Stránka 1 z 3

Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omezení

Napsal: sob pro 22, 2018 20:45
od Luky
Delší dobu už se v ČR mluví o zákazu přejíždění vozidel nad 3,5t...jednak řada z nás si vydělává na živobytí kroucením volantu, a nebo jinak máme prostě vztah k řízení. Zajímá mě, co si o tomto návrhu myslíte?

Naše dálniční síť není úplně dobře řešená, to si přiznejme. Ať už se jedná o celkově problematickou D1 s četnými kopci a nekonečnými problémy, nebo D8 s nesmyslnými zákazy předjíždění pro vozidla nad 3,5t a na severu pak "nekvalitním podložím", nebo zvlněnou D3kou, nebo D4kou kde jsou na tělesu dálnice zastávky pro autobusy a celá řada připojováků dlouhých mnohdy do 100m, což je nedostačující i pro osobák a tak dále a tak dále.

Co si o připravovaném návrhu myslíte? Je stávající dálniční síť ČR dobře a dostatečně řešená?
Jaké máte zkušenosti například u našich bratrů na SK?

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Napsal: sob pro 22, 2018 20:58
od valda1971
za a : Já souhlasím, že naše dálniční síť dnešnímu provozu zdaleka nevyhovuje....
za B : Představa, že jeden kamion z nějakého důvodu pojede třeba 85 a jiní jej nebudou smět předject ? Po nějaké době se ucpe pravý pruh, v levém se k tomu nachomýtne auto do 3,5t, pojede 100 a za chvíli máme ucpané oba pruhy....................

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Napsal: sob pro 22, 2018 21:14
od Křečík Barbuška
Ačkoliv mi předjíždění kamionů občas vadí neb hovada jsou mezi nimi stejně jako mezi osobáky tak to vidím jako Valda. Ale jak to vysvětlit tomu individuu co dělá ministra netuším.

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Napsal: sob pro 22, 2018 21:23
od Georgius
No ono podle mne to pak v reálu dopadne tak, že pravý pruh pojede těch 80-90 a levý 130-200. A teďka si vemte, že po takové dálnici jedete s nějakým nepříliš výkoným vozidlem (schválně píšu obecně abych nikoho neurazil) které sice těch 140 kopec/nekopec dá, ale holt to s karburátorem trvá déle se na těch 140 dostat -jak se chcete z pomalého pruhu vyhrabat, když levý pojede 140+ ?

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Napsal: sob pro 22, 2018 21:29
od Křečík Barbuška
Tak já doufám, že až budou ta paka ve sněmovně o něčem takovém hlasovat tak se nejdřív zeptají někoho kdo tomu rozumí. Třeba uklízečky případně kantýnské ... .

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Napsal: sob pro 22, 2018 22:08
od Luky
Koko Loko píše:Tak já doufám, že až budou ta paka ve sněmovně o něčem takovém hlasovat tak se nejdřív zeptají někoho kdo tomu rozumí. Třeba uklízečky případně kantýnské ... .
Tak o tomto upřímně pochybuji...leč je to logický postup, tak mi jmenuj prosím alespoň jednu problematiku, kde tomu tak bylo :lol: .

Služebně jezdím jen po CZ, ale jestli se nepletu, tak v D je vyhláška, která omezuje předjíždění LKW, tedy nákladních vozidel nad 3,5t, na maximálně 1 minutu, po té je to postihnutelné. Například toto by mi přišlo rozumné. Sám když předjíždím, tak se snažím předem odhadnout, jestli to má cenu a abych zbytečně nepřekážel.

Pár faktů...po naších silnicích( i dále na východ) jezdí stále řada vozidel, která jen stěží udrží po rovině 80 (což je minimální rychlost pro účast na dálnici, mimochodem), nebo která sice jsou do stáří řekněme 8 let, ale která jsou výkonově naprosto záměrně podhodnocená, protože se motají jen "kolem komína", neboli za roh a tak nepotřebují nahánět čas, nebo si prostě majitelé myslí, že malým výkonem ušetří (což tak mimochodem není)..a nikomu nemůžete nařídit, aby si pořídil vozidlo o nějakém určitém minimální výkonu nebo aby na to šlapal určitým stylem.

On-line sledování stylu jízdy se týká jak vozidel nad 3,5t tak i služebních osobáků. Bylo mi potvrzeno, že i jeden z hlavních telefonních operátorů ČR sleduje tento styl jízdy u svých služebáků a uděluje prémie či srážky vůči výplatě na základě hodnocení údajů z jízdy. Takovýchto zaměstnavatelů je celá řada.

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Napsal: sob pro 22, 2018 23:16
od uha2324
vim ze ridici kamionu maji tezkou praci, presto bych se zakazem predjizdeni kamionu souhlasil, minimalne v dobe dopravnich spicek.
kamiony maji omezenou rychlost na 80km/h, takze predjizdejici kamion vetsinou nedodrzuje pravidla.
ze na dalnici jezdi i pomale auta je pravda, ale proti poctu kamionu je techto pomalych aut minimalne.
skoda ze dalnice HK-Mohelnice nema vetsi prioritou, tato dalnice by D1 znatelne odlehcila.
tydne najedu po dalnicich v DE zhruba 1000km a ani tam to neni o moc lepsi nez u nas. na triproudych dalnicich kamiony nezavazi. na dvouproudych tam maji zakaz predjizdeni kamionu v urcitou dobu, ale treba v patek je dvouprouda A14 po ktere jedu pres 200km, uplna kalamita, kvuli predjizdejicim kamionum tento usek jezdim i pres 3 hodiny. staci kdyz kvuli kamionu nekdo prudce zabrzdi a po 100 metrech je z toho mnohdy i zacpa. kdyz jedu tu samou trasu v dobe kdy kamiony nesmi predjizdet, projedu tento usek za hodinu a ctvrt a navic se jede i bezpecneji bez velkeho brzdeni.
takze ja jsem za zakaz predjizdeni na dvouproudych dalnicich.

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Napsal: ned pro 23, 2018 08:18
od Luděk Musil
Ano, problematikou dálnice by se v prvé řádě měla věnovat osoba, která tomu ROZUMÍ :idea: ... a né ti egsperti ze sněmovny :puke:
To za první :!:
A za druhý: když už se rozhodli tu naši slavnou D1 zgenerálkovat - tak měli prvotně začít projektovat 3-pruh :!:
Páč v jednom směru to opravěj a zatím v tom druhým směru, co to nechaj objíždět, tak to auta hnedle rozbijí. A to je zase o kvalitě generálky :cry: .
A tak bych mohl pokračovat na téma dálniční známka, spotřební daň z nafty/benzínu, ... . L.

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Napsal: ned pro 23, 2018 08:39
od Marek
Na slovenských dálnicích se díky zákazu předjíždění kamionů jezdí velmi příjemně a plynule. S jízdou po českých dálnicích je to nesrovnatelné. Prostě nasadím tempomat a jedu. U nás se plazím dvě minuty za předjíždějícím kamionem a jakmile poté zrychlím, opět brzdím, neboť další kamion začne předjíždět. Debilní....
Na druhou stranu si myslím, že tento zákon u nás fungovat nebude a snad ani nemůže. Česko je nejtranzitnější že všech evropských tranzitních zemí, přes naši zemi projede drtivě nejvíc kamionů. Je to logické. Proto zavedení zákazu předjíždění kamionů u nás není možné zavést. Nemáme na to třetí pruhy dálnic.
Že kamiony na silnicích nemám rád, to je fakt, ale je to můj osobní problém. Že zavedení zákazu předjíždění kamionů by bylo zvýhodnění většiny nad menšinou, bych vlastně vítal. Ovšem nemyslím si, že by za současných okolností to bylo možné.

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Napsal: ned pro 23, 2018 10:10
od Liftback
Ale zas máme ďaľšie špeciality čo asi inde vo svete na dialniciach nenájdete, možno aj pre turistov sú značenia pre istotu dávané až pár metrov za odbočením aby to náhodou nenašiel a neprišiel do cieľa rýchlo a načas :mrgreen: ( trust me i'm engineer )

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Napsal: ned pro 23, 2018 11:14
od uha2324
mimo tretiho pruhu by plynulost provozu zlepsilo i navyseni rychlosti pro kamiony. minimalne na rovnych usecich jako je treba dalnice Brno - Bratislava by kamion v klidu mohl jet 130km/h. jsou i zeme kde je maximalni rychlost pro auta i pro nakladaky stejna a plynulosti provozu to prospiva. netvrdim ale ze je to reseni bez nedostatku.

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Napsal: ned pro 23, 2018 11:31
od Křečík Barbuška
Dobre kdyz uz tu mame priklady ze zemi kde zakaz predjizdeni v casovem useku je. Jak to v ty okamziky vypada v tom pravem pruhu kdyz vlacek vede s bidou 80 supici stroj? Dodrzuji kamiony odstupy nebo jsou na sobe nalepeni jak u nas? Jak probiha najizdeni z pripojovacich pruhu?

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Napsal: ned pro 23, 2018 13:26
od valda1971
Já bych dal tranzit povině na vlak a bylo by :)

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Napsal: ned pro 23, 2018 16:13
od Gallič
přesně tak, kamiony na vlaky aneb koleje do každého Lidlu, vím, co je tranzit, ale jakákoliv Ro-La je v Česku nemyslitelná, už kvůli přehuštěné dopravě na hlavních tratích a hlavně organizaci čehokoliv, někteří si ještě pamatují linku Lovosice-Dresden, já díkybohu ne........

v Německu zcela běžná situace, zákaz předjíždění, cisterna ADR třeba s naftou, poctivých 80 a vesměs všichni jedou za, jen občas někomu bouchnou nervy, to se prostě stane......důležitá věc je, že ve většině zemí je Max.rychlost soupravy nad 12t 80km/h ne 90 !!!

časově omezené zákazy jsou zcela běžné ve většině okolních států v době dopravních špiček, nevidím v tom nic zvláštního...........v některých zemích platí celkový zákaz předjíždění kamionů na dálnici pouze se dvěma pruhy např. Belgie(přes den), Maďarsko, Itálie(úsek kolem Brenneru)......

další věci, jako proč dělají řidiči pauzu na dálnici, dá li jim policie relevantní potvrzení o přerušení pauzy platné i v zahraničí, dá li jim vůbec něco, množství odstavných ploch atd.....byla doba, že se říkalo, že jsme na tom lépe než Polsko, co se týče dálnic,parkovišť atd, dnes už se nemůžeme rovnat vůbec nikomu, snad možná Bulharsku a i to nás asi předběhne.......kde končí poplatky z dálničních známek a ne vůbec levného mýta, to nikdo neví, tedy aspoň z obyčejných smrtelníků, možná Romové tuší..........v každém inzerátu na řidiče kamionu by mělo být napsáno, gumový mozek podmínkou, nadstandartní psychická odolnost.......

Re: Problematika dálniční sítě a chystané legislativní omeze

Napsal: ned pro 23, 2018 16:29
od radek mb
80To, že na páteřních dálnicích chybí třetí pruh, na tom se shodneme všichni. V Německu, které má dálniční síť fakt vychytanou, se hlavní dálnice, které byly dvouproudé, předělávali na tříproudé. Ano, během stavby tam byla mnohá omezení (která jsou mimochodem i na D1 a když skončí, dálnice bude dál jen dvouprodou), ale po dokončení je tam jízda perfektní a ani kvanta kamionů nikterak v provozu nevadí (třebas dálnice A4 od Drážďan do Erfurtu a dál do Bad Hersfeldu).
Dál je potřeba dodělat R35 od Pardubic až do Mohelnice, a také R43 z Brna do Svitav.
Co se týká zákazu předjíždění pro kamiony: je to těžké, já to zažil i z té strany řidiče kamionu. V Německu jsou dlouhé úseky, kde je předjíždění zakázáno. Např. na A3 z Norimberka do Wurzburgu. Problém vždy začal, jakmile se objevily kopce. Hlavně kamiony z Rumunska a Bulharska, naloženo 25 tun a tahač sotva 400 koní. Brzdy provozu. Nebo přeprava ADR. Striktní omezení rychlosti na 80km/h. Tady jede souprava, která veze celou cisternu benzínu a mrská to 90.
Mluví se o tom, že dát plošný zákaz by nešlo a tak dál. Na Slovensku ho zavedli a funguje tam a řidičům kamionů nezbývá nic jiného, než ho dodržovat nebo riskovat pokutu. Není to příjemné, ale dá se to.
Upřímně řečeno, nevím, zda bych hlasoval pro nebo proti zákazu předjíždění pro kamiony.
edit: kolega Gallič mne předběhl