Stránka 1 z 4
Hill hold alebo pomoc v kopci
Napsal: úte bře 26, 2019 16:40
od Dusan
Lada ma štandardne zapnutu tuto funkciu.
Ak auto zastane v kopci, vodic stoji na spojke a nohou zabrzdi auto, ak da dole nohu z brzdy auto zostava este 2s zabrzdene.
Myslite na to v zime. Moze sa stat ze sa vam auto zacne smykat, a nebudete schopny(2s) zmenit smer kedze kolesa budu zabrzdene. Riesenim je zaradit rychlost podla smeru. Tj ak auto klze vzad zaradit spiatocku. (ak v pred tak 1ku) Autom bude mozne korigovat smer a brzdit.
Vzime si to vyskusam ci to tak je.
Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
Napsal: úte bře 26, 2019 16:42
od Georgius
Mnohem rychlejší je na zlomek vteřiny zatáhnout a povolit ručku

Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
Napsal: úte bře 26, 2019 17:52
od Dusan
Lenze ked zase stupis na brzdu tak zase vysis 2s
Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
Napsal: čtv bře 28, 2019 12:06
od Jajo
Po mnohých zisťovaniach a skúšaniach som zistil, že ten systém vám auto odbrzdi buď po uplynutí času 2-4 s, alebo keď pridáte plyn. Takže ak chcete až vás to nedrží, tak ťuknite po plyne a ono to hneď pustí. Inak, štandardný postup pri rozbiehaní s týmto systémom je taký, že nohou zabrzdite v kopci, zaradíte rýchlosť(buď 1, alebo R) a potom púšťate spojku až do záberu, vtedy preložíte nohu na plyn ktorý trochu stlačíte a až potom púšťate spojku a zároveň pridávate. Takýmto štýlom to nerobí problémy ani vás to nejako neobťažuje a trošku vám to aj pomôže. Ja osobne v tomto systéme nevidím nejakú extra pomoc, lebo skúsený vodič musí špekulovať ako to vlastne reaguje(aj mne sa stávalo zo začiatku že som sa rozbiehal "cez brzdy"), a neskúsenému to buď zdochne(tak či tak) alebo je taký blbí, že mu to aj tak cúvne.... Takže je to len ďalšia blbosť za ktorú si vypýtali dosť peňazí navyše, aj keď v podstate nemuseli, však všetko potrebné je už v aute, len to trebalo nastaviť softvérovo.
Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
Napsal: čtv bře 28, 2019 23:29
od Liftback
Kto sa nevedel rozbehnúť z ručnou do kopca tak to mal na školskom vodičáku u nás zrátané
Obyčajne je to potrebné pri železničných rampách ktoré su u nás často na "briežku" a mňa vážne dožierajú šlapáci čo stoja na brzde

Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
Napsal: pát bře 29, 2019 06:20
od Dusan
Tu ide oto aby ste nerozbili auto v zime... Ked ze bude aj 2s neovladatelne. A pri panike ai viac.
Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
Napsal: pát bře 29, 2019 08:08
od stano112
Tak ako sa dajú na Veste niektoré systémy zapnúť(prisvecovanie do zákrut,priveď ma domov atď.),dá sa tento systém vypnúť

. Čiže komu to vadí,nech si to vypne,dá vypnúť.
Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
Napsal: pát bře 29, 2019 08:33
od Cory
Ja si nejak neviem zivo predstavit taku situaciu. Este by za to stalo zistit, ci su pribrzdene vsetky 4 kolesa alebo len jedna naprava. Ak jedna, tak potom kolesa na druhej sa pri pohybe otacaju a system sa vypne.
Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
Napsal: pát bře 29, 2019 09:46
od Georgius
Tak já jsem měl tu čest jednou ze začátku vlastnictví Vesty a na tuto "pomoc" jsem nadával jako špaček. Co bylo zabržděné nevím, ale klouzlo mi to na blátě v zatáčce do kopce, takže jsem se zahrabal. Čumák nahoře, přední prokluzují. Takže logicky brzda, za jedna a opatrný rozjezd. Kopec nebyl na ručku, takže rozjezd přímý, bez ručky. A ten hajzl mi "pomohl" tím, že mi zabrzdil minimálně hnanou nápravu a pak jí najednou pustil - takže jsem hrabal o to víc. Naštěstí už jsem znal trik s ručkou a tak jsem se i do toho mírného kopce nakonec rozjel na ručku. Jinak při opatrném couvání po zasněženém/zledovatělém svahu dolů je to taky fajn, když si člověk trochu přibrzdí a musí se rozjíždět ručkou nebo plynem ... Asi fakt pohledám jak se to vypíná ...
Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
Napsal: pát bře 29, 2019 10:27
od grafi2
asi žijem v inom vesmíre alebo robím niečo zle. Nemám absolútne žiadny problém s touto funkciou a v zime keď som sa vtrepal tam, kam som nemal a zapadol, nebol vôbec žiadny problém auto rozhojdať a vytlačiť, či už tlačením zo zadu alebo rozhojadním spojka plyn....
čo robím zle?
Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
Napsal: pát bře 29, 2019 10:52
od JmJ
Georgius píše:Tak já jsem měl tu čest jednou ze začátku vlastnictví Vesty a na tuto "pomoc" jsem nadával jako špaček. Co bylo zabržděné nevím, ale klouzlo mi to na blátě v zatáčce do kopce, takže jsem se zahrabal. Čumák nahoře, přední prokluzují. Takže logicky brzda, za jedna a opatrný rozjezd. Kopec nebyl na ručku, takže rozjezd přímý, bez ručky. A ten hajzl mi "pomohl" tím, že mi zabrzdil minimálně hnanou nápravu a pak jí najednou pustil - takže jsem hrabal o to víc. Naštěstí už jsem znal trik s ručkou a tak jsem se i do toho mírného kopce nakonec rozjel na ručku. Jinak při opatrném couvání po zasněženém/zledovatělém svahu dolů je to taky fajn, když si člověk trochu přibrzdí a musí se rozjíždět ručkou nebo plynem ... Asi fakt pohledám jak se to vypíná ...
jj, na hnoji to funguje podobne, navic to nikde nesignalizuje, ze se to aktivovalo a jedine co z toho je, je zmatek pri popojizdeni v kopci. Byt tam tlacitko, kterym si to zapnu, kdyz chci ja, tak supr. Cokoliv, co keca necekane do rizeni, je zlo

.
Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
Napsal: pát bře 29, 2019 11:22
od Dusan
Co robis zle vystup z vesty, a nastup do 210x, co sa stane s autom ked stupis na brzdu, vies zmenit ovplyvnit smer pohybu auta volantom, asi nie.
To iste sa ti stane s vestou v kopci. Vid to co som pisal.
Ano je to velmi vynim9cna situacia ale moze nastat.
Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
Napsal: pát bře 29, 2019 11:25
od Georgius
grafi2 píše:asi žijem v inom vesmíre alebo robím niečo zle (...) čo robím zle?
Nezkusil jsi to na kopci se sklonem, který aktivuje tohoto asistenta

Pěkně čumák hore, zastavit na ledu a zkus se rozjet bez ručky ... i když s dostatečně málem plynu by to mohlo jít. Ale proč se to učit

Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
Napsal: pát bře 29, 2019 11:58
od Dusan
Otazka je ci mu to ostane na tom lade stat, alebo auto sa 2s bude posuvat do priekopy.
Re: Hill hold alebo pomoc v kopci
Napsal: pát bře 29, 2019 12:50
od Jajo
Neviem či som si už na ten systém zvykol, alebo vy ešte nie. Ale ja už s tým nemám žiadny problém, skôr ako som už písal, niekde mi to dokonca aj pomôže. No a pritom som tiež uvažoval kedysi o vypnutí tohto systému. Ja som mal aj situáciu ako opisujete, čiže čumák hore kopcom so sklonom že to zaplo.... No a keďže tam boli vyjazdené koľaje(čistý ľad), tak som sa normálne rozbiehal s týmto asistentom, že som ani nepocítil, že ho mám. Čiže nič mi nekontrolovateľne nešmýkalo, necúvalo, netoto,... Proste keď prešmyklo jedno koleso, tak sa zapla kontrola trakcie a skúšalo to obe kolesá... no a keď nič nepomohlo ani na viacerý pokus, tak som po kúskoch zacúval viac ku kraju, kde bol sneh aspoň taký, že som sa mohol od neho odraziť a v pohode som odtiaľ vyšiel

. Mne sa zdá, že s Vestou bola táto situácia "brnkačka". To keď som sa dostal do takejto situácie so starou Octaviou 1 bez systému rozjazdu a bez kontroly trakcie, tak to bola "sranda"

To proste si robí to auto čo chce, keďže zaberá vždy iba jedno koleso, tak to vás pohádže zo strany na stranu, samozrejme, že vrátane šmýkania naspäť a vtedy už pomôže len podsypať kolesá, alebo dobrý kamoši čo vás potlačia, resp. potiahnu s niečím silnejším. Proste za mňa, je dobré mať tieto systémy a hlavne pre neskúsených vodičov. Ja proste kde som neprešiel s tou Octáviou, tak s Vestou to zvládam s prehľadom. Tiež raz keď bola na ceste poľadovica, tak sa mi zdalo, že systém trakcie mi strašne spomaľuje auto a strašne s ním cuká..., tak som trakciu vypol a išiel som len "pomocou skúsenosti" a viete čo, radšej som to zapol lebo ani rýchlejšie som nešiel a auto ešte viac "plávalo" po ceste. A ináč aj na internete si pozrite, sú tam viaceré testy týchto systémov a vždy sú buď rovnaké alebo lepšie výsledky so zapnutými systémami, ako bez nich(ale s profesionálnymi vodičmi, ktorí často dosiahnú tie "dobré" časy bez systémov systémom driftu...)