2101 - Kadafi
Napsal: pát led 05, 2024 00:29
Zdravím osadenstvo! Týmto príspevkom by som Vám chcel predstaviť Kadáfiho.
Ako to už chodí, sedel som jedného studeného podvečera s Vikom pri turku v skle a diskutoval momentálny stav ponuky žigulov na bazoši. Po celkom búrlivom lete zhnilých 02jek a zaujímavých kúskov u sesedov eko-daňovnikov tu vlastne ostalo iba zopár vytrvalostných inzerátov a ku každému kúsku sme už mali v hlave vysporiadané, že z toho nič nebude. Ajtak tento rok by už čas na nový projekt nebol, a ja vôbec popri pisání záverečnej práce do školy si predsa nemôžem dovoliť tráviť celé dni nad niečím iným. No a tak som sa stal majitelom tejto zakrivenej platformi pre kvetináče. Tie mi k nej nepodarilo vyhandlovať, a tak mi ostal len pozostatok Lady 2101. Kvetináčom sa nepodarilo dostať ani na fotku.
V deň prevzatia som prišiel ešte aj o pneumatiku od motorky pretože o rozum som očividne prišiel už pri obhliadke. A tak som sa prvý krát, a na dobu neručitú posledný krát previezol v Kaddáfim, na lane, ťahaný Vikovom. Časom sa žigul ocitol v dielni. Tu by sa hodilo povedať pár slov k autu asi. 2101, rok 1976, nápis ŽIGULAK zozadu, svetlá hnedá v TP, záhradka za ktorú by mi v rajchu vzali aj rodný list, pôvodom to bolo dakde tkzv. zos prešova, auto v pozícii držiak kvetináčov posledných 5 rokov cca, strešné okno z favorita (už je preč) cez ktoré sa napúštala voda do bazéna, no naštastie podlaha mala takzvanú inverziu takže veselo mala voda kade odtekať. Pôvodný majiteľ na ňom precestoval celkom slušne, dokonca aj jeden trip okolo čierneho mora, o čom svedčia nálepky na C stĺpci. Nebolo to náhodou, že som si v lete objednal držiaky nápojníkov z Gafy, z tohto bude totižto limuzína na cestovanie. Jedná sa o auto s najviac miestami na sedenie aké vlastním, takže sa budeme starať aj o cestujúcich vzadu. Vzadu je totižto aj podlaha (sčasti).
V dielni auto odstavíme a necháme schnúť, čítal som v knihe receptov. Ako prvé padol režim a potom strešné okno. Tu som sa presvedčil že škodácke diely škodia žigulom. Pri pootočení prvého šroubu vnútorného rámu okna začala tiecť voda. Viete si asi predstavit v akom stave je stropnica a vnútorná strana plechu strechy ked tam roky pôsobila liberálna voda. Následne som jemne odkrýval koberce a rezal časti podlahy, jemne tu a tam niečo odinštaloval a vybrúsil pod tým. Snažil som sa zanechať čo najviac vecí tam kde patria. No pár dní nato som zistil, že to naozaj bude na celolak a všetko som teda odmontoval a zabalil do krabice, dúfac, že ešte niekedy tu krabicu otvorím. Vždy sa bojím toho pocitu mikroštastia pri odinštalovávaní komponentov, keďže väčšinou príde post-odinštalovacia a pred-naspäť-inštalovačná depresia a kam to mohlo zmiznúť. Takže karoséria je trošku ementálneho stavu, ale nič čo piksla chlpatého gitu, moje neexistujúce zváracie schopnosti a pár ťažko zohnatelných spodkov všetkých blatníkov nevyrieši. Fotky hrdzavých podlah ste už asi videli, takže preskočíme.
Ale zato viem riešiť diferenciálne rovnice, no či mi to pomôže pri riešení rovnice elektriny tohto vozu neviem. Pôvodný majitel totižto auto upravil na dlhé cesty, odinštaloval poistnú skrynu a všetko si custom-napoistkoval a dorobil daľší regulovaný pevne 12V systém. Myšlienka super, no kein papier, kein vyznať sa v tom. Všetky káble, ktoré boli pod hladinou bazénu nejako prestali existovať a teda pochybujem o znovupoužití kabeláže autowej. Nachádzal sa tu dokonca aj menič na 220V!!
Takže brúsime, režeme, brúsime starý git ktorého teda bolo bohate, a tak neja..
Pekný deň a veľa trpezlivosti želáme. Na pár dni mu nechávam voľno a idem sa naozaj učiť.
PS: pôvodný majitel vzal najlepšiu fuknciu 01iek, popolníky v zadných dverách, a nainštaloval ich aj vpredu. Fotky inokedy
Ako to už chodí, sedel som jedného studeného podvečera s Vikom pri turku v skle a diskutoval momentálny stav ponuky žigulov na bazoši. Po celkom búrlivom lete zhnilých 02jek a zaujímavých kúskov u sesedov eko-daňovnikov tu vlastne ostalo iba zopár vytrvalostných inzerátov a ku každému kúsku sme už mali v hlave vysporiadané, že z toho nič nebude. Ajtak tento rok by už čas na nový projekt nebol, a ja vôbec popri pisání záverečnej práce do školy si predsa nemôžem dovoliť tráviť celé dni nad niečím iným. No a tak som sa stal majitelom tejto zakrivenej platformi pre kvetináče. Tie mi k nej nepodarilo vyhandlovať, a tak mi ostal len pozostatok Lady 2101. Kvetináčom sa nepodarilo dostať ani na fotku.
V deň prevzatia som prišiel ešte aj o pneumatiku od motorky pretože o rozum som očividne prišiel už pri obhliadke. A tak som sa prvý krát, a na dobu neručitú posledný krát previezol v Kaddáfim, na lane, ťahaný Vikovom. Časom sa žigul ocitol v dielni. Tu by sa hodilo povedať pár slov k autu asi. 2101, rok 1976, nápis ŽIGULAK zozadu, svetlá hnedá v TP, záhradka za ktorú by mi v rajchu vzali aj rodný list, pôvodom to bolo dakde tkzv. zos prešova, auto v pozícii držiak kvetináčov posledných 5 rokov cca, strešné okno z favorita (už je preč) cez ktoré sa napúštala voda do bazéna, no naštastie podlaha mala takzvanú inverziu takže veselo mala voda kade odtekať. Pôvodný majiteľ na ňom precestoval celkom slušne, dokonca aj jeden trip okolo čierneho mora, o čom svedčia nálepky na C stĺpci. Nebolo to náhodou, že som si v lete objednal držiaky nápojníkov z Gafy, z tohto bude totižto limuzína na cestovanie. Jedná sa o auto s najviac miestami na sedenie aké vlastním, takže sa budeme starať aj o cestujúcich vzadu. Vzadu je totižto aj podlaha (sčasti).
V dielni auto odstavíme a necháme schnúť, čítal som v knihe receptov. Ako prvé padol režim a potom strešné okno. Tu som sa presvedčil že škodácke diely škodia žigulom. Pri pootočení prvého šroubu vnútorného rámu okna začala tiecť voda. Viete si asi predstavit v akom stave je stropnica a vnútorná strana plechu strechy ked tam roky pôsobila liberálna voda. Následne som jemne odkrýval koberce a rezal časti podlahy, jemne tu a tam niečo odinštaloval a vybrúsil pod tým. Snažil som sa zanechať čo najviac vecí tam kde patria. No pár dní nato som zistil, že to naozaj bude na celolak a všetko som teda odmontoval a zabalil do krabice, dúfac, že ešte niekedy tu krabicu otvorím. Vždy sa bojím toho pocitu mikroštastia pri odinštalovávaní komponentov, keďže väčšinou príde post-odinštalovacia a pred-naspäť-inštalovačná depresia a kam to mohlo zmiznúť. Takže karoséria je trošku ementálneho stavu, ale nič čo piksla chlpatého gitu, moje neexistujúce zváracie schopnosti a pár ťažko zohnatelných spodkov všetkých blatníkov nevyrieši. Fotky hrdzavých podlah ste už asi videli, takže preskočíme.
Ale zato viem riešiť diferenciálne rovnice, no či mi to pomôže pri riešení rovnice elektriny tohto vozu neviem. Pôvodný majitel totižto auto upravil na dlhé cesty, odinštaloval poistnú skrynu a všetko si custom-napoistkoval a dorobil daľší regulovaný pevne 12V systém. Myšlienka super, no kein papier, kein vyznať sa v tom. Všetky káble, ktoré boli pod hladinou bazénu nejako prestali existovať a teda pochybujem o znovupoužití kabeláže autowej. Nachádzal sa tu dokonca aj menič na 220V!!
Takže brúsime, režeme, brúsime starý git ktorého teda bolo bohate, a tak neja..
Pekný deň a veľa trpezlivosti želáme. Na pár dni mu nechávam voľno a idem sa naozaj učiť.
PS: pôvodný majitel vzal najlepšiu fuknciu 01iek, popolníky v zadných dverách, a nainštaloval ich aj vpredu. Fotky inokedy