Stránka 1 z 2
3 hadičky ke klapce 1,7 spi
Napsal: pát zář 29, 2023 19:23
od Mara
Z boku GM klapky jsou 3 nátrubky. Od klikovky, separatoru a snimaci absolutniho tlaku. Mel jsem to trochu jinak zapojene, tak uz jsem snad zjistil jak to ma spravne byt. Pokud ne, klidne me opravte.
Horni, tenci natrubek, nejbliz k predku auta, by mel jit k snimaci absolutniho tlaku. Prostrední, umístěny nize jde z odvetrani klikovky a posledni hadicka (nejbliz ke kabine auta) je od separatoru par z nadrze.
Re: 3 hadičky ke klapce 1,7 spi
Napsal: pát zář 29, 2023 19:27
od Cory
Presne tak
Re: 3 hadičky ke klapce 1,7 spi
Napsal: pát zář 29, 2023 22:04
od Mara
Diky za potvrzeni, zitra bych si to mel nastavit spravne a taky obnovit to gumove tesneni pod temi natrubky. Snimac klapky mel napeti v nule 0,4v a nahradni taky. "Jedina" moznost jak nastavit 0,55 -0,56V, byla zvetsenim der snimace pro vetsi rozsah nastaveni. To jsi mi poradil jindy, to napeti snimace, taktez diky. Na plynu to jelo v poradku, ale benzin jsem ted resil, tak jsem zvedavy na zmenu..
Re: 3 hadičky ke klapce 1,7 spi
Napsal: sob zář 30, 2023 05:17
od Dusan
Nesla tam dat dioda?
Re: 3 hadičky ke klapce 1,7 spi
Napsal: sob zář 30, 2023 07:56
od Mara
Dioda na zregulovani napeti? To mirne zvetseni direk bylo snadne a funkcni. Jeste uvazuju co s regulaci tlaku paliva, kde je stelovaci sroubek (hvezdicka) vedle trysky. Mam ji zatahnutou u vnejsiho okraje, tedy povoleny a dival jsem se na stary nahradni dil kde to je asi o 2mm zatahnute dovnitr a tim je nejspis zvyseny tlak u vstrikovaci trysky.
Re: 3 hadičky ke klapce 1,7 spi
Napsal: sob zář 30, 2023 10:15
od Dusan
Aha zvecsit, tak nic.
Re: 3 hadičky ke klapce 1,7 spi
Napsal: sob zář 30, 2023 12:07
od Henry
Mara píše:Jeste uvazuju co s regulaci tlaku paliva, kde je stelovaci sroubek (hvezdicka) vedle trysky. Mam ji zatahnutou u vnejsiho okraje, tedy povoleny a dival jsem se na stary nahradni dil kde to je asi o 2mm zatahnute dovnitr a tim je nejspis zvyseny tlak u vstrikovaci trysky.
O tomto si sa kde docital? Ktora skrutka? Pokial viem, tlak paliva reguluje regulator tlaku paliva (membrana+pruzina) svojou pevne danou charakteristikou (pritlak/sila pruziny) a s tym sa neda nic robit okrem vymeny.
Mara píše:Snimac klapky mel napeti v nule 0,4v a nahradni taky. "Jedina" moznost jak nastavit 0,55 -0,56V, byla zvetsenim der snimace pro vetsi rozsah nastaveni. To jsi mi poradil jindy, to napeti snimace, taktez diky. Na plynu to jelo v poradku, ale benzin jsem ted resil, tak jsem zvedavy na zmenu..
Preco zrovna 0,55-0,56 V? Podla manualu ma volnobezny signal zo snimaca byt idealne niekde 0,35-0,7 V s tym, ze v ramci vyrobnych tolerancii je kazdy snimac trochu iny a RJ pri kazdom zapnuti zapalovania prisposobi kalibraciou "volnobeznu polohu" tomu napatiu signalu, ktore pride zo snimaca (ak to nie je mimo intervalu 0,25-1,25 V).
Re: 3 hadičky ke klapce 1,7 spi
Napsal: sob zář 30, 2023 16:45
od Cory
Tlak paliva sa nastavuje na regulatore skrutkou na torx. je to snad 15ka alebo nieco take mini.
Re: 3 hadičky ke klapce 1,7 spi
Napsal: sob zář 30, 2023 18:51
od Mara
Snad i desitka to je. A sroub je zepredu pruziny te membrany. Vypada to, ze jde trochu tlak u trysky regulovat predpetim te pruziny. Nevim jestli ma smysl s tim co delat.
To ze se snimaci klapky RJ prizpusobi v takovem rozsahu jsem nevedel, tak to bylo nejspis v poradku tech 0,4V.
Re: 3 hadičky ke klapce 1,7 spi
Napsal: sob zář 30, 2023 19:29
od Cory
Regulovat nejde len trochu, ale v plnom rozsahu..A klude to vyzeniest aj cez 8bar. Tlak ma byt 190-210kPa.
Re: 3 hadičky ke klapce 1,7 spi
Napsal: sob zář 30, 2023 21:58
od Henry
Dik za info, toto doladenie tlaku paliva predpatim pruziny sa v prirucke vobec nespomina!
Ak ti to neuklada chybu 21 (signal >2,56 V a este dalsie podmienky) alebo chybu 22 (signal <0,16 V) alebo ti netrha motor pri akceleracii a stlacani plynoveho pedalu, snimac klapky by mal byt ok. Ja uz som za velmi kratke obdobie vymenil asi 3 snimace, vzdy po cca. pol roku zacali "vynechavat" (v istych polohach plynu zrazu "diera", asi zly kontakt bezca s odporovou drahou reostatu/potenciometra) a tiez boli velmi rozne volnobezne otacky, castokrat vyrazne zvysene. Hold kvalita RU nahradnych dielov
Re: 3 hadičky ke klapce 1,7 spi
Napsal: ned říj 01, 2023 10:16
od Cory
K tej kvalite RU dielov, v poslednom case /horizont cca 2 rokov/ sa mi z druhovyroby paradoxne najviac osvedcil Fenox. Kdejake ruske noname snimace boli velakrat vadne uz od nova.
Re: 3 hadičky ke klapce 1,7 spi
Napsal: ned říj 01, 2023 20:32
od Mara
Na plyn funkce bez chyby. Na benal check nesviti a je potiz v nizsich otackach. Trochu houpe na volnobeh, a v nizzich otackach nechce jet na benzinu, ani pri proslapnuti se ji nechce. Ve vyssich toci normalne. Palivovka procistena, krokac taky, snimac klapky a i posunutym napetim do jinych rovin bezezmen. Benzin novy, filtr paliva profouknuty benzinem z opacne strany, pruchozi. Zplacal jsem nejaky tlakomer a neorigo cerpadlo tlakuje mozna kolem 160-180kPa, to je malo. Asi zkusim koupit nejaky tlakomet pro tyto ucely. Jinak uz nevim. Volnobeh treba drzi, proslapnu a spadne to. Rj to nezkoriguje. Tesko takhle poradit
Re: 3 hadičky ke klapce 1,7 spi
Napsal: úte říj 03, 2023 21:03
od Henry
Drzi pravidelny volnobeh (nevynechava), stlacis plyn, motor vyskoci do otacok a ked plyn pustis, tak neudrzi volnobeh a skape? A co sa stane pri miernom stlaceni plynu z volnobehu?
Re: 3 hadičky ke klapce 1,7 spi
Napsal: stř říj 04, 2023 14:51
od Mara
Po poslednim laborovani se to jeste zlepsilo. Po startu chvili drzi volnobeh pekne a po treba pul minute mirne houpe, uz ne jak predtim. Kdyz jsem zjistil slabsi tlak cerpadla tak jsem vic dotahl ten regulak tlaku, ale pokud cerpadlo je slabsi, tak na optimalni tlak se nedostanu. Hlavne ze ke zlepseni doslo, predtim to bylo horsi. Koupim presnejsi merak tlaku paliva a nejspis to bude chtit merit pres nejaky "T" kus zakomponovany do hadice. Doted jsem meril jel hadici zaslepenou obyc tlakomerem. Jinak pri postupnem pridavani plynu ted reaguje jak ma. Predtim mela v nizsich otackach problem jet.