Stránka 1 z 2

Karburator, nepovedený start

Napsal: pon bře 18, 2019 09:35
od Milicia
Zdravím místní osazenstvo,
Nedávno jsem dostal Samaru 2109, 1.5 motor rok výroby 1992.
Dostal jsem ji jako dlouhodobě odstavenou s tím že naposledy jela (2 roky zpět). Nejdříve nefungovala AC pmp tu se nám podařilo rozhýbat a benzin se dostává do karburatoru, ale problem přijde při pokusu o start. Startér točí a benzin do karburatoru jde, jenže to nechytá a kdyz uz to chytne tak to do par vteřin chcipne a následující pokusy jsou vždy marný občas to ještě plivne při pokusu o start kouř z karburatoru. Karburator byl rozebrán a pročistěn. Kde hledat problem a co zkusit?

Re: Karburator, nepovedený start

Napsal: pon bře 18, 2019 10:19
od Cory
A co zapalovanie?

Re: Karburator, nepovedený start

Napsal: pon bře 18, 2019 11:25
od Milicia
Na to jsem nekoukal, co bych měl hledat? (s opravami auta se teď na samaře seznamuji předtím jsem dělal jen Jawu).

Re: Karburator, nepovedený start

Napsal: pát črc 05, 2024 16:28
od Domko
Zdravím, toto je môj prvý prispevok na toto forum.
V skratke Samara 2108 r.v. 1990 po opravách, takmer všetko nové no po štartovaní za 1-5 sekúnd zdochne. Nový karburator Solex nová palivová pumpa, nový priehľadný filter paliva pri motore takže na palivo a funkčnost pumpy vidím. Auto stálo v garáži od 2016... Nové rozvody (remeň ložisko-kladka vodná pumpa Luzar "turbo") vymenená chladiaca kvapalina G11 (tá zelenomodrá). Dalej podložené olejové čerpadlo - vyšší tlak oleja, nový veľký olejový filter, olej Motul 15w50 no asi som mal dať 20w60 no čo už. Nové hadičy paliva, Nový rozdelovač originál ruský, lebo starý do...al "elektrikár" kladivom - bolo z neho odlomené... sviečky Denso Iridium TT zapaľovacia cievka originál vyskovýkonná ruská nastriekaná na čierno proti hrdzi, zapalovacie káble Bosch silicone lebo z originálnich sa odlomila koncovka na rozdeľovaci. Mosadzné matice a podložky na elektrických skrutkách - štartér, altennátor, cievka. Akurát teraz Nový akumulátor Exide premium 64Ah Blablabla....
Už to štartovalo a šlo takmer hodinu - je to stále dočasne odhlásene tak ešte nemôže na cesty...potom bolo deň vonku keď pršalo skoro celý deň, potom zase do garáže ale tlačením a na druhý den už neštartovalo. Zapaľovaním to byť nemôže, to je v poriadku, chytá dobre len potom zdochne!

Škoda že to nie je model s vstrekovaním - totiž jediné čomu sa dobre nerozumiem sú zas.... karburátory. je v tom Solexe nejaký plavák v komore alebo niečo sa môže zaseknúť, prípadne skorodovať alebo upchať? tak rozmýšlam... Je tam elektroventil to viem snáď je dobrý. Ten karburátor som ale nemenil ja ale iný človek pred kúpou (v zime 2016) a nedal ani filter paliva čo ma vtedy nasr... No to je asi všetko, p.s. keď streknem plyn do zapaľovačov pred štartovaním do sania tak vyletia otáčky samozrejme ale potom zrazu zdochne... Posledná vec co som ešte nevymenil je spetný ventil návratu paliva do nádrže, chcem sa spýtať skúsených či na jeho funkcií vážne záleží, lebo aj v palivovej pumpe musia byť dva inak by nefungovala. a eše sa na tej suke stále povojujú krížové šróby a dokonca aj ked auto stojí, budem musieť ponoriť závitý do farby, čo je to za desing tá pumpa, je to najporuchovejsia sučiastka asi - to by sa mi dostával benzín do oleja. A ešte som robil inšpekciu a servis ventilov v hlave a tých podložiek - prvý výfukový pri rozvodoch bolo treba znížiť, ostatné všetky vôle spĺňaly normu.

Re: Karburator, nepovedený start

Napsal: pát črc 05, 2024 18:51
od Domko
A isiel do auta teraz nový benzin Slovnaft evo 100+ ale kedze to nepomohlo isiel obsah nádrze von pomocou hadicky do kanistry a do druhého auta, tam žiadny problém so štartovaním ale to má vstrekovanie. Ten proces treba asi este raz zopakovať. Edit: rozobral som teraz starý karburátor a je v nom taká dvojitá nádržka s plavákom no tam je toho vela, čo sa môže pokaziť, upchať. Možno je v tom novom karburátore v aute ešte staré palivo prípadne voda na spodu...

Re: Karburator, nepovedený start

Napsal: sob črc 06, 2024 06:23
od JmJ
A kdyz zdechne, tak jde hned bez problemu nastartovat znovu, chvilicku vrci a zas umre?

Kdysi sem pomahal resit podovnoi vec a byl problem v plovaku, ktery se pridiral tusim o steny komory a neotevrel privod paliva. Za nejakych okolnosti se privod otevrel, komora se naplnila a slo zas nastartovat, ale bezici motor palivo zase spotreboval a zdechl.

Re: Karburator, nepovedený start

Napsal: sob črc 06, 2024 09:49
od Domko
No, teraz som bol zas vyskúšat. Najpru som pohojdal s celým autom. Prvý pokus - nacukal som zo 5 krat pumpou a nastartovalo a islo asi 10 sekund potom zrazu zdochlo. Druhý pokus chitilo ale zdochlo akurát hned ako som pustil kľúč. Tretí pokus myslím ze uz nechytilo vôbec. Ako keby bola zlá pumpa, ale ked nacukám tak vydím v palivovom filtri pohyb hladiny (je umiestnený na šikmo pred pumpou). Tá pumpa je nová aj som ju kontroloval ked prišla z poľska... v aute je tak max 2 mesiace.

Re: Karburator, nepovedený start

Napsal: sob črc 06, 2024 12:48
od Dusan
Odrez pet flasu,z vrchnaka daj hadicu do karburatora, flasu 2m vysoko, a malo by to na volnobeh vrcat.

Osobne myslim ze bordel v nardzi a upchava sa to. Tj nestiha dotekat b3nzin z nadrze k cerpadlu. Ked tak odpoj od cerpadla hadicu, novu ponor do flase z benzinom natahaj beznin cerpadlom a startni, nepodpal auto pri tom.

Re: Karburator, nepovedený start

Napsal: sob črc 06, 2024 13:08
od Luděk Ondrůch
Zkus u karburátoru odpojit hadici vedoucí od palivové pumpy, strč volný konec do flašky a zapni startér. Z hadice by měl jít benzín proudem. Pokud ano tak je problém nejspíš v zadírajícím se plováku, pokud ne, tak nejspíš nefunguje palivová pumpa.

Re: Karburator, nepovedený start

Napsal: sob črc 06, 2024 14:41
od valda1971
Dusan píše: sob črc 06, 2024 12:48 Odrez pet flasu,z vrchnaka daj hadicu do karburatora, flasu 2m vysoko, a malo by to na volnobeh vrcat.

Osobne myslim ze bordel v nardzi a upchava sa to. Tj nestiha dotekat b3nzin z nadrze k cerpadlu. Ked tak odpoj od cerpadla hadicu, novu ponor do flase z benzinom natahaj beznin cerpadlom a startni, nepodpal auto pri tom.
Ta láhev nemusí být 2m vysoko, já ji měl za stěračem a odjel tak asi 100km. A také jsem měl právě špínu v nádrži a ucpalo se mi sací sítko.

Re: Karburator, nepovedený start

Napsal: pon črc 08, 2024 07:42
od Teepee
Domko píše: pát črc 05, 2024 16:28... Škoda že to nie je model s vstrekovaním - totiž jediné čomu sa dobre nerozumiem sú zas.... karburátory.
To je jako s hra s ohněm. Vstřikování je dobrý sluha, ale jak začne zlobit, chce to extrémní znalosti elektroniky a může s tím být cokoli mezi nebem a zemí. A taky to může dopadnout tak, že auto skončí, viz Radůzova NIVA. Pokud vstřikování 100% rozumíš, pak gratuluji!
Zato karburátor, ta mechanika, jednoduchost, jsou jenom dvě možnosti, buď tam benzín jde a nebo nejde. Neběží-li, nejde.
A jak to tu čtu ani jednou jsem nezachytil slovo sytič... Co je to přesně za karburátor, není to Axtec?

Re: Karburator, nepovedený start

Napsal: pon črc 08, 2024 18:10
od Domko
Karburátor je ten ten starší model Solex bez systému zachytávania benzínových výparov - v podstate jednoduchý. No mám pocit ze je upchaté sanie v nadrži alebo prívodná trubka, tá je z hliníku no nie? Nemohla skorodovať alebo ju upchal nejaký maglajz co prešiel sacím sitkom. Ked páčkou ac pumpy "nacukám" pumpa saje prvé 2-3 pohyby - vidím to v priehľadnom filtri (je v nom vždy trochu vzduchu) no dalšie pohyby sa hladina už nechce moc hýbať - v skratke upchávka bud pred alebo za pumpou. Ale kedže filter je pred a je úplne čistý - bude to asi ešte predním, v prívode alebo v nádrži. Je to ako keby som natahoval dlhú gumu, pumpa saje do podtlaku a palivo nejde, samozrejme nieje dokonalá a vákum nespraví...v opacnom prípade by musel byť upchatý prívod na karburátore, tam je ale také miniatúrne sitko ako poistka takze skor ten prívod od nádrže. Teraz je auto v druhej garázi - len tam je na mna moc tma a málo miesta, tak to budem robiť zase v prvej... Ako ste radili + skontrojujem obsah nádrže ( už viem ako vyklopiť zadné sedáky) a prefúknem reverzne prívod benzínu stlačeným vzduchom - ručnou pumpou a ak nepojdu bubliny tak dúfam ze to pojde pretlaciť...

Čo sa sytiča týka tak predtým štartovalo aj bez, možno to bolo rychlejšími sviečkami Denso iridium twin tip - IW20TT - ak vás zaujíma model, a pravdepodobne dobre nastaveným predstihom - dúfam :-) , stroboskop mi bol na nič lebo na zotrvnačníku nieje ani stopa po ryske - hrdza. Chcem to naladiť presne na ten benzín Slovnaft evo 100+ (aby dobre vyčistil palivovú sústavu a motor). A tiež že nieje zima, to chytá lepšie len samozrejme chladný motor nemá silu a ľahko zdochne. No teraz zdochína s polovičným aj plným sytičom vždy po pár sekundách, ani to už nie. je to na 99% problém s palivom ktoré nejde, som zvedavý čo bude v nádrži.

Re: Karburator, nepovedený start

Napsal: pon črc 08, 2024 19:24
od JmJ
Pouze podotknu, ze veskere pokusy s hogofogo svicema na klasickych zigulech selhaly a nejrozumnjsi vysledky se dostavovali s predepsany briskem, at uz s odtrhem 0,7 pro kontaktni zapalovani, tak s 1mm odtrhem pro bezkontakt.

Kazdopadne to, ze to hned zdechne, bych asi na svice nehazel.

Po te co to zdechne, je v plovakove komore benzin?

Re: Karburator, nepovedený start

Napsal: úte črc 09, 2024 09:56
od Teepee
Zkušenosti s ucpávajícím sítkem mám dvě.
První s Moskvičem, počátkem 90tých let, po jízdě po nerovných cestách, když se s ním přijelo před garáž a šlo se otevřít, zhasnul motor. Vždycky stačilo odpojit přívod paliva před AC pumpou a profoukat originální pumpičkou k tomu určeným špičatým nástavcem, který je součástí té CCCP pumpičky. A do doby, než se zase vjelo do lesa, nebo polí, byl klid a jezdil normálně.
Druhá byla s eMBéčkem v roce 2013. Při popojížďkách chodilo docela dobře a pak jsem vyrazil na STK a až tehdy se sání z nádrže ucpalo. Ale STK jsem odjel na asi 2-3 profouknutí vedení a pak začal řešit výměnu nádrže.
Z toho plyne, že bordel v nádrži ve spojení s pokusy o start v garáži pravděpodobně problémy nepůsobí, to se projeví až když benzín v nádrži hodně víří a bordel se nacucává do sítka.

Ten bordel co se bere z nádrže, jsou to šupinky rezu z plechů, které nejsou pod hladinou benzínu a na na jaře, když se oteplí, v nádrži je ještě ledový vzduch, zvenku je najednou teplo, se plechy uvnitř opotí/orosí (zkondenzuje na nich vzdušná vlhkost) a začnou reznout. Proto pokud auto prochází rosnými body (obvykle tomu nebývá v uzavřené garáži, ale jen venku) a má plechovou nádrž, měla by být vždy plná!

To že pumpa na 2-3 pohyby saje a pak už ne. Co plovák v karburátoru, tady se píše o zpětném ventilu návratu paliva do nádrže. Já to neznám, znám jen systémy které mají v karburátoru jehlový ventil a když je v karburátoru správná hladina paliva, ventil se plovákem uzavře a pumpa jde zdánlivě naprázdno (gumovo). Navíc bych se podíval, jestli při sešlápnutí plynu (pohybu klapkou) stříká z trysky akcelerační pumpičky benzín. Pokud jo, benzín v karburátoru je a nic na přívodu ucpaného není. (na což se ptá JmJ v předchozím příspěvku)

A ještě, pokud opravdu chybí zkušenost s karburátory, start probíhá tak, že se ručně na AC pumpě dočerpá benzín do karburátoru (po delším stání), pak se "vytáhne" sytič, našlape se cca 4-6x akcelerační pumpičkou benzín a bez plynu se startuje. Pokud nechytá, dodává se extra palivo akcelerační pumpičkou prudším sešlapováním plynu. A to, že motor naskočí a pomalu ubírá až zhasne je v celku normální a každé auto s karburátorem se chová jinak. Zhasnutí po startu se dá předejít dodáváním extra paliva akcelerační pumpičkou tím prudším sešlapování plynu. Ale jen krátce a prudčeji, ne na doraz pedálu, není třeba to rozdupat. Dlouhé/pomalé sešlápnutí je vzduch, ochuzení směsi a zhasne to.
A v tom je ta krása, mechanika, člověk jí ovládá a krásně vidí a ví, co se děje a když neví, stačí se zamyslet a dá se to vymyslet, takže tyhle základy možná píšu úplně zbytečně. 8)

A svíčky jak píše JmJ, Brisky, za cca 35-40Kč/ks, není co řešit. Denso, NGK, Bosch a podobné schovat do jiných bmWehementů.

Re: Karburator, nepovedený start

Napsal: úte črc 09, 2024 11:12
od Domko
Teraz som demontoval sanie, vyskrutkoval som z karburatora to malé sitko co vyzerá ako ako autopoistka a bolo úplne plné nejakeho strieborného zlepeného pudru ci hutnej sadry, ako stará rozmrvená teplovodivá pasta z CPU. Opakujem ze filter pred AC pumpou nemá ani známky špiny - žeby bol ten sairajt z pumpy? Alebo prešiel filtrom aj pumpou úplne rozpustený v palive a skondenzoval až v karburátore chem. reakciou pri kontakte s mosadzným minisitkom?....to sa mi nechce veriť, možno že je to z AC pumpy ten stredový nit v nej mal pri kontrole pred 2 mesiacmi okolo seba akýsi prebytočný strieborný silikón/tmel - vtedy som ho však opatrne orezal. Alebo je to rozožraný hliník, tak to vyzerá.. Takže úplne zapchatý prívod karburátora. Mám foto ale sem sa asi nedajú vložiť priamo či?

Ešte musím uviesť že celé roky čo auto stálo bolo v nádrži s benzínom čistiace aditívum proti hrdzi, vode a ostatným neduhom - Motul fuel system clean... no možno práve preto.

Edit: je to naozaj asi rozožraný hliník, to minisitko je po vyčstení z večšiny šedé a nie mosadzné ako predtým.