Stránka 1 z 1
starter z 1.3 na 1.7
Napsal: čtv črc 25, 2024 09:47
od JmJ
Je nejaky podstatny rozdil mezi startery na 1.7 a na zbyle kubatury?
Aljosovi zlobi starter na 1.7, ja mam startery na 1.3, takze bych mu tam mohl docasne dat muj, nez si opravi / sezene starter na 1.7.
Je to schudne, nebo ten z 1.3 by se hrozne trapil nebo s tim muze byt jiny problem?
Re: starter z 1.3 na 1.7
Napsal: čtv črc 25, 2024 12:32
od Luděk Musil
Mám pocit, že je tam nějakej drobnej rozdíl v příkonu.
Ale je to schůdné řešení, fyzické rozdíly tam nejsou.
Mám pocit, že jsem to v některé z mých 1.7 také provozoval.
L.
Re: starter z 1.3 na 1.7
Napsal: úte srp 06, 2024 19:24
od Vašátor
Starter 1.7i je reduktorový, čili točí lehčeji a rychleji. Starter z karburátorového motoru použít lze, ale bude se s tím dost trápit. Naposledy jsem objednával reduktorový starter z MLparts za něco kolo dvojky?
Re: starter z 1.3 na 1.7
Napsal: úte srp 06, 2024 19:48
od Marek
Zaměnitelné jsou. Ale jak tu bylo řečeno - rychloběžný startér je vhodnější pro použití i do starších motorů, a to hned ze dvou důvodů. Předně díky planetové převodovce má vyšší otáčky, čili snadněji otáčí motorem, a zadruhé díky planetové převodovce má podstatně nižší elektrický příkon, čímž znatelně méně zatěžuje baterku.
Použití starší verze startéru na motor 1,7 možné je, ale nerozumné. Eventuálně bych tak udělal třeba jen jako nějaké nouzové řešení.
Re: starter z 1.3 na 1.7
Napsal: úte srp 06, 2024 20:25
od Vašátor
Já ho v mladistvé nerozvážnosti v zimě hodil do Nivy 1.7mpi a ten starej starter s tím normálně skoro ani nehnul. Proudový odběr jako prase, kabely teplý, motor se líně převalil a stejně to nechytlo.
Re: starter z 1.3 na 1.7
Napsal: stř srp 07, 2024 06:33
od Marek
Tak byla někde chyba, buď v baterce, nebo v poruše toho startéru. Normálně to musí fungovat.
Já měl motor 1500 se stupněm komprese 10,6:1 a kompresní tlaky tak velké, že mi nestačil budík pro benzínové motory. A starý dobrý startér normálně fungoval.
Re: starter z 1.3 na 1.7
Napsal: stř srp 07, 2024 06:56
od Vašátor
Je to možný. Sarter vytažený z funkčního auta, po osazení nového reduktoroveho opět vše v pořádku. Vzhledem k tomu, že pro MPI je standardní stejně nevhodný, odmítl jsem pátrat.
Re: starter z 1.3 na 1.7
Napsal: stř srp 07, 2024 08:46
od Marek
On je tam vlastně jediný problém. MPI motorizace má v mapách nastaven určitý minimální počet otáček při startu. Pokud jich nedosáhne, nedovolí vstřik paliva. Mají to tak prakticky všechna auta, co jezdí na planetě. Proto se na tyhle motory dnes dávají startéry rychloběžné. Ty (taky díky menšímu proudovému odběru) lépe točí motorem a tohoto minimálního limitu nemají problém dosáhnout.
Naopak pokud bych na takový motor dal původní "velký" startér, asi to bude fungovat taky, ovšem pouze za předpokladu dobrého stavu toho startéru, kvalitní a dobře nabité baterky a "ideálního" elektrického vedení, včetně ukostření. Ovšem asi všichni tušíme, jaká je realita, že?
Jasně, nemá smysl o čemkoli dál diskutovat, startér s převodovkou je prakticky ve všech ohledech vhodnější, a to samozřejmě i do starých verzí s karburátory.
Re: starter z 1.3 na 1.7
Napsal: čtv srp 08, 2024 04:13
od Cory
Marek píše: ↑stř srp 07, 2024 08:46
On je tam vlastně jediný problém. MPI motorizace má v mapách nastaven určitý minimální počet otáček při startu. Pokud jich nedosáhne, nedovolí vstřik paliva. Mají to tak prakticky všechna auta, co jezdí na planetě. Proto se na tyhle motory dnes dávají startéry rychloběžné.
Minimalny pocet otacok myslis v absolutnom vyjadreni alebo minimalny pocet otacok za minutu, cize rychlost otacania?
Lada MPi to ma tak. Rj sleduje rychlost otacania motora na zaklade signalu snimaca kluky. Takze ak je starter rychlobezny a v super kondici, motor chyti aj na pol otacky. Z principu si to moze dovolit, kedze remenica ma 60-2 zubov, takze rychlost vypočíta hned. Kdezto take SPi so svojimi 6 zarezmi to nevie tak rychlo, preto SPI tocia dlhsie. Ale nie som si isty, či v pripade SPI nie je pozadovany minimalny absolutny pocet otacok.
Pri MPI sa poziadavka na rychlost otacania pri štarte meni.aj v zavislosti od teploty.
Re: starter z 1.3 na 1.7
Napsal: čtv srp 08, 2024 04:22
od Marek
Jo, podobně to měly i TDI od VW. Studené to chytlo na drc, teplé to točilo třeba 10 sekund, když byl startér v háji.