Tak tu je nejaky text k tomu.
https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/do-my- ... rubok.html
NA REVÍZIU
Navrhovatelia tohto nápadu píšu:
Na mnohých strojoch nákladnejšej cenovej kategórie je táto izolácia rúr zabezpečená z továrne.
Po revízii sa klimatizácia ochladí o 20-50% lepšie.
V dôsledku toho dôjde k zníženiu energie spotrebovanej klimatizačným zariadením v dôsledku spotreby paliva. Priemerná spotreba automobilov s tepelnou izoláciou rúrok klimatizácie bola 1,43 l / h. V prípade vozidla bez úprav bolo toto číslo 1,85 l / h.
PROTI REVÍZII
Klimatizácia je zložitý mechanizmus. Vymyslel režimy prevádzky, kúrenia a chladenia, dokonca aj dĺžku rúrok!
Teplá tenká výbojka nesmie byť tepelne izolovaná. Stlačené chladivo pri vysokom tlaku a vysokej teplote sa dodáva z kompresora do kondenzátora na chladenie (nachádza sa v blízkosti chladiča automobilu). Ak izolujeme tenkú trubicu, dostaneme účinok klimatizačného zariadenia v dopravnej zápche, keď je kondenzátor odfúknutý iba v dôsledku prevádzky ventilátora, a to nestačí a klimatizácia sa môže vypnúť v dôsledku prudkého zvýšenia teploty a tlaku chladiva.
Neizolujte silné hadičky so spätným chladom. Pretože to zvyšuje pravdepodobnosť najzávažnejšieho zlyhania klimatizačných zariadení - vodné kladivo kompresora! Prečo sa klimatizačné zariadenia do automobilu nezapínajú pri negatívnych teplotách, ale z dôvodu neúplného odparovania chladiva pri nízkych teplotách sa pravdepodobnosť vodného kladiva prudko zvyšuje! A nie preto, že - nie je potrebné zapínať klimatizáciu - koniec koncov, už vonku je zima. Ďalším dôvodom neúplného odparovania chladiva je upchatie výparníka v priestore pre cestujúcich - je zle fúkané, nevychladne dobre, nevydáva úplne chlad, schladí a neodparuje sa do kompresora a vedie k vodnému kladivu. Ak izolujeme hrubú studenú rúrku s tepelnou izoláciou, zabránime odparovaniu chladiva a vyprovokujeme vodné kladivo.
Tiež sa predpokladá, že rúrka bude pod tepelnou izoláciou neustále mokrá, čo negatívne ovplyvní jej životnosť.