Stránka 1 z 4

motor se dusí

Napsal: pon dub 13, 2020 08:18
od sahul
Zdravim neměl někdo problem s nivou 1,7i 98 za studena motor nastartuje a jede po zahřátí chcípne a potom už nejde natočit jen s plným plynem.Jiskru dává, čerpadllo tlačí,jednobod vstřikuje.začne hulit a hřeje se katalizátor

Re: motor se dusí

Napsal: pon dub 13, 2020 08:36
od Cory
Pri startovani s plnym plynom sa u jednobodu zapina rezim prevetrania uchlastaneho motora, kedy jednotka dava extremne chudobnu zmes. Ked to teda chyti pri plnom plyne, videl by som to na prechlastanie. Check engine svieti?

Re: motor se dusí

Napsal: pon dub 13, 2020 09:30
od sahul
milka nesvítí

Re: motor se dusí

Napsal: pon dub 13, 2020 09:31
od Cory
Ani pri zapnuti zapalovania?

Re: motor se dusí

Napsal: pon dub 13, 2020 10:41
od sahul
povolil se i výfuk jestli neni zacpanej kat tim to taky není

ani při zapnutým zapalování

asi bude prdlá žárovka

takže studený auto nastartuju na otočení jede jak má tak 3min.pak zdechne a uz nejde natočit než zas vychladne

Pozn. moderátora: Nepiš, prosím, vícenásobný příspěvky. Používej tlačítko Upravit!

Re: motor se dusí

Napsal: pon dub 13, 2020 11:15
od Cory
Tak v prvom rade spojazdni ziarovku kontrolky check engine a vyblikaj chybove kody. Potom sa mozeme pohnut dalej

Re: motor se dusí

Napsal: pon dub 13, 2020 12:17
od sahul
tak sem rozchodil kontrolku prosimtě blik mezera 5xblik tohle třikrát
potom 5x ,4x,5x,4x,5x,4x

Re: motor se dusí

Napsal: pon dub 13, 2020 12:20
od Cory
Takze najskor ti vyblikalo kod 12 a potom kod 15? Len si overujem, ci si spravne postupoval

Tu je postup https://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=14735

Re: motor se dusí

Napsal: pon dub 13, 2020 12:47
od sahul
přesně tak plus ještě blikání 5,4,5,4,5,4
a pak celé znovu takže kód 12,kód 15,kód 54

Re: motor se dusí

Napsal: pon dub 13, 2020 12:49
od Cory
Nerozumiem.

Re: motor se dusí

Napsal: pon dub 13, 2020 13:01
od sahul
kód 12,kód 15,kód 54

Re: motor se dusí

Napsal: pon dub 13, 2020 13:49
od sahul
čidlo teploty motoru do jednotky co ta oktanová korekce

Re: motor se dusí

Napsal: pon dub 13, 2020 14:22
od Cory
Chyba 15 sa zaznamena vtedy, ak motor pracuje dlhsie ako 58s a zaroven hodnota vystupneho signalu snimaca teploty nižsia ako -37°C. Pravdepodobne je vadny snimac teploty, pripadne zlty vodic iduci do RJ na poziciu C10. Zmeraj odpor snimaca medzi pinmi A a B a napis sem, kolko ma ohmov, pripadne vyber snimac a otestuj ho. Prikladam tabulku zavislosti odporu od teploty. Alebo skus pri zdochnuti snimac odpojit, nastartovat by malo ist a mali by bezat sahary.

Chyba 54 sa zaznamena vtedy, ak vystupne napatie z oktanoveho korektoru je nizsie ako 0,5V alebo vyssie ako 4,9V po dobu 2s. Vystupny vodic je vodic zelenej farby. Navrhujem nastartovat motor, zmerat napatie na zelenom vodici:
1) Ak je napatie v rozmedzi 1-4,7V, ide o sporadicku zavadu, navrhujem kontrolu zvazku, ci sa zeleny vodic niekde nepredral na kostru.
2) Ak nameras napatie nizsie ako 1V, odpoj konektor od korektora. Ak je po odpojeni konektora napatie vyssie ako 4,7V, ide o vadny korektor. Ak je po odpojeni konektora napatie nizsie ako 4,7V, je niekde predraty a ukostreny zeleny vodic, alebo je vadna RJ.
3) Ak nameras napatie vyssie ako 4,7V, potom sa rozpisem, lebo je toho vela na pisanie :)

Ako prve treba skontrolovat konektory a piny a ci nie su zaoxidovane.

Re: motor se dusí

Napsal: pon dub 13, 2020 14:49
od sahul
a kde najdu oktanový korektor
to je jako lambda sonda?

Re: motor se dusí

Napsal: pon dub 13, 2020 16:58
od Cory
Nie, je to potenciometer. Ak sa nemylim, tak na nive je niekde pri baterke