Stránka 1 z 1
Oprava převodovky
Napsal: sob čer 22, 2024 16:16
od Smítka
Omlouvám se zakládám nové téma, ale tak nějak jsem to tu zatím nenašel. Protože jsem hodně neznalý potřebuji polopaticky vysvětlit jak postupujete při opravách převodovky 5ti kvalt. Mám na mysli tuto situaci: Porouchá se vám převodovka, vyndáte jí, rozeberete a zjistíte v čem je problém. Kupujete nové náhradní díly, když je seženete a vyměníte jen to co je poškozené + to co se vám nezdá a je více opotřebované. Nebo seženete jinou starší převodovku a zkoušíte ze dvou udělat jednu?
Řešil jste někdo celkovou GO u převodovky a jak? Dají se u nás vůbec sehnat všechny díly? Namátkou jsem koukal na ABC autodíly a Automanta.sk tak asi by se daly tři čtvrtiny dílů sehnat, ale asi by to bylo docela drahý.
Díky za rady a informace
Re: Oprava převodovky
Napsal: pon čer 24, 2024 22:50
od Henry
GO prevodovky tu robili asi iba tunajsi profici (Cory a Vasator), ktori nemaju uz cas vypisovat na forum
Ja osobne poradit neviem okrem toho, ze podla mna sa oplati zohnat dalsiu funkcnu prevodovku a vymenit ich kus za kus (uz to je na Nive hodne prace) a potom sa v klude mozes "hrat" bez stresu a casoveho natlaku s tou vytiahnutou prevodovkou, mozes studovat co a ako sa robi, zhanat diely, ktore sa ukazu byt poskodene, atd.. Predsa len je to trochu rozsiahlejsia robota ako napr. vymena tesnenia pod hlavou za jeden den (poniektori stihnu aj za par hodin).
Re: Oprava převodovky
Napsal: úte čer 25, 2024 05:48
od Luděk Musil
Smítka píše: ↑sob čer 22, 2024 16:16Mám na mysli tuto situaci: Porouchá se vám převodovka, vyndáte jí, rozeberete a zjistíte v čem je problém.
Už v tento moment se dělá chyba
. Chyba v tom smyslu, že se převodovka porouchá
. Před tím, než dojde k poruše - tak převodovka svým chováním/projevem nám dopředu říká, že k něčemu dojde
. Začne občas vyskakovat kvalt, jde hůře řadit, převodvka hučí nebo hvízdá ... . Na základě tohoto bychom neměli čekat, až to opravdu dojde do poruchy a vůz je víceméně nepojízdný.
Mezi časté/obvyklé závady patří netěsnost, ložisková vůle, vymačkané "zuby" na přesuvnících, vydřená řadící vidlice, ohnutá řadící tyč Méně často zalomený šroub předlohy nebo (velmi ojediněle) zlomené pružinky v řadícím mechanismu. O vylomených zubech soukolí ani nebudu mluvit - s tím jsem se, až na jeden případ, nesetkal.
Já jsem taky, sice už je to pár let, opravoval převodovku, několikrát výměna ložisek, jednou 5-kové soukolí vč. synchronu, přesuvníku a vidličky.
Jaký máš problém, resp. co potřebuješ vědět
L.
Re: Oprava převodovky
Napsal: úte čer 25, 2024 06:58
od scot
Re: Oprava převodovky
Napsal: úte čer 25, 2024 07:20
od Dusan
Na tej prevodovke ked sa normalne pouziva je slabe miesto len 5ka tj veci snou suvisiace. Takze menizxzvycajne vsetky loziska gufera, a veci okolo 5ky podla opotrebenia.
Re: Oprava převodovky
Napsal: úte čer 25, 2024 12:22
od Luděk Musil
Dusan píše: ↑úte čer 25, 2024 07:20... slabe miesto len 5ka ...
Ano, to je pravda.
Původní 4-kvaltky se (téměř) nekazily, ale u 5-kvaltek je slabé místo obzvláště 5-ka a věci okolo.
Myslím si, že podstatná část problému tkví v tom, že ta 5 je "naroubovaná" do původní převodovky a "někdo něco někde" podělal (= špatně spočítal, namaloval ...
).
Dělal jsem asi 5 5-kvaltek
. Jedna měla prasklej kroužek mezi košem spojky a převodovkou. Druhá neměla přesně vymezenou axiální vůli na hlavní hřídeli. A zbývající 3 měly problém s 5-kou, vymačkaný zoubky přesuvníku, totálně ojetá vidlička příp. vydraná dráha pro vidličku v přesuvníku.
L.