Klimatizace Scenic 3 - zajímavý problém
Napsal: ned črc 21, 2024 14:09
Žena má vůz asi devět měsíců, najela 15 tisíc km. Teď, jak jsou hice, si všimla jedné věci, kterou jsem jí nejprve nevěřil, ale opravdu se to děje.
Má to dvouzónovou klimu. Nastaveno na obou stranách stejně (je v podstatě jedno kolik), nastaven plně automatický režim - po nějaké době jízdy začne z levé strany ventilace foukat teplý vzduch. Zprava jde studený, jak má.
V ten okamžik obě klapky rozvodu vzduchu jsou podle diagnostiky v pozici 0, čili úplně přepnuté na studený vzduch. Teoreticky by neměl vzduch jít přes topné těleso. I fyzicky jsou klapky pro teplý vzduch vlevo i vpravo úplně zavřené.
A největší prdel je, že to neudělá pokaždé. Zatím nemám vysledováno, prakticky s tím nejezdím, ale žena tvrdí, že to udělá až při delší jízdě, ne hned. A mnohem víc to zlobí, když auto stojí na místě, za jízdy to mně ještě neudělalo (ženě prý ano, ale až po delší době).
Klima v klidu cca 6 Bar, v provozu 12-18 Bar, při 18 Barech spíná ventilátor a tlak letí dolů.
_______
Dnes jsem se tomu trochu věnoval a zjistil toto:
Klima sepne hned po startu motoru, spolu sepne první rychlost ventilátoru na chladiči. To je podle mě zcela v pořádku.
Vysokotlaké potrubí v motorovém prostoru je horké, nízkotlaké chladnější, ale rozhodně ne ledově studené a orosené, jak by mělo být. To si myslím, že v pořádku úplně není.
Z levých výdechů ventilace kabiny fouká teplý vzduch, z pravých studený, bez ohledu na to, jakou teplotu mám nastavenou. Samozřejmě nastavuji na obou stranách stejnou (aby bylo jasné srovnání). Nicméně i když dám vpravo 24 a vlevo LOW, stále jde zleva teplý a zprava studený vzduch. A to je průser úplný.....
Tlak média v systému, když je klima vypnutá a motor stojí, je necelých 6 bar a po sepnutí kompresoru poměrně rychle narůstá až k 18 barům, kdy sepne druhý stupeň ventilátoru chladiče a tlak padá k cca 12 barům.
Připadá mi, že je chyba někde v médiu. Jako je mi divné, že tlak strašně rychle narůstá. Když to porovnám se svým autem, kde sice nemám dvouzónu, ale je to z principu stejný systém, tlak po sepnutí rozhodně tak rychle nenarůstá a druhý stupeň vrtule chladiče mi spíná už při 9 barech. V klidu mám tlak 3 bar (tady je skoro 6).
Potřeboval bych nějaký fundovaný nápad, jak dál. Ona každá práce na AC stojí poměrně dost peněz a já na rozhazování nemám. Nemám problém zaplatit za něco, co má smysl anebo co je třeba, ale zbytečné věci nedělám rád.
Brácha mi radí nechat to odsát, aby bylo jasné, kolik chladiva tam vůbec je, a znovu naplnit. Zní mi to logicky. Auto je z Německa a historie servisu AC samozřejmě není známá.
A taky si říkám, jestli to nemůže zlobit třeba proto, že by tam náhodou bylo víc chladiva, než tam patří. Mně se totiž moc nelíbí ty tlaky, připadá mi to hodně vysoko, hlavně ten tlak v klidu 6 bar, když já mám v autě 3 bar.
Má to dvouzónovou klimu. Nastaveno na obou stranách stejně (je v podstatě jedno kolik), nastaven plně automatický režim - po nějaké době jízdy začne z levé strany ventilace foukat teplý vzduch. Zprava jde studený, jak má.
V ten okamžik obě klapky rozvodu vzduchu jsou podle diagnostiky v pozici 0, čili úplně přepnuté na studený vzduch. Teoreticky by neměl vzduch jít přes topné těleso. I fyzicky jsou klapky pro teplý vzduch vlevo i vpravo úplně zavřené.
A největší prdel je, že to neudělá pokaždé. Zatím nemám vysledováno, prakticky s tím nejezdím, ale žena tvrdí, že to udělá až při delší jízdě, ne hned. A mnohem víc to zlobí, když auto stojí na místě, za jízdy to mně ještě neudělalo (ženě prý ano, ale až po delší době).
Klima v klidu cca 6 Bar, v provozu 12-18 Bar, při 18 Barech spíná ventilátor a tlak letí dolů.
_______
Dnes jsem se tomu trochu věnoval a zjistil toto:
Klima sepne hned po startu motoru, spolu sepne první rychlost ventilátoru na chladiči. To je podle mě zcela v pořádku.
Vysokotlaké potrubí v motorovém prostoru je horké, nízkotlaké chladnější, ale rozhodně ne ledově studené a orosené, jak by mělo být. To si myslím, že v pořádku úplně není.
Z levých výdechů ventilace kabiny fouká teplý vzduch, z pravých studený, bez ohledu na to, jakou teplotu mám nastavenou. Samozřejmě nastavuji na obou stranách stejnou (aby bylo jasné srovnání). Nicméně i když dám vpravo 24 a vlevo LOW, stále jde zleva teplý a zprava studený vzduch. A to je průser úplný.....
Tlak média v systému, když je klima vypnutá a motor stojí, je necelých 6 bar a po sepnutí kompresoru poměrně rychle narůstá až k 18 barům, kdy sepne druhý stupeň ventilátoru chladiče a tlak padá k cca 12 barům.
Připadá mi, že je chyba někde v médiu. Jako je mi divné, že tlak strašně rychle narůstá. Když to porovnám se svým autem, kde sice nemám dvouzónu, ale je to z principu stejný systém, tlak po sepnutí rozhodně tak rychle nenarůstá a druhý stupeň vrtule chladiče mi spíná už při 9 barech. V klidu mám tlak 3 bar (tady je skoro 6).
Potřeboval bych nějaký fundovaný nápad, jak dál. Ona každá práce na AC stojí poměrně dost peněz a já na rozhazování nemám. Nemám problém zaplatit za něco, co má smysl anebo co je třeba, ale zbytečné věci nedělám rád.
Brácha mi radí nechat to odsát, aby bylo jasné, kolik chladiva tam vůbec je, a znovu naplnit. Zní mi to logicky. Auto je z Německa a historie servisu AC samozřejmě není známá.
A taky si říkám, jestli to nemůže zlobit třeba proto, že by tam náhodou bylo víc chladiva, než tam patří. Mně se totiž moc nelíbí ty tlaky, připadá mi to hodně vysoko, hlavně ten tlak v klidu 6 bar, když já mám v autě 3 bar.