2104 pumpa a olej
Napsal: pon úno 20, 2023 16:33
Zdravím Vás Všechny
Tak mám tu jednu teoretickou záležitost, jen tak na zamyšlenou.
Máme jednu 2104 s 1.3, jezdí s ní kamarád, má ji vždy tak měsíc odstavenou, pak přijede, skočí do ní a víkend jezdí, tahá vlek, auto prostě maká.
A co se nestalo - před rokem měnil olej, filtr, cca 4L 15w40, krása.
Pak jsem o nich skoro rok neslyšel a ozval se nyní, že mu dost chrastí motor, od léta problikává kontrolka mazání, která ale teď už trvale svítí a auto nemá tah...
Oleje tam prý má nad ryskou, tak že prý dobrý.
Říkám si palivová pumpa mohla naředit olej benzínem, to by ukazovalo na to problikávání, teď už i svícení kontrolky, no nic, tak že vyfasoval novou pumpu, olej, filtr a pustil se do výměny oleje.
Zvednul auto a vypustil 0,5L oleje naředěného benzínem.
Zjistil, že na měrce se uvolnil ten špunt a vlastně aby naměřil "něco" vždycky tu měrku zarval hlouběji do motoru.
Auto za ten rok mohlo najet cca 2tis km.
Tak že kamarád je náležitě poučen, má novou pumpu, olej, filtr a hlídá před každou jízdou stav oleje.
Z auta vizuálně olej nikde neteče, mám za to že 3l oleje by byly někde vidět, také z výfuku se nevalí oblaka olejového dýmu, vše vypadá tak normálně.
Tak teď tedy otázka, kam se ztratí 3L oleje za tak krátkou dobu a malém nájezdu, co myslíte?
Tak mám tu jednu teoretickou záležitost, jen tak na zamyšlenou.
Máme jednu 2104 s 1.3, jezdí s ní kamarád, má ji vždy tak měsíc odstavenou, pak přijede, skočí do ní a víkend jezdí, tahá vlek, auto prostě maká.
A co se nestalo - před rokem měnil olej, filtr, cca 4L 15w40, krása.
Pak jsem o nich skoro rok neslyšel a ozval se nyní, že mu dost chrastí motor, od léta problikává kontrolka mazání, která ale teď už trvale svítí a auto nemá tah...
Oleje tam prý má nad ryskou, tak že prý dobrý.
Říkám si palivová pumpa mohla naředit olej benzínem, to by ukazovalo na to problikávání, teď už i svícení kontrolky, no nic, tak že vyfasoval novou pumpu, olej, filtr a pustil se do výměny oleje.
Zvednul auto a vypustil 0,5L oleje naředěného benzínem.
Zjistil, že na měrce se uvolnil ten špunt a vlastně aby naměřil "něco" vždycky tu měrku zarval hlouběji do motoru.
Auto za ten rok mohlo najet cca 2tis km.
Tak že kamarád je náležitě poučen, má novou pumpu, olej, filtr a hlídá před každou jízdou stav oleje.
Z auta vizuálně olej nikde neteče, mám za to že 3l oleje by byly někde vidět, také z výfuku se nevalí oblaka olejového dýmu, vše vypadá tak normálně.
Tak teď tedy otázka, kam se ztratí 3L oleje za tak krátkou dobu a malém nájezdu, co myslíte?