to může být relativně cokoliv ale dobře se to hledá, protože to není protkaná elektronikou jako nové krámy, kde vyhážeš 90% interiéru a pak zjistíš úplnou kravinu...
Napsal: stř kvě 10, 2006 07:47
od Martin
Díky za tipy. Vypadá to, že jsem našel příčinu. Je to opravdu baterkou. Po přiojení start.kablů motor ihned naskočil, takže je to jasný. Akorát nechápu, že se baterka projevila z hodiny na hodinu. Jedná se o Banerku, osobně prefreuju Vartu. Zkusím ji dobít a uvidím. Ale už začnu odkládat penízky na novou, na delší štreku si s tímhle netroufnu.
Napsal: stř kvě 10, 2006 08:11
od Roman
Ak ti odide v baterke jeden clanok (prerusi sa) je to prejav okamzity, mal som baterku, ktora nestartovala a ked si na nu pobuchal tak tocila ako nova. Len v nej obcas iskrilo a to nie je bohvieco
Napsal: stř kvě 10, 2006 08:38
od Pavel04
koukni se jestli nemas spatny kontakt na plusu do starteru na baterce - umi to pozlobit
Napsal: stř kvě 10, 2006 14:15
od denis
Tak to ja, kdybys napsal že máš Bannerku hned na začátku, vyloučil bych ostatní příčiny-ty baterky jsou katastrofa-v lepším případě je třeba do baterky dolívat do každého článku štamprli destilky měsíčně. V horším případě odejde z ničeho nic. Navíc tyto klebety vydrží tak 2-3roky a je ponich.
Kup Vartu nebo Bosch. Mám Bosch 6 let a je good. V druhém autě mám teď nějaký noname, ale nezažila ještě zimu a navíc ji nemám v Ladě. Prý nejsou špatné i dnešní Akumy.
Napsal: čtv kvě 11, 2006 10:57
od Richard Novotný
Nestrašte mě.Já mám Bannerku čtyři roky,dolévám jen před zimou kdy jí dobíjím a zatím šlape.Jezdím skoro obden do práce v zimě v létě,ročně tak 20 000km.V době kdy jsem jí kupoval,mě prodavač odrazoval od Varty, které byl také prodejcem,že se dělají u nás a nemá s nimi nejlepší zkušenosti.
Doufám ,že mi vydrží minimálně příští zimu.
Napsal: čtv kvě 11, 2006 11:00
od JmJ
No ja mam treba Akumu a ta uz ma tusim tak 6 - 7 let, prezila destrukci Werglu I a stale je svezi
. Predtim jsem mel taky akumu a tu sme dali pryc po 8 letech.
Napsal: čtv kvě 11, 2006 13:42
od Vašátor
No jestli je to autobaterkou, tak je to ta lepší varianta. Stejná věc se nám totiž stala u kamošova Forda. Baterka byla do rána mrtvá a to byla NOVÁ!! Jiskřil kontakt při připojování baterky...všechny pojitsky venku a pořád to jiskřilo. Odběr větší jak 8A a byla to bouchlá dioda v alternátoru, přes kterou se kostřil plusovej drát (není chráněný pojistkou).
Takže skóre bylo: zničená nová autobaterie a 1000Kč za novej diodovej můstek.
Napsal: čtv kvě 11, 2006 23:16
od Martin
Vašátor píše:No jestli je to autobaterkou, tak je to ta lepší varianta. Stejná věc se nám totiž stala u kamošova Forda. Baterka byla do rána mrtvá a to byla NOVÁ!! Jiskřil kontakt při připojování baterky...všechny pojitsky venku a pořád to jiskřilo. Odběr větší jak 8A a byla to bouchlá dioda v alternátoru, přes kterou se kostřil plusovej drát (není chráněný pojistkou).
Takže skóre bylo: zničená nová autobaterie a 1000Kč za novej diodovej můstek.
No to jsi me docela vydesil. Je fakt, ze pri posledni jizde, cca 120 kilaku, jsem pozoroval ze voltmetr pri jizde ukazoval plusovou hodnotu v cervenym poli. To urcite neni dobry! Ja tomu nevenoval prilis pozornost, proste jsem potreboval jet.
Jinak receno, pokud mi to dobijelo baterku velkym napetim, ani se nedivim ze odesla do vecnych lovist.
Co vy na to, ukazoval nekomu voltmetr takovy hodnoty? Cim to bylo ...
Napsal: pát kvě 12, 2006 14:27
od radek mb
Mě šel v 07 voltmetr na doraz,popraskali mi všechny žárovky krom jednoho dálkovýho světla.Multimetrem jsem naměřil napětí 22 voltů.Příčina?Vůbec jsem v autě neměl regulátor napětí.Nějakej koumák přede mnou tam měnil altik a místo z 07 tam vrazil z 03 bez toho regulátoru.
Napsal: pát kvě 12, 2006 17:02
od Myso
radek mb píše:Vůbec jsem v autě neměl regulátor napětí.Nějakej koumák přede mnou tam měnil altik a místo z 07 tam vrazil z 03 bez toho regulátoru.
ojojooooj, tak to je na bludistaka
Napsal: pát kvě 12, 2006 17:57
od Pool
Od minulého léta taky znám ten případ s vadným článkem, ze dne na den zemřela baterka na dědovo 2101, akuma celá bílá, 3 roky stará. Na 2102 mám akumu s černým deklíkem nahoře, ta drží 6 let špičkově a zdá se že je teprve v nejlepších letech a do důchodu má ještě daleko. Tak nevím jak je to s těmi novými...
Napsal: pát kvě 12, 2006 20:24
od Roman
Na bielych akumach v davnejsej dobe odchadzali spoje medzi jednotlivymi clankami, niesol so jednu do zarucneho servisu a ked som sa divil, ze ani nie rocna baterka odisla, chlapik mi ukazal kopu asi 1,5m vysoku a ze tie maju vsetky ten isty problem.