Odstránenie kvapkania zadného ostrekovača Vesta SW/Cross
Napsal: ned srp 02, 2020 08:34
Ahojte. Už dlho(cca rok) ma vytáčalo kvapkanie zadného ostrekovača na Vesta SW Cross. Stačilo dosť často použiť aspoň predný ostrekovač a už zo zadného kvapkalo. A to ani nehovorím, keď som použil ten zadný. Zadným si chcete predsa umyť špinavé okno. No len po použití za jazdy ste museli ešte pár krát zotrieť(čo som videl na videu cca až 20 krát ) okno. A aj tak ešte po dlhšej jazde(napr. týždeň) ste mali pol okna špinavého od stekajúcej kvapaliny. No a čo s tým, zasa použiť ostrek? A zasa to bude vytekať, atď. a zasa do koliečka.... Tak som pátral čo s tým(okrem nepoužívania, čo dosť dobre fungovalo ). A našiel som toto video. Čiže v podstate ide o to, že spätný ventil je namontovaný pri nádržke a vďaka tej dĺžke hadičky sa do nej cez trysku dostáva trošku vzduchu a preto nám to kvapká kým nevytečie v podstate všetká voda z hadičky ktorá dokáže vytiecť "samospádom". A to naše vylepšenie spočíva v premiestnení toho spätného ventilu čím bližšie ku tryske. A môžem potvrdiť, že to funguje. Premiestnil som ten ventil cca 1 cm od trysky, vyskúšal som ostrek(viac krát) a po 15 km jazde som na skle nemal ani jednu kvapku. Takže funguje to perfektne. Až sa čudujem, že prečo to nedávajú takto priamo vo výrobe. Ak niekto zistí väčší zmysel toho ventilu pri nádržke, ktorý prevyšuje čistotu skla, tak ma poučte. Ináč, kto to bude takto upravovať, tak je tam menší problém. A to je, že keď odstránite ten ventil od nádržky, tak ako spojiť tú hadičku. Kto to chce mať spravené "profi", bude musieť zohnať nejakú originál spojku. No a "kutilom" stačí zohnať hocijakú hadičku ktorá vlezie do tej našej a tento spoj poriadne poobtáčať tenkým drátom a potom pre istotu ešte izolačkou. No, ja som išiel cestou "kutil" Lebo spojku zohnať bez toho aby ste vedeli aká tam bude sedieť je problém a keď som to mal už rozobraté a zistené, tak som mal jednoduchšie nájsť tú hadičku a drát a mal som to hotové hneď.