Stránka 1 z 3
Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: stř úno 19, 2020 10:15
od Usak-lada
Ahojte,chci radu páč už z toho hledání si fakt nevím rady...dá se vyměnit diferak na Lada 21053 (4.3) za diferak2106(3.9) bez úprav??děkuju všem
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: stř úno 19, 2020 10:56
od Dusan
Ano
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: stř úno 19, 2020 11:08
od Křečík Barbuška
Jen ti bude kecat trychlomer.
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: stř úno 19, 2020 11:18
od Marek
Jen bych rád doplnil: Model 21053 (1500 ccm) měl v drtivé většině případů rozvodovku 4,1:1. Model 2106 (1600 ccm) měl také rozvodovku 4,1:1.
Je třeba se podívat na konkrétní talířové kolo konkrétního diferenciálu. Není pravidlem, že motor ten a ten ve voze tom a tom má vždy rozvodovku tu a tu. Nicméně to, co jsem napsal v prvním odstavci, je nejčastější.
Sice je pravdou, že rozvodovka 3,9:1 měla katalogové označení 2106, ovšem v modelu 2106 s motorem 1600 ccm se prakticky nevyskytovala. V modelu 2106 byla rozvodovka 4,1:1.
Model 21053 měl nejčastěji rozvodovku 4,1:1, protože byl osazován motorem 1500 ccm, tedy silnějším, než byl v základní modelové verzi. Rozvodovka 4,3:1 bývala v původním modelu 2105 s motorem 1300 ccm (a pozor - taky ne vždy!!!).
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: stř úno 19, 2020 12:52
od uha2324
Otazka je zodpovezena, diferencial se da bez upravy vymenit.
_________________________________________________
Uz jen mimo tema, ja mel 2106 RV1979 urcite s rozvodovkou 3,9:1. Az 21061 mela stejne jako 2103 rozvodovku 4,1:1. Nevim o tom ze by se v prvnich peti - deseti letech vyroby 2106 (1,6l) pouzivala rozvodovka 4,1; ale mozne je vsechno. Motor 1,6l mel maximalni vykon v nizsich otackach nez 1,5l, takze rozvod 4,1 u motoru 1,6l ani moc nedava smysl?
Zhruba je to takhle:
Diferencial
Lada 4,44: 9/40 (2102, 2121)
Lada 4,30: 10/43 (2101, 21011, 2104, 2105)
Lada 4,10: 10/41 (2103, 21051, 21061, 2107, 21213)
Lada 3,90: 11/43 (21044, 2106, 21073)
Pozdeji s petikvaltem zacalo byt tech kombinaci geometricky vice.
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: stř úno 19, 2020 12:54
od Dusan
Hlavne to tam asi obcas davali co zrovna bolo v palete, po ruke, alebo vyrobene.
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: stř úno 19, 2020 13:01
od Marek
Já jsem Ladu 2106 (čtyřkvalt) s převodem 3,9:1 nikdy neviděl. Ani literatura o tom nemluví. Jediná zdánlivá "souvislost" je katalogové číslo soukolí - to začíná 2106-xxxxxx. Ale to nemusí znamenat, že se automaticky vztahuje k tomuto modelu, tedy že se dávalo k motoru 2106. Já jsem opravoval, později rozebíral asi osm či devět vozů 2106 s motorem 1600 ccm a žádný rozvodovku 3,9:1 neměl. Jediný případ si pamatuji, když jsem měl v rukách model Lada 1600SL - vývozní kus do západních zemí, kde byl (již v roce 1980) pětikvalt a rozvodovka 3,9:1. Krom toho třeba vyhřívané zadní sklo, elektrony s pneumatikami 185/70-13 a další modernosti.
Já jsem kdysi sehnal rozvodovku 3,9:1 z vozu 21073i s motorem 1700 ccm. Ale posléze jsem ji z auta vyhodil a vrátil tam původní 4,1:1. Důvodem byla nadměrná hlučnost. Žádný rozdíl jsem nepoznal - ani v pružnosti, ani maximální rychlosti. Ale pravda je, že jsem měl upravený motor a taková nepatrná změna převodu se nijak neprojevila.
Ovšem souhlasím, že často to soudruzi v SSSR kompletovali, jak jim to přišlo do pracek. Nejednou jsem viděl Nivu s rozvodovkami 4,3:1, nové Nivy 1,7i s rozvodovkami 3,9:1, některé 2105 základní motorizace měly 4,1:1, a tak bych mohl pokračovat.
Opakuji znovu - základním problémem všech Lad prvních více jak 20 let produkce byla absence páté rychlosti. Rozvodovka je proti tomu podružný a nepodstatný problém. Nehledě k tomu, že pětistupňové skříně měly i lepší odstupňování prvních tří rychlostí (ve vztahu s přímým převodem čtyřky). Původní převodovky 2101 měly moc velkou díru mezi 3. a 4. rychlostí. Naopak původní převodovka 2106 měla první tři rychlosti dost dlouhé a mezi 3. a 4. rychlostí tak nebyl velký rozdíl. Ano, pro motor 2106 se možná hodila, ale kolik bylo motorů 2106? Moc ne. A pokud ano, málokdo si takový vůz za socíku mohl dovolit.
Až převodovka 2105 - zprvu čtyřkvalt, později z ní vycházející pětikvalt, byla dle mého soudu nejlépe odstupňovaná. Poté, co jsem si před X lety pořídil Ladu, hned jsem sháněl pětikvalt - to byla priorita č.1. Až poté jsem řešil další věci, jako úpravy motoru na finální výkon 77 kW a další....... Upřímně, neumím si představit dneska si pořídit Ladu (jako hobby car) a mít jen čtyři rychlosti.
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: stř úno 19, 2020 14:04
od Vašátor
U modelu 21053 bych 5ti kvalt předpokládal. Co když má tazatel pouze diferák v pytly a po ruce má s jiným převodem? Pak ano, vyměnit kus za kus a nazdar
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: stř úno 19, 2020 15:28
od Marek
Jasně, možný to je.
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: stř úno 19, 2020 15:53
od Křečík Barbuška
Co meli to dali. Prvni 21053 byly 4q. 5q prisly masoveji, az s Axtecem. V 2105 1983 jsem mel 4,1. Ve 2107 1987 jsem mel 3,9 a ve 2104 1988 4,1.
Jak sem do 2107 k te 3,9 pridal 5q nemohl jsem si to vynachvalit. Bylo to sice tupejsi, ale komfortni. Nicmene v 70 tis. jsem rozvodovku z duvodu velike hlucnosti a chrochtani pri prechodu z akcelerace do decelerace menil. Dalsi tez 3,9 tam vydrzela, az do prodeje a taky se po porci 70 tis. zdala hlucnejsi nez kdyz jsem ji tam daval. Kolik mela predtim nevim, ale obecne lze asi tvrdit, ze 3,9 vydrzi mene.
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: stř úno 19, 2020 23:14
od mušketýr
Tesat do kamene. 3.9 je nejméně spolehlivý diferencial ze všech.
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: čtv úno 20, 2020 07:22
od Luděk Musil
Já mám zkušenost opačnou
.
Originální 3,9 jsem měl ve 21073, fialové 21044 a následně béžové 21044. A ve všech vozech byly spolehlivé a tiché.
L.
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: čtv úno 20, 2020 08:38
od mušketýr
Luděk Musil píše:Já mám zkušenost opačnou
.
Originální 3,9 jsem měl ve 21073, fialové 21044 a následně béžové 21044. A ve všech vozech byly spolehlivé a tiché.
L.
Záleží na nájezdu a náhodě. Tušil jsem že se najde spokojený íčkový majitel který najel s 3.9 mnoho a mnoho kilometrů a neměl žádnej problém. Já vycházím z vlastní zkušenosti. Mě odešly nejméně tři 3.9 a z ostatních poměrů ani jeden. Další zkušeností jsou mno rozebrané 21073 a 21044.U nejméně půlky z nich byl diferencial měněný za jiný poměr než 3,9. Takže za mě 3.9 tak kolem komína, ale na dálky ani náhodou.
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: čtv úno 20, 2020 09:32
od Luděk Musil
Ano … a někteří spokojení uživatelé íček to mají i v číslech. Jako třeba já
.
Auta, hlavně 3,9 diferenciály v nich najezdila bez jediného difproblému tyto km:
červená 21073: 185 tisíc km
fialová 21044: 195 tisíc km
béžová 21044: 150 tisíc km
Já neříkám a netvrdím, že jsou jen dobré kusy … bohužel jsem asi měl štěstí a trefil jsem na dobré kusy, zrovna tak jako K-L resp. Mušketýr měli štěstí, že trefili kusy, které zrovna dobré nebyly.
Osobně si myslím, že hodně/většina/všechny ty špatné 3,9 byly špatné z důvodu nesprávného seřízení. Jedinou (mnou na vlastní oči viděnou) mechanickou závadou na diferenciálu byly vylomené zuby na satelitech. Byl to zadní dif z Nivy a majitel se nechtěl přiznat (a nepřiznal se) jak k tomu "přišel".
Ono, přiznejme si to bez mučení, kdo z Vás při montáži "nového" (spíše druhého/dalšího) diferenciálu provedl jeho zevrubnou kontrolu, přeměření a seřízení? To jako ani nemluvě o tom, že to správné seřízení je spíše uměním a nestačí na to jen cit a "hodinky"
L.
Re: Diferak-zamena 4,3 za 3,9
Napsal: čtv úno 20, 2020 09:45
od Dusan
Nastavovat nieco na zabehnutom diferaku je cesta ako zacat pocuvat zuuuuzuuuuuuuuu