Stránka 1 z 1

2105 Po zahriati nedobija

Napsal: ned zář 22, 2019 18:59
od PyroSoul
Zdravim mam problem z dobijanim. po nastartovani mi voltmeter skoci do zeleneho pola, ale po zahriati motora postupne beho 5 min prestane dobijat uplne, baterka vtedy pri zapnutych svetlach vykazuje hodnotu 11.60v. nejake tipy?

Re: 2105 Po zahriati nedobija

Napsal: pon zář 23, 2019 21:29
od Vašátor
V první řadě zkus napružit kontakty držící pojistku dobíjení v pojistkové skříni. Pojistka musí být pevně sevřená a kontakty nesmí být opálené. Je to u 2105 častá závada.

Re: 2105 Po zahriati nedobija

Napsal: ned kvě 17, 2020 12:04
od foksi
Nechcem zakladať nové téma, pretože mám ten istý problém na 2101. Ja predpokladám, že dám alternátor na repas, len by ma vlastne zaujímalo, či to takto pracuje správne:
- keď nahodím studený motor, všetko pracuje, ako má. Kontrolka dobíjania nesvieti. Napätie na baterke dáva 13,4 - 13,5 V
- po zahriatí už dáva len 13,2 - 13,3 V a začne mi tlieť a postupne sa rozsvieti kontrolka dobíjania.
- keď čo i len mierne zvýšim otáčky motora, kontrolka zhasne. Meral som aj napätie na relátku kontrolky, keď začne svietiť dobíjanie, je tam 6,2 V. Akonáhle zvýšim otáčky motora, dáva 6,4 V a kontrolka už zhasne.

Dielenská príručka hovorí, že napätie, pri ktorých sa kontakty relátka kontrolky dobíjania otvárajú, je 5,3 +- 0,4. Tak sa pýtam, či to moje relátko pracuje správne. A či je v poriadku ten malý rozdiel v dobíjaní studeného a zahriateho alternátora. Ďakujem za rady.

Re: 2105 Po zahriati nedobija

Napsal: ned kvě 17, 2020 15:33
od Hurikán
1. Dobíjecí napětí má být cca 13,8 - 14V Jestli Ti to dobíjí 13,4-5V, tak je to málo!

2. Chybí mě tady seznam věcí, které jsi zkontroval. Konkrétně:

- uhlíky alternátoru
- kvalitu ukostření regulátoru
- čistotu kontaktů regulátoru (Pozor! Nikdy nečistit smirkem!!!)
- napětí na vstupu regulačního relé - jeho správná hodnota bez zvlnění je velmi důležitá!
- kontakt propojovacího vodiče mezi regulátorem a uhlíky. Může být zkorodovaný drát ve fastonu, nebo zoxidovaný samotný faston.
- když při volnoběhu motoru v otkrytém regulátoru na chvilku dotlačíš jazýček na základní kontakt, resp. vodič k uhlíkům odpojíš od regulátoru a přivedeš na něj plné napětí (např. z baterie), dojde při tom ke zvýšení napětí (14,5-16V)??? Pokud ano, je alternátor s největší pravděpodobností v pořádku. Jestli se ani potom napětí nezvýší, tak je vada v alternátoru (špatný kontakt mezi vinutími, příp. proražená dioda).

Re: 2105 Po zahriati nedobija

Napsal: ned kvě 17, 2020 18:17
od Dusan
2101 az 06 nedobija plnym napetim na volnobehu, tak ze dobijanie meraj aspon pri 1500ot.
Co sa tyka rele. Kontrolky ide nastavit kontakt aby spinalo skor.
Dalsia moznost je vymenit remenicu za mensiu napr z favorita. A dalsou je dat cely altik z fava, akurat treba vlozky do dier pac favo ma M10 a lada M12 skrutku, a tusim upravit horne uchytenie na spanovanie altika.

Re: 2105 Po zahriati nedobija

Napsal: ned kvě 17, 2020 18:44
od Vašátor
A rovněž může byt problém v ukostreni. Důležité je při odhalování problémů změřit dobijeci napětí přímo na alternatoru a následně na baterii. Ubitek napětí musí být minimální.

Re: 2105 Po zahriati nedobija

Napsal: úte kvě 19, 2020 00:13
od foksi
Ďakujem chlapi.

Hurikán: kontroloval som to, čo som písal. A teda písal som presne, čo som kontroloval. Napätie - na baterke, nie na alternátore. Napätie na relé kontrolky dobíjania. Napätia na regulátore som nevedel kde presne mám aké namerať. Kontakty vyzerajú byť v poriadku. Zatiaľ som ich nečistil. Inak prečo nie šmirglom? Skúsim ešte zatlačiť ten jazýček regulátora a zmeriam. Jo, a uhlíky som nemeral, predpokladám, že sú pôvodné a už nebudú dobré. Ale keď vyberiem alternátor von, dám ho na repas.

Vašátor: toto tiež skúsim.

Dušan: 01-06 nedobíja na voľnobehu plným napätím? Neviem si predstaviť, že výrobca vyrobí auto s takouto vadou a pošle ho do sveta. Akože pokiaľ viem, sústava dobíjania je navrhnutá tak, že od voľnobehu v celom spektre otáčok musí dobíjať. Ak to tak nie je, tak je niečo v neporiadku. Riešiť to výmenou alternátora za iný typ je celé zle. Alebo nastavovať relé, aby spínalo pri nesprávnej hodnote. Nie je lepšie odstrániť príčinu problému, ako to prerábať, aby mi to fungovalo zle?

Nikto sa nevyjadril k otázke napätia na relé kontrolky dobíjania. A takisto k tomu, že mi poklesne napätie zahriatím motora. Keby nie toho, tak si nevšimnem, že je niečo v neporiadku. Prečo mi studený dobíja a zohriaty už nie? Teda pri voľnobehu.

Re: 2105 Po zahriati nedobija

Napsal: úte kvě 19, 2020 05:27
od Luděk Musil
foksi píše: 01-06 nedobíja na voľnobehu plným napätím? Neviem si predstaviť, že výrobca vyrobí auto s takouto vadou a pošle ho do sveta.
To není vada - to je vlastnost … obecně kteréhokoliv vozu. Obzvláště zdroje proudu starší konstrukce se zcela primitivním řízením pomocí obyčejného napěťového relé.
A dovolil bych si tvrdit, nejsa elektrotechnicky vzdělán, že ani u zcela nových vozů nebude alternátor ve volnoběhu dávat plný výkon.
Položím otázku takto: dává spalovací motor tabulkový výkon ve volnoběhu nebo až po dosažení určitých otáček?
L.

Re: 2105 Po zahriati nedobija

Napsal: úte kvě 19, 2020 06:23
od Vašátor
Dobijeci napětí se měří při zapnutych potkavacich světlech a lehce zvýšených otáčkách! Na volnobeh alternator plný výkon nedá, stejně jako u většiny ostatních vozidel. Přesto je dobijeci soustava Zigulika natolik nadimenzovana, že jakekoliv bastleni je naprosto zbytečné.

Pokud však svítí kontrolka dobijeni, je někde neco špatně. Rele kontrolky je spinane vyvodem ze středu statoroveho vinuti, kde by měla byt hodnota napětí nulova. Je-li toto napětí vyšší, dobiji statorove vinuti nesoumerne.

Re: 2105 Po zahriati nedobija

Napsal: úte kvě 19, 2020 10:48
od Dusan
V strede sice nulova hodnota moze byt ale voci comu merana? Voci stredu merias jednocestne usmernene 3fazy,tj napatie bude cca polovicne.

Ano lada pri volno behu nenabija plnym napatim 14V, zmier sa stym. V tej dobe mali auta bezne dynamo. Tak ze aj tak to bol technologicky skok pouzit altik.
Ide namontovat polovodicovy regulator, presnejsie drzi napatie a je bezudrzbovy.
Okrem in3ho by si mal skontrolovat vsetky spoje, tj ocko altika, ten 4kontaktovy konektor na blatniku, robi vevsinou sarapatu, spinacku a poistky.

P. S. Uiky su na drziaku a povolenim jednej krizovej M4 idu vymontovat. Ani altik netreba vyberat.
Dufam ze ti nenatiekla chladiaca na altik.

Re: 2105 Po zahriati nedobija

Napsal: stř kvě 20, 2020 05:28
od JmJ
U 05 jde temer vse pres poistkovku, ve ktere je pomerne sofistikovany tistak na dve patra. Typickou zavadou je studeny spoj jednoho z konektoru a tistaku. Pokud je problem s buzenim, pak nedobiji, pokud se zpetnou vazbou pro regulator, pak zpravidla prebiji.

V momente, kdy problem nastane, je treba zkontrolovat nejen co jde z alternatoru, ale co jde DO aletrnatoru. Pokud do je vse ok a z ne, pak nezbyva, nez kuchnout altik a opravit, co je treba.

Re: 2105 Po zahriati nedobija

Napsal: ned čer 07, 2020 23:07
od foksi
Takto: už som písal, že mám rovnaký problém, ale na 2101, len som nechcel zakladať novú tému. Asi som mal, lebo by som sa tým vyhol radám, ako to riešiť u 2105.

Takže problém sa týkal 2101. A bádaním som zistil, že mi tlela kontrolka mazania a nie dobíjania. Som proste idiot a nevedel som, ktorá je ktorá. Toto je môj prvý Žigul, učím sa, ako čo funguje. Čo sa týka kontrolky, bude to zrejme tým, že sa mi občas na voľnobehu po zohriatí o niečo znížili otáčky a už mi to proste nedávalo dostatočný tlak. Budem to sledovať a uvidím, ako sa to vyvinie.

Každopádne by ma zaujímalo, ako sa to robí pri výmene uhlíkov na alternátore. Nový diel má rovné konce, treba ich zabrúsiť do oblúka, alebo sa montujú také rovné, ako sú?

Re: 2105 Po zahriati nedobija

Napsal: pon čer 08, 2020 08:40
od Vašátor
Prosvecovani kontrolky mazání pri volnobehu, u teplého motoru, je u 2101 naprosto normální.

Uhliky se montují tak jak je koupíš. Sedne si to.

Re: 2105 Po zahriati nedobija

Napsal: pon čer 08, 2020 21:09
od foksi
Ďakujem