Stránka 1 z 3
Termostat 2101
Napsal: čtv bře 12, 2020 11:41
od premek.fadrny
Ahoj
Tak za zeptání nic nedám... Zjistil jsem, že ve své 2102 nemám termostat. Prostě je tam ten vnější obal spojující do sebe trubky, ale uvnitř prostě nic není. Tak že, koukám, koukám, na ladadíly, je k mání kompletní obal i s termostatem, ale nemáte zkušenost, bylo by možné doplnit pouze chybějící vnitřek? Nezahlídli jste někde jen samotný vnitřní díl?
Předem děkuji za sdílení poznatků.
Re: Termostat 2101
Napsal: čtv bře 12, 2020 12:59
od Viko
Navštív nejaké katalógové autodiely. Calorstat by vernet stojí pár korún.
Re: Termostat 2101
Napsal: čtv bře 12, 2020 20:38
od premek.fadrny
Viktore, díky

No jen popravdě, nemáš nějaký odkaz, co mám vlastně poptávat, to víš, kutil - automechanik - amatér

Re: Termostat 2101
Napsal: pát bře 13, 2020 16:48
od Viko
Re: Termostat 2101
Napsal: pát bře 13, 2020 20:29
od mušketýr
To ti to asi moc netopilo. Termostat se vesměs vykuchává když už není jiná cesta jak zabránit přehřívání. Pouze jako nouzovka.
Re: Termostat 2101
Napsal: pát bře 13, 2020 20:47
od Saša
Ano , tělo termostatu je celek a není možno u tohoto typu vyměnit jen vnitřek .
Re: Termostat 2101
Napsal: úte bře 17, 2020 10:46
od premek.fadrny
Viko díky, objednal jsem to co píšeš

No a netopilo...v zimě standardně jezdím v kulichu, rukavicích a zimní bundě a je to v poho

Kdybych na zimním sraze nevezl Vaška, tak bych na to ani nepřišel

Tak že není od věci takhle Vaška občas povozit....
Re: Termostat 2101
Napsal: úte bře 17, 2020 10:57
od Marek
Je ovšem otázkou, proč ten termostat někdy někdo vykuchal.
Re: Termostat 2101
Napsal: úte bře 17, 2020 13:09
od mušketýr
Já teda nevim, ale v autě co netopí bych fakt nejezdil.Pokud by nešlo o Velorex nebo vejtřesku(ta asi taky moc netopí už si to z vojny moc nepamatuju)To ale nejsou moc stroje na zimu. Počkej až ti to začne topit, to budeš v sedmym nebi. žigul totiž excelentně topí. Namontuj termostat a zkoušej zda auto nebude vařit. Pokud jo tak těsnění pod hlavou tě nemine. Hlavy moc nepraskaly, ale nikdy neřikej nikdy.
Re: Termostat 2101
Napsal: úte bře 17, 2020 16:46
od Marek
Přehřívání má často na svědomí zanesený chladič, především právě u starých aut. I vodní čerpadlo může být příčinou, ovšem méně často. Proč hned strašit hlavou?
Re: Termostat 2101
Napsal: úte bře 17, 2020 21:04
od mušketýr
Nestrašim. přečti si co píšu. Marku jak se projeví špatná pumpa? Já měl vždy ložista v riti a tím pádem tekla. S jinak rozbitou pumpou sem se nesetkal.
Re: Termostat 2101
Napsal: stř bře 18, 2020 07:22
od Marek
U Lady to moc nehrozí, ale u velkého množství jiných vozů se tu a tam stává, že se uvolní oběhové kolo na hřídeli. Totiž dnes se oběhová kola často vyrábějí z plastů a jsou nalisovaná zatepla na konec hřídele, který se vrubuje nebo drážkuje. Časem se to spojení uvolní, obvykle teplem, anebo střed kola praskne. Pak se kolo přestane točit, anebo se pouze unáší, čímž je pumpa zničená, ačkoli na pohled zvenčí to není poznat. Řešil jsem to mnohokrát.
Další, častější porucha je netěsnost grafitové ucpávky. To pak začne kapat kapalina ven kolem hřídele, zpočátku lehce, posléze třeba i litr za minutu. Ale to není tento případ.
Závad vodní pumpy je celá řada. Nejen ložisko.
Re: Termostat 2101
Napsal: čtv bře 26, 2020 10:02
od Teepee
Marek píše:Závad vodní pumpy je celá řada. Nejen ložisko.
Třeba taky zaseknutá clonka regulace průtoku. To je plechový kroužek, který se elektricky vysouvá přes plastové oběžné kolo, podle požadavků na průtok systémem.
Re: Termostat 2101
Napsal: čtv bře 26, 2020 12:17
od valda1971
Teepee píše:Marek píše:Závad vodní pumpy je celá řada. Nejen ložisko.
Třeba taky zaseknutá clonka regulace průtoku. To je plechový kroužek, který se elektricky vysouvá přes plastové oběžné kolo, podle požadavků na průtok systémem.
To snad u 2101 není, ne?
Re: Termostat 2101
Napsal: čtv bře 26, 2020 12:32
od Marek
Buď v klidu, to je výkřik poslední doby a jen u nepatrného zlomku vozidel.