Stránka 1 z 3

Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

Napsal: ned dub 07, 2019 12:28
od Dusan
Mate to odsledovane?
Podla vsetkeho:
vesta sw:5tka:17kolesa:3400ot:130km/h tempomatovych.
Myslim ze velky rozdiel priemeru 15 a 17 mebude.

Co sa mi zda dost vela teda. 3400ot je pravda ze auto je tazke no.

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

Napsal: ned dub 07, 2019 12:46
od Duko
Pre tdi by to bolo veľa, ale pre benzínovú 1,6 je to akurát možno aj málo s ohľadom na odpor a krútiaci moment. I tak má vo väčších kopcoch problém udržať rýchlosť.

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

Napsal: ned dub 07, 2019 15:32
od grafi2
Koľko krát tu má ešte zaznieť že tie kolesá majú +- rovnaký obvod ? ...
3400 je akurát, veď ten motor možeš točiť do 6000... aj tak má najlepší ťah medzi 4000-5000.

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

Napsal: ned dub 07, 2019 17:05
od Jajo
grafi2 píše:Koľko krát tu má ešte zaznieť že tie kolesá majú +- rovnaký obvod ? ...
3400 je akurát, veď ten motor možeš točiť do 6000... aj tak má najlepší ťah medzi 4000-5000.
Grafi2, ale o akých 17-tkách je tu reč? Lebo crosska má mať 17-tky o niečo vyššie(preto je aj vyššia od sedanu a SW), takže aj obvod je potom o niečo väčší. Sedan má písane gumy 205/60 R16, čo je chyba(neviem kto nám to tak zapísal?), správne by sme mali mať 205/50 R16 aby sme mali cca rovnaký obvod ako má 195/55 R16. No a crasska má mať obuté vyššie 17-tky, takže tie určite majú väčší obvod. A ináč, každý rozmer(aj ten ktorý určí výrobca) sedí len cca +/- nejaká normálna tolerancia, lebo výška sa určuje v percentách šírky po 5 %-tách a šírka v milimetroch väčšinou po 10 mm. Takže keby si chcel mať pri každej pneumatike rovnaký obvod, tak by pri tom istom priemere disku musela byť aj bočnica rovnako vysoká v milimetroch a pri väčšom priemere zasa výška bočnice nižšia o ten rozdiel priemeru.... Čiže napr. ku gumám 195/55 keď chceš nájsť širšiu rovnakú náhradu, tak keď zvolíš 205/50 máš výšku bočnice o niečo menšiu a keď zvolíš 205/55 tak zasa o niečo vyššiu. Obvod je síce +- rovnaký, no ale pri 130 km/h to už môže niečo spraviť aj s otáčkami a samozrejme aj s ukazovaním tachometra(pokiaľ nie sú tie konkrétne obuté gumy zapísané v RJ). A ešte aj trochu záleží či sú nové, alebo už majú ku koncu životnosti, to tiež spraví pár mm výšky a tým pádom sa aj zmenší obvod. Takže ja by som navrhol porovnanie otáčok a rýchlosti na bežnejšom prípade(aby to nemuseli ísť všetci testovať na diaľnicu). Takže ak chceme porovnávať, tak nech každý ide presne podľa GPS 90 km/h po cca rovine a potom nech tu napíše aký údaj mu ukazuje tachometer a aký údaj mu ukazuje otáčkomer. A ešte môžme uviesť aj na akej rýchlosti(5,4,3) aké otáčky(tachometer by mal sedieť pri akejkoľvek zaradenej rýchlosti). Takže skúste a napíšte aj na akých gumách ste to skúšali.

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

Napsal: ned dub 07, 2019 18:12
od grafi2
Stále to bude v otáčkach nejaké drobné, dovolím si povedať bezvýznamné číslo ... určite to nespraví rozdiel napr 500ot

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

Napsal: ned dub 07, 2019 19:28
od Jajo
grafi2 píše:Stále to bude v otáčkach nejaké drobné, dovolím si povedať bezvýznamné číslo ... určite to nespraví rozdiel napr 500ot
Ja si tiež myslím, že to nebude nejaké veľké číslo, a v rýchlosti na tachometri to tiež nebude nejaké extra číslo. Skôr to môže pri veľkom kilometrovom nájazde spraviť väčší rozdiel medzi skutočne prejdenou vzdialenosťou a tou čo ukazuje ODO meter. Napr. keď idete skutočne 90 km/h a tachometer ukazuje 95 km/h a najazdíte 100 hodín, tak skutočne ste prešli 9000 km a ODO meter ukáže 9500 km. A v opačnom prípade to bude napr. o tých 500 km menej na ODO metri. Takže aké gumy treba kúpiť? Predsa také čo vám počítajú menej kilometrov. :finga: Ak dobre počítam, tak také čo majú väčší priemer.(napr. až sa dobre počíta, keď je obvod v RJ nastavený na 1m, tak treba 1000 otáčok kolesa na prejdenie 1km, no ale keď kúpime s obvodom 1,5m, tak pri 1000 otáčkach kolesa nám RJ ukáže že sme prešli 1 km a pri tom sme v skutočnosti prešli 1,5 km, len si treba dávať bacha potom na dodržiavanie povolenej rýchlosti :lol: ) Ono, kto by sa nudil a baví ho matematika, tak by sa to dalo aj teoreticky vypočítať. Však keď vieme rozmery gumy, vieme vypočítať obvod(prípadne si ho zmeriame ručne) a tým pádom vieme koľko otáčok kolesa potrebujeme na prejdenie určitej vzdialenosti a z toho vieme koľko krát sa musí to koleso otočiť za určitý čas aby sme dosiahli určitú rýchlosť za hodinu. No a potom stačí prepočítať stály prevod prevodovky plus prevodový pomer na určitej rýchlosti a máme výsledné otáčky motora. :mrgreen: :lol: Nič zložité :axe: :lol: Však? No nič, ja to skúsim radšej na ceste v praxi, to budem mať výsledok určite rýchlejšie. :mrgreen: :lol:

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

Napsal: ned dub 07, 2019 21:40
od stano112
grafi2 píše:Stále to bude v otáčkach nejaké drobné, dovolím si povedať bezvýznamné číslo ... určite to nespraví rozdiel napr 500ot
By si sa divil...ak je pravda,že Vesta cross má pri 130km/h 3300ot.na 17-kach,tak Kalina cross má na 195/55 r15 pri 130km/h 3750ot. Podotýkam,že obe autá majú zhodňe odstupňované prevodovky aj zo stálym prevodom. Čiže rozdiel 15/17 priemer kolies robí 450 otáčok motora. Čo je dosť. Preto sa divím,že na Vestách použili zhodný stály prevod,pri väčších kolesách.Tým Veste automaticky zobrali vietor z plachiet :( . Vesta mala mať jednoznačne vhodne odstupňovaný 6q,alebo aspoň stály prevod 4,1. Ty vieš že zrovna teraz "sedlám" jednu Vestu :wink: a rozdiel v dynamike tých áut je značný(Kalina vs Vesta). Hmotnostný rozdiel maže výkonnejší motor Vesty. Priemer kolies však nezmažeš.V stúpania kde s Kalinou idem v pohode na 5-ke,Vesta lapá po dychu. Jazdný štýl s Vestou mi značne pripomína jazdu z 2112 1,5 16V.

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

Napsal: ned dub 07, 2019 22:17
od grafi2
nezabúdaj že s origo mapou je to mega hnilé...

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

Napsal: pon dub 08, 2019 08:12
od Duko
Stano: som Ti hovoril, aby si s Vestou jazdil o kvalt nižšie, ako si zvyknutý a zistíš, že ide dobre. ;)

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

Napsal: pon dub 08, 2019 08:45
od Georgius
ale hlavně to chce nepanikařit a počkat si až si motor kolem těch 12-15 tisíc sedne, pak je to nebe a dudy. Teda, né že by to ten čip nechtělo :lol:

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

Napsal: pon dub 08, 2019 10:25
od Duko
Nuž čípok je čípok.... Urýchli krok aj Veste :D

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

Napsal: stř dub 10, 2019 14:33
od stano112
Duko píše:Stano: som Ti hovoril, aby si s Vestou jazdil o kvalt nižšie, ako si zvyknutý a zistíš, že ide dobre. ;)
Že to ide dobre,neznamená,že je to aj dobré :wink: .
Georgius píše:ale hlavně to chce nepanikařit a počkat si až si motor kolem těch 12-15 tisíc sedne, pak je to nebe a dudy. Teda, né že by to ten čip nechtělo :lol:
Myslím,že tých 14 000km čo svieti na palubáku by sa malo už nejako prejaviť :wink: .

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

Napsal: stř dub 10, 2019 19:36
od Dusan
Ja mam 1000 a cekom sa da :D

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

Napsal: stř dub 10, 2019 22:18
od grafi2
A ja 34 000 :D

Re: Otacky vs. Rychlost Vesta a Vesta sw

Napsal: čtv dub 11, 2019 11:58
od Jajo
A ja som 7.4. oslávil dva roky a 20500 km. :mrgreen: A buď som si už zvykol, alebo fakt ťahá už lepšie. Ale občas sa mi zdá, že na ťah má vplyv aj benzín. Tankujem stále obyčajnú 95-ku, a na jednej pumpe trhá asfalt :lol: a na inej pumpe sa ledva rozbehne.