VAZ 2107
Napsal: čtv črc 30, 2020 20:11
Zdravim, rad by som aj ja predstavil naseho zigulaka. Jedna sa o Ladu 2107 1500 rok vyroby 1986 so 4-rychlostnou prevodovkou. Auto vlastnim po dedovi ako prvom majitelovi, nakrutene ma uz cez 200-tisic km. Musim povedat ze dedo sa on staral velmi dobre a garazoval ho vo vykurovanej garazi 29 rokov. Zaklad teda nebol najhorsi, ale po tych rokoch si to uz dake opravy pytalo. Postupne riesim veci a pomaly sa ho snazim vratit do tip-top stavu. Minuly rok boli menene predne blatniky nakolko na vodicovej strane sa uz rozmohla hrdza. Dopomohlo tomu urcite to ze blatnik bol uz opravovany skrz skodovu udalost z cias ktore si ja ledva mozem pamatat. Inak je lak povodny a na miestach to uz aj vidno, myslim ale, ze sa mi to prelestenim podarilo zjednotit. Dalej su tam nove predne a zadne brzdy, vyfuk, spojka, svetla ktore som menil lebo stare mali uz biednu parabolu. Obruc volantu stary sa uz zacinal mrvit. A opravili sme aj kopu drobnosti ako otvaranie kufra/kapoty, cidlo oleja, ostrekovace svetiel, padajuce okno, cyklovac stieracov, spinac ventilatora atd.
Co aktualne riesim je motor, v ktorom bolo nutne vymenit retaz cca 300km od domu. Pocitovo vsak auto nieje take zive ako pred tym preto dufam ze bude stacit spravne nastavenie. Zacal strajkovat aj karburator ktory zacal tiect, konkretne akceleracna membrana to mala uz za sebou. Ta bola nahradena, ale nie dlho nato zacalo tiec zas nieco dalsie tak karburator isiel na repas. Zaver bol ze sa uvolnila ta trupka na privod paliva. Kedze som uz stracal nervy a pocas cakania na diel sme to skusili zalepit tekutym kovom, zatial to drzi aj ked stale uvazujem ci tam radsej nenahodit rovno ten novy karburator... A tak teda dako zije ta lada svoj zivot snami dalej , aj ked jej to pravidelne stazuju neustale TK a EK a nedostatok casu.
PS: Budem velmi rad ak mi poradite servis alebo odbornika ktory tomu rozumie a vedel by sa na ten motor pozriet v okrese Turcianske Teplice/Martin.
Co aktualne riesim je motor, v ktorom bolo nutne vymenit retaz cca 300km od domu. Pocitovo vsak auto nieje take zive ako pred tym preto dufam ze bude stacit spravne nastavenie. Zacal strajkovat aj karburator ktory zacal tiect, konkretne akceleracna membrana to mala uz za sebou. Ta bola nahradena, ale nie dlho nato zacalo tiec zas nieco dalsie tak karburator isiel na repas. Zaver bol ze sa uvolnila ta trupka na privod paliva. Kedze som uz stracal nervy a pocas cakania na diel sme to skusili zalepit tekutym kovom, zatial to drzi aj ked stale uvazujem ci tam radsej nenahodit rovno ten novy karburator... A tak teda dako zije ta lada svoj zivot snami dalej , aj ked jej to pravidelne stazuju neustale TK a EK a nedostatok casu.
PS: Budem velmi rad ak mi poradite servis alebo odbornika ktory tomu rozumie a vedel by sa na ten motor pozriet v okrese Turcianske Teplice/Martin.