Stránka 1 z 1
Dlhý chod brzdového pedálu
Napsal: ned črc 14, 2019 19:45
od Cory
Čaute. Trochu som sa zamotal v oprave bŕzd na 2103. Neviem, kde robím chybu. Na jednej 2103 som robil zadné brzdy. Auto už dávno nemá obmedzovač tlaku zadných bŕzd. Menili sa trubky na zadnej náprave, valčeky som repasoval, nové čeľuste a bubny. Všetko fungovalo ako malo. Zistil som však, že predné brzdy sú zatuhnuté, majiteľ si neprial meniť valčeky, tak som ich pregumičkoval. A tým to začalo. Po rozhýbaní predných brzd a pregumičkovaní, začal mať pedál dlhý chod. Asi do polovice dráhy ide ľahko a potom celé auto brzdí ako šialené. Všimol som si, že po pustení pedálu sa predné valčeky stiahnu tak, že dosky majú dosť veľkú vôľu. Tak som si povedal, že to môže byť spôsobené novými gumičkami, ktoré sa nekĺžu po starom piestiku. Vymenil som teda celé predné brzdiče za nové. A problém pokračuje. Tak si vravím, že to bude možno velkym volnym chodom pedalu. Avsak brzdovy spinac sa dalej neda nastavit. Uz som bezradny, odvzdusnene to je uz 100x.Stale sa na prednych doskach objavi velka vola. Zeby HBV? Ten bol davnejsie meneny za novy Fenox. A mozno tym, ze bol predok zatuhnuty, tak to problem nerobilo.Nejake rady?
Re: Dlhý chod brzdového pedálu
Napsal: ned črc 14, 2019 20:06
od Viko
Samostavy zadných pakní samostavujú?
Re: Dlhý chod brzdového pedálu
Napsal: ned črc 14, 2019 20:09
od Křečík Barbuška
To ukazuje na ten HBV. Vliv zadnich prasatek by se dal asi vyloucit. Jen pro uplnost je tam samostavny mechanismus na paknach ok? Jinak pokud tam tedy byl nekdy menen HBV tak bych se pred jeho zavrzenim / vymenou mrkl na vuli mezi kulickou tycky co leze z posilovace a ma tlacit na pistek HBV zdali neni moc velka. Kolik tam presne ma byt nevim, ale nejaka ano kvuli tepelne dilataci.
Re: Dlhý chod brzdového pedálu
Napsal: ned črc 14, 2019 20:19
od Cory
Samostavy na paknach samostavuju. Dokonca som poprosil kamarata, aby stlacal pedal. Kym ide pedal lahko, tak zadne valceky sa ani nepohnu. Ako keby bol niekde vzduch. Ale nemal by byt, odvzdusnovane to bolo velakrat. Este poznatok - ked je motor vypnuty a posilovac sa vysliape, tak pedal ide tuho uz cca 1-2 cm od vrchu. Po starte zabera v polovici chodu.
Re: Dlhý chod brzdového pedálu
Napsal: pon črc 15, 2019 04:50
od Dusan
Otazka je ci je to zavada, tu vzdialenost medzi posilnovacom a brzdovym valcom si pozrel? Parr mm, zalezi aj v tom ake osadenie je v hbv.
Inak priemer hbv?
O posun prednych piestikov sa staraju len gumicky. Mysliz ze ti hbv vycucne kvapalinu?
Pojazdit stym asi nieje dobry napad?
Re: Dlhý chod brzdového pedálu
Napsal: pon črc 15, 2019 07:09
od dandy
Kedysi som mal podobný problém na 21053. Ak sa dobre pamätám tak to robil prasknutý plastový neviemakotonazvať, na ktorom bola nasadená hadička z nádobky brzd. kvapaliny na HBV.
Cory píše:Este poznatok - ked je motor vypnuty a posilovac sa vysliape, tak pedal ide tuho uz cca 1-2 cm od vrchu. Po starte zabera v polovici chodu.
Hadicu posilovača si kontroloval? Naštartovaný motor sa voči karosérii hýbe a hadica cez drobnú netesnosť či poškodenie môže chytať falošný vzduch, pričom po vypnutí motora sa to uzavrie.
Re: Dlhý chod brzdového pedálu
Napsal: pon črc 15, 2019 07:59
od Cory
dandy píše:Kedysi som mal podobný problém na 21053. Ak sa dobre pamätám tak to robil prasknutý plastový neviemakotonazvať, na ktorom bola nasadená hadička z nádobky brzd. kvapaliny na HBV.
Cory píše:Este poznatok - ked je motor vypnuty a posilovac sa vysliape, tak pedal ide tuho uz cca 1-2 cm od vrchu. Po starte zabera v polovici chodu.
Hadicu posilovača si kontroloval? Naštartovaný motor sa voči karosérii hýbe a hadica cez drobnú netesnosť či poškodenie môže chytať falošný vzduch, pričom po vypnutí motora sa to uzavrie.
To by potom nesiel do polovice chodu uplne lahko. Posilovac posiluje dobre. Fakt to vyzera, ze je velka vola medzi HBV a posilovacom. Ktovie co sa s tym robilo pri vymene HBV.
Re: Dlhý chod brzdového pedálu
Napsal: úte črc 16, 2019 21:28
od Jan Vaníček
Můj názor je, že nefunguje správně hlavní brzdový válec. Buď těmi zatuhlými válečky držel "podtlak" a nebo naopak při odvzdušnění a tedy "prošlápnutí" se poškodil "zpětný" ventilek. Jednou se mi to stalo. Honza