2105 Vasil
Napsal: sob dub 11, 2020 09:43
Tak jsem několik let hledal nějakého veterána, nejdříve nešlo pouze o Ladu, ale celkově něco v zachovalém stavu. Jenže většina je prorezlá nebo jsou za neskutečné peníze (pro mě). Opravila se dvoj garáž a jedno místo bylo volné. Chvíli na to se na internetu objevila Lada 2105, 1990, 1300 4q s LPG. Zavolal jsem a bylo mi už řečeno, že se na to jede už někdo podívat a že to nejspíše koupí, takže smutek. Za pár dní mi volal zpět, že první nápadník nepřijel a jelo se.
Bylo to kousek pod Prahou a příjemný majitel měl velkou garáž, kde měl zrenovovanou Volhu a 2101. Nejdříve zkouknutí stavu a projížďka, která mě nadchla a auto se koupilo.
Auto jsem nechal 3 měsíce odpočívat v garáži, aby ho zbytečně nedráždila sůl. Po karosářské stránce v pořádku, nerezne, podvozek je zachovalý. Jediné místo je u předního blatníku, kde jest 2cm díra (nechá se vyvařit) Jinak je vidět, že o auto bylo relativně dobře postaráno po karosářské stránce. Horší to už bylo po motorizační stránce. špatně nastavená bohatost směsi pro LPG (cukání, nízký výkon), olej snad nikdy nevyměněný (olejový filtr Starline), který mi jen potvrdil kvalitu této značky. Při jízdě jsem se nikdy nedostal s tlakem nad 4bary. Po výměně olejů a filtrů, najednou už při 3500rpm je na 4,5baru a redukuje ho přepouštěcí ventil. Svíčky vyžrané (jedna měla 0,7mm a zbytek 2,5-3mm). Jsem rád, že jsem ho nakonec koupil. Jediný "tuzing" jsou koupená Alu kola, jinak zůstane v originálu.
Teď probíhají opravy vevnitř, kde byli natahaný různě dráty od rádio pod koberečkama, atd. Určitě pojedu i na nějaký sraz Lad, až to bude zase možné a nebude to přes celou republiku.
Bylo to kousek pod Prahou a příjemný majitel měl velkou garáž, kde měl zrenovovanou Volhu a 2101. Nejdříve zkouknutí stavu a projížďka, která mě nadchla a auto se koupilo.
Auto jsem nechal 3 měsíce odpočívat v garáži, aby ho zbytečně nedráždila sůl. Po karosářské stránce v pořádku, nerezne, podvozek je zachovalý. Jediné místo je u předního blatníku, kde jest 2cm díra (nechá se vyvařit) Jinak je vidět, že o auto bylo relativně dobře postaráno po karosářské stránce. Horší to už bylo po motorizační stránce. špatně nastavená bohatost směsi pro LPG (cukání, nízký výkon), olej snad nikdy nevyměněný (olejový filtr Starline), který mi jen potvrdil kvalitu této značky. Při jízdě jsem se nikdy nedostal s tlakem nad 4bary. Po výměně olejů a filtrů, najednou už při 3500rpm je na 4,5baru a redukuje ho přepouštěcí ventil. Svíčky vyžrané (jedna měla 0,7mm a zbytek 2,5-3mm). Jsem rád, že jsem ho nakonec koupil. Jediný "tuzing" jsou koupená Alu kola, jinak zůstane v originálu.
Teď probíhají opravy vevnitř, kde byli natahaný různě dráty od rádio pod koberečkama, atd. Určitě pojedu i na nějaký sraz Lad, až to bude zase možné a nebude to přes celou republiku.