Stránka 1 z 2
VYMENA BRZDOVKY
Napsal: čtv dub 27, 2006 18:36
od narak
Ahoj, planuju na Samarce vymenit brzdovku v celem okruhu, chci se zeptat co pouzit (dot4?), kolik ji mam koupit a jestli to vlastne jako amater zvladnu?? Umim vymenit olej, chladici kapalinu ale tohle jsem jeste nedelal... trosku se bojim aby se mi to nezavzdusnilo...
Napsal: čtv dub 27, 2006 18:42
od Brandy
Rekl bych, ze staci DOT3. DOT4 ma o neco vyssi teplotu varu a zivotnost. Nejlepsi je starou kapalinu nejdriv vypustit, potom nalit novu a system odvzdusnit.
Napsal: čtv dub 27, 2006 19:08
od Myso
Brandy píše:Nejlepsi je starou kapalinu nejdriv vypustit, potom nalit novu a system odvzdusnit.
alebo vytiahnut z nadobky staru, naliat novu a odvzdusnit...
Napsal: čtv dub 27, 2006 19:12
od Little Red Riding Hood
Myso píše:Brandy píše:Nejlepsi je starou kapalinu nejdriv vypustit, potom nalit novu a system odvzdusnit.
alebo vytiahnut z nadobky staru, naliat novu a odvzdusnit...
a pro pořádek není od věci to profouknout vzduchem..
Napsal: čtv dub 27, 2006 21:00
od Křečík Barbuška
Little Red Riding Hood píše:a pro pořádek není od věci to profouknout vzduchem..
Proč? Já myslím, že bohatě stačí, když se neurvou odvzdušňováky v zadu.
Napsal: čtv dub 27, 2006 21:40
od Little Red Riding Hood
Koko Loko píše:Little Red Riding Hood píše:a pro pořádek není od věci to profouknout vzduchem..
Proč? Já myslím, že bohatě stačí, když se neurvou odvzdušňováky v zadu.
když urveš odvzdušnováky tak seš v prd*li a když je nepovolíš tak taky.. protože to neodvzdušníš.. tak nechápu co to má společnýho se vzduchem??. stejně je musí povolit aby to vypustil.. takže nějak sem tě nepochopil.. sorry no..
Napsal: čtv dub 27, 2006 21:47
od Křečík Barbuška
Little Red Riding Hood píše:když urveš odvzdušnováky tak seš v prd*li a když je nepovolíš tak taky.. protože to neodvzdušníš.. tak nechápu co to má společnýho se vzduchem??. stejně je musí povolit aby to vypustil.. takže nějak sem tě nepochopil.. sorry no..
Myslel jsem to tak, proč zbytečně honit vzduch do brzd a zadělávat si na problémy v případě slabšího válce, když už tak dotyčnou osobu čeká mnoho jiných úskalí. Myslím, že obyčejný proplach do doby, kdy přestane téci hnus bude dostačující. Pokud jsem se tě nějak dotkl tak promiň.
Napsal: čtv dub 27, 2006 21:52
od Little Red Riding Hood
Koko Loko píše:Little Red Riding Hood píše:když urveš odvzdušnováky tak seš v prd*li a když je nepovolíš tak taky.. protože to neodvzdušníš.. tak nechápu co to má společnýho se vzduchem??. stejně je musí povolit aby to vypustil.. takže nějak sem tě nepochopil.. sorry no..
Myslel jsem to tak, proč zbytečně honit vzduch do brzd a zadělávat si na problémy v případě slabšího válce, když už tak dotyčnou osobu čeká mnoho jiných úskalí. Myslím, že obyčejný proplach do doby, kdy přestane téci hnus bude dostačující. Pokud jsem se tě nějak dotkl tak promiň
ne ne ne.. já taky sorry..
měl sem to na mysli hlavně jako vyčištění od usazenin.. taky sem dřív dělal všechno provizorně, ale tet se snažim to dotahovat do konce.. takže když je možnost tak proč jí nevyužít..
Napsal: čtv dub 27, 2006 22:20
od Števo
Ja som mal dost , ked som teraz robil repas brzd na predku. A to kompletnu.
Dostat dole brzd.hadicku od trubky co hadam tam je od vyroby bolo umenie. Pomohli len klieste a potom nasledne vytahovanie , ked je tam motor.Ako mal som dost. Teraz cakam uz len na nove kotuce a sup nahodit.
Napsal: čtv dub 27, 2006 23:18
od Little Red Riding Hood
Števo píše:
Dostat dole brzd.hadicku od trubky co hadam tam je od vyroby bolo umenie.
právě proto se vyplatí vyměnit všechno.. od válcu přez trubky až po prasata.. to rozebíráni je na houby..
Napsal: pát dub 28, 2006 06:20
od Teepee
???? Vypustit kapalinu? Profouknout vzduchem?
A proboha proč, tady jde hlavně o to, dostat do systemu jinou kapalinu, která je čerstvá a nemá tak díky své hygroskopické vlastnosti snížen bod varu (hygroskopický - schopný do sebe vázat vodu ze vzdušné vlhkosti).
Jakmile se do brzd dostane vzduch bude s tím fůra práce a není jistota 100% odvzdušnění.
Ideálně vytáhnout obsah nádobky na kapalinu, nalít novou kapalinu a s pomocníkem systematicky upouštět u každého z kol starou kapalinu až přestane téct černá břečka a objeví se nová kapalina. NEZAPOPMENOUT dolívat do nádobky novou kapalinu, aby do systému nevlítl vzduch.
A použít tu co tam patří, když se použije DOT4 místo DOT3 mohly by to špatně snášet gumové součásti brzd (mám z doslechu)
Každopádně do modelů 2101-2107 je DOT3 až až, vždyť je tam předepsaný SYNTOL 190 nebo tak nějak. A DOT3 má syntol HD205. Taky jsem chtěl dát kdysi SYNTOL HD265, ale bylo mi to rozmluveno i když jsem ho měl doma asi 3 litry.
Napsal: pát dub 28, 2006 06:37
od Wolf
Plne s Tebou souhlasim, snad jenom s jednou vyhradou. Zadny vyrobce si nedovoli vyrabet kapalinu, ktera by poskozovala tesneni, at jiz je jakekoliv. Kolem teto problematiky se vytvorily famy obdobne jako na synteticke oleje. V kazdem pripade jiste staci DOT 3, ja sam vsak po celou dobu pouzivam brzdovou kapalinu ATE DOT 4 a nepozoruji zadnych negativnich dopadu. W.
Re: VYMENA BRZDOVKY
Napsal: pát dub 28, 2006 06:44
od Wolf
narak píše:... jestli to vlastne jako amater zvladnu??...
...opravdu to neni slozite, ale na poprve se radeji domluv s nekym, kdo to ovlada, aby Ti s tim pomohl, budes mit alespon jistotu, ze nezustanes nepojizdny. W.
Napsal: pát dub 28, 2006 07:24
od Teepee
Wolf píše:Plne s Tebou souhlasim, snad jenom s jednou vyhradou. Zadny vyrobce si nedovoli vyrabet kapalinu, ktera by poskozovala tesneni, at jiz je jakekoliv. Kolem teto problematiky se vytvorily famy obdobne jako na synteticke oleje. V kazdem pripade jiste staci DOT 3, ja sam vsak po celou dobu pouzivam brzdovou kapalinu ATE DOT 4 a nepozoruji zadnych negativnich dopadu. W.
Wolfe a co ta mísitelnost, lze tedy myslíš bez obav nasadit místo DOT 3, kapalinu odpovídající normě DOT 4?
http://www.velvana.cz/index.asp?page=600&catalogItem=15
http://www.velvana.cz/index.asp?page=600&catalogItem=16
Třeba do Hnědého LADY?
Napsal: pát dub 28, 2006 10:55
od Brandy
Teepee píše:???? Vypustit kapalinu? Profouknout vzduchem?
A proboha proč,
No, kdyz uz neco delam, tak poradne. Zbavis se tak vseho bordelu co je v soustave a neznecistis si jim novou kapalinu. Samozrejme, ze vytahnout kapalinu z nadobky, nalejt novou a odvzdusnovat dokud nezacne tect cista kapalina je spravnej postup. Ale pokud treba nevis, kdy se naposled menila kapalina a co tam vubec je, je lepsi, nez tam cokoli zacnes lejt, se vseho bordelu zbavit.