Hořké zkušenosti s nákupem 1.8
Napsal: sob čer 19, 2021 14:46
Zdravíme,
předpokládali jsme, že náš další příspěvek bude o pochlubení se s novým autem. Bohužel. Od objednávky a zaslání zálohy na Vestu 1.8 se nám 15. března prodejce ozval s tím, že Vesta je již na Slovensku a zbývá ještě provést individuální homologaci a dostat auto na české papíry. Poté nás prodejce 22.3. informoval, že auto bude převážet do Prahy na zhomologování (na Slovensku to dle jeho prohlášení mělo být značně problematické) a žádal plnou moc k přihlášení auta. Na dotaz k termínu předání prodejce uvedl, že asi měsíc a auto by mělo být nachystané. Na konec dubna jsme se tedy těšili, že by mohlo být. Koncem dubna jsme se prodejci sami ozvali, jak to s autem vypadá a bylo nám sděleno, že auto by mohlo být příští týden. Takto jsme se týden po týdnu prodejci ozývali a dostalo se nám vždy stejné odpovědi, že za týden. Asi v polovině května jsme se od prodejce konečně dozvěděli, že auto je úspěšně zhomologované a čeká se na vydání českých papírů (MT + VT + RZ). Opět jsme se týden po týdnu tázali, jaká je situace a opět stejná odpověď. Bylo to již únavné a pojímali jsme podezření, že je něco špatně. 17. května nás prodejce informoval, že auto nám může předat, ale že ještě nejsou hotové papíry, avšak že budou během několika dní. Na naší straně bylo opravdu nadšení, ale bez papírů jsme auto odmítli převzít. Za týden poté opět dotaz jaká je situace a opět stejná odpověď o přístím týdnu. Konečně jsme však 31. 5. od prodejce obdrželi fotky vydaných dokladů na auto, které na nás již bylo přihlášeno – měli jsme chuť otevřít šampus.
Po zhlédnutí dokladů však šampus zůstal zavřený. V dokladech byly brutální chyby – špatná barva auta (uvedena šedá místo oranžové), uvedený výkon motoru 106,6 kW místo 90 kW, které má 1.8. Uveden kód motoru 21129 (který označuje motor 1.6) místo 21179 (který označuje motor 1., datum první registrace vozu bylo uvedeno 5.12.2018 (dle rozkódování VIN auto vyrobeno 2021).
Na naší straně nasrání a zklamání. Nerozumíme tomu, že jsme si těchto chyb museli všimnout my a ne prodejce. Dále nás zarazilo, že doklady byly vydány 20.5. Nerozumíme, proč tedy někde jen 10 dní ležely ...
Prodejce jsme o těchto chybách ihned informovali, ten se nám omlouval, sliboval prověření situace, nápravu a že nás bude informovat. Pro informace jsme museli prodejce kontaktovat vždy my. Prodejce nám tvrdil, že chybu v dokladech udělal vydávající městský úřad a prodejcův známý, který papíry na českých úřadech vyřizuje, již věc řeší. (Prodejce tvrdil, že tento známý mu doklady zařizuje jen ze známosti a že tedy na něj nemá žádnou páku, jindy zase tvrdil, že ho za toto platí a že si to s ním bude muset vyřídit.) Stále jsme byli odkazováni na „příští týden“, tedy již obehraná písnička. Po týdnu nám dal prodejce informaci, že doklady na úřadě již spravují, ale že musí čekat na požehnání k opravě od ministerstva dopravy. S tím že by se více mělo vědět za týden. Za další týden zase z naší strany kontaktování prodejce a nic nového, že se stále čeká na městský úřad. Nasrání na naší straně již bylo velké. Prodejce jsme informovali, že budeme chtít zpět peníze. Sami jsme prověřovali, kde se stala chyba – zdali úřad nebo jinde. Prodejce stále prohlašoval, že chyba je na straně úřadu. Povedlo se nám však dostat k COC listu naší 1.8. Výše uvedené chyby již byly v tomto COC listu. Teprve po zaslání tohoto COC listu prodejce pochopil, že z toho se již nevyvlíkne. Opravdu vůbec nerozumíme, proč prodejce takto kličkoval. Pochopili jsme, že získat správné papíry k autu z Ruska nebude vůbec snadné, či spíše nemožné a s prodejcem jsme se domluvili na vrácení celé částky. Prodejce slíbil peníze vrátit v určitém termínu, avšak museli jsme opět urgovat. Na změnách kurzu při zaslání platby na Slovensko v eurech a při vrácení platby jsme přišli o ne zrovna zanedbatelnou finanční částku. Co už, nakonec jsme rádi, že jsme auto nepřevzali a nebudeme za pár let na technické kontrole velmi překvapeni.
Celkový obrázek věci se skládal následně i poté. Zjistili jsme, že na Slovensku měla být aféra s falšovanými COC listy, na které měly být Lady přihlašovány. Těžko soudit, jestli to byl případ i „naší“ 1.8. Nechce se věřit, že by tolik chyb v COC listu udělala továrna. Toto je však jen náš názor a spekulace.
Pokud se na Slovensku objeví ke koupi oranžová Cross 1.8 Luxe multimedia s tažným zařízením, buďte obezřetní.
Celkový dojem z „našeho nákupu“ je takový, že když ptáčka lapají, hezky mu zpívají. Domluvili jsme se i na slevě, která cenu „našeho“ auta dostala na úroveň Crossky 1.6 v nejnižší výbavě.
Pokud by byl někdo nevěřící, vše můžeme doložit fotografiemi dokladů, faktury za auto a nahrávkami telefonátů s prodejcem, které jsme začali od jisté doby pořizovat.
Na Vestu jsme se opravdu těšili, jsme přesvědčeni, že je to opravdu dobré auto, avšak po těchto zkušenostech se vydáváme zcela jiným směrem – zvažujeme mezi Toyota RAV4, Toyota Corolla v kombíku nebo možná i Smax nebo Galaxy.
Hromkovi
předpokládali jsme, že náš další příspěvek bude o pochlubení se s novým autem. Bohužel. Od objednávky a zaslání zálohy na Vestu 1.8 se nám 15. března prodejce ozval s tím, že Vesta je již na Slovensku a zbývá ještě provést individuální homologaci a dostat auto na české papíry. Poté nás prodejce 22.3. informoval, že auto bude převážet do Prahy na zhomologování (na Slovensku to dle jeho prohlášení mělo být značně problematické) a žádal plnou moc k přihlášení auta. Na dotaz k termínu předání prodejce uvedl, že asi měsíc a auto by mělo být nachystané. Na konec dubna jsme se tedy těšili, že by mohlo být. Koncem dubna jsme se prodejci sami ozvali, jak to s autem vypadá a bylo nám sděleno, že auto by mohlo být příští týden. Takto jsme se týden po týdnu prodejci ozývali a dostalo se nám vždy stejné odpovědi, že za týden. Asi v polovině května jsme se od prodejce konečně dozvěděli, že auto je úspěšně zhomologované a čeká se na vydání českých papírů (MT + VT + RZ). Opět jsme se týden po týdnu tázali, jaká je situace a opět stejná odpověď. Bylo to již únavné a pojímali jsme podezření, že je něco špatně. 17. května nás prodejce informoval, že auto nám může předat, ale že ještě nejsou hotové papíry, avšak že budou během několika dní. Na naší straně bylo opravdu nadšení, ale bez papírů jsme auto odmítli převzít. Za týden poté opět dotaz jaká je situace a opět stejná odpověď o přístím týdnu. Konečně jsme však 31. 5. od prodejce obdrželi fotky vydaných dokladů na auto, které na nás již bylo přihlášeno – měli jsme chuť otevřít šampus.
Po zhlédnutí dokladů však šampus zůstal zavřený. V dokladech byly brutální chyby – špatná barva auta (uvedena šedá místo oranžové), uvedený výkon motoru 106,6 kW místo 90 kW, které má 1.8. Uveden kód motoru 21129 (který označuje motor 1.6) místo 21179 (který označuje motor 1., datum první registrace vozu bylo uvedeno 5.12.2018 (dle rozkódování VIN auto vyrobeno 2021).
Na naší straně nasrání a zklamání. Nerozumíme tomu, že jsme si těchto chyb museli všimnout my a ne prodejce. Dále nás zarazilo, že doklady byly vydány 20.5. Nerozumíme, proč tedy někde jen 10 dní ležely ...
Prodejce jsme o těchto chybách ihned informovali, ten se nám omlouval, sliboval prověření situace, nápravu a že nás bude informovat. Pro informace jsme museli prodejce kontaktovat vždy my. Prodejce nám tvrdil, že chybu v dokladech udělal vydávající městský úřad a prodejcův známý, který papíry na českých úřadech vyřizuje, již věc řeší. (Prodejce tvrdil, že tento známý mu doklady zařizuje jen ze známosti a že tedy na něj nemá žádnou páku, jindy zase tvrdil, že ho za toto platí a že si to s ním bude muset vyřídit.) Stále jsme byli odkazováni na „příští týden“, tedy již obehraná písnička. Po týdnu nám dal prodejce informaci, že doklady na úřadě již spravují, ale že musí čekat na požehnání k opravě od ministerstva dopravy. S tím že by se více mělo vědět za týden. Za další týden zase z naší strany kontaktování prodejce a nic nového, že se stále čeká na městský úřad. Nasrání na naší straně již bylo velké. Prodejce jsme informovali, že budeme chtít zpět peníze. Sami jsme prověřovali, kde se stala chyba – zdali úřad nebo jinde. Prodejce stále prohlašoval, že chyba je na straně úřadu. Povedlo se nám však dostat k COC listu naší 1.8. Výše uvedené chyby již byly v tomto COC listu. Teprve po zaslání tohoto COC listu prodejce pochopil, že z toho se již nevyvlíkne. Opravdu vůbec nerozumíme, proč prodejce takto kličkoval. Pochopili jsme, že získat správné papíry k autu z Ruska nebude vůbec snadné, či spíše nemožné a s prodejcem jsme se domluvili na vrácení celé částky. Prodejce slíbil peníze vrátit v určitém termínu, avšak museli jsme opět urgovat. Na změnách kurzu při zaslání platby na Slovensko v eurech a při vrácení platby jsme přišli o ne zrovna zanedbatelnou finanční částku. Co už, nakonec jsme rádi, že jsme auto nepřevzali a nebudeme za pár let na technické kontrole velmi překvapeni.
Celkový obrázek věci se skládal následně i poté. Zjistili jsme, že na Slovensku měla být aféra s falšovanými COC listy, na které měly být Lady přihlašovány. Těžko soudit, jestli to byl případ i „naší“ 1.8. Nechce se věřit, že by tolik chyb v COC listu udělala továrna. Toto je však jen náš názor a spekulace.
Pokud se na Slovensku objeví ke koupi oranžová Cross 1.8 Luxe multimedia s tažným zařízením, buďte obezřetní.
Celkový dojem z „našeho nákupu“ je takový, že když ptáčka lapají, hezky mu zpívají. Domluvili jsme se i na slevě, která cenu „našeho“ auta dostala na úroveň Crossky 1.6 v nejnižší výbavě.
Pokud by byl někdo nevěřící, vše můžeme doložit fotografiemi dokladů, faktury za auto a nahrávkami telefonátů s prodejcem, které jsme začali od jisté doby pořizovat.
Na Vestu jsme se opravdu těšili, jsme přesvědčeni, že je to opravdu dobré auto, avšak po těchto zkušenostech se vydáváme zcela jiným směrem – zvažujeme mezi Toyota RAV4, Toyota Corolla v kombíku nebo možná i Smax nebo Galaxy.
Hromkovi