čepy
Napsal: ned dub 16, 2006 21:29
Zdravim. Mám takovou jednoduchou otázku. Jsou čepy, které drží přední kolo stejný horní i dolní??
Tak ja neviem s tou istotou, ale ak su tie capy skutocne bez vole, nevrzgaju, nebuchaju, nejdu prilis ztuha otacat(kolesom), tak by som ich urcite nemenil. Moze sa totiz lahko stat, ze este vydrzia viac nez tie shity zakupene teraz. Uz boli pripady, ze padol na cumak s novymi capmi. Aj u mna vrchny novy cap vydrzal nejakych pouhych 27tkm, co povodne tam boli skoro 10X tolko.Tommel píše:Tak ja si myslim že preventivní vyměna ničemu neuškodí aspoň budeš mít jistotu na nějakou dobu
Ak su tie capy vsetky spodne(maju maznice a vacsiu zakladnu nez vrchne), tak by som to neriesil a kludne ich pouzil vsade. Jazdia tak madari rally a ja to mam normalne na kombiku, su pevnejsie a nie su tak nachylne na vytlkanie na jamach...Dave píše:Tak dík. Našel jsem totiž 4 nové čepy v garáži a všechny jsou stejný. Tak proto jsem se ptal bylo mi to divný. Budu muset dva dokoupit, co se dá dělat.
Jenže ty co mám jsou všechny horní. To jde taky namontovat nahoru i dolu?Majo píše:Tak ja neviem s tou istotou, ale ak su tie capy skutocne bez vole, nevrzgaju, nebuchaju, nejdu prilis ztuha otacat(kolesom), tak by som ich urcite nemenil. Moze sa totiz lahko stat, ze este vydrzia viac nez tie shity zakupene teraz. Uz boli pripady, ze padol na cumak s novymi capmi. Aj u mna vrchny novy cap vydrzal nejakych pouhych 27tkm, co povodne tam boli skoro 10X tolko.Tommel píše:Tak ja si myslim že preventivní vyměna ničemu neuškodí aspoň budeš mít jistotu na nějakou dobu
[ Added: po duben 17, 2006 9:47 am ]Ak su tie capy vsetky spodne(maju maznice a vacsiu zakladnu nez vrchne), tak by som to neriesil a kludne ich pouzil vsade. Jazdia tak madari rally a ja to mam normalne na kombiku, su pevnejsie a nie su tak nachylne na vytlkanie na jamach...Dave píše:Tak dík. Našel jsem totiž 4 nové čepy v garáži a všechny jsou stejný. Tak proto jsem se ptal bylo mi to divný. Budu muset dva dokoupit, co se dá dělat.
Péro... teď jsem si vzpomněl jak si to žbrblal pro sebe ten Smoljak v Jáchyme hoď ho do stroje...ne,pružina tě vůbec nezajímá,je to jednodušší.Je jedno jeslti měníš dřív horní či dolní čep.Postup:sundáš kolo,odšroubuješ tu velkou matku která je na závitu toho kul.čepu a malinko si povolíš ty tři šrouby co drží čep v rameni.(to můžeš udělat i později)Pak vezmeš vhodné(přesněji řečeno velké) kladivo a mlátíš do toho spojení čepu s nábojem kola,protože na tom čepu je to kónus a ono to do sebe zapadne-takže ta velká matka je tam více méně jenom jako pojistka a proto aby jsi to zarval do toho kónusu při montáži,čili když jí odšroubuješ tak teprve pak začne to pravé peklo.Musíš do toho dost tlouct a lépe se strefit,jinak když ti sklouzne kladivo tak si můžeš něco zničit navíc,třeba přefiknout brzdovou hadičku a tak,ale to už je extrém,to tě nechci strašit...no po nejvýše 50ti ranách by to mělo povolit.Pak už jen vyšroubuješ čep z těch třech šroubů z ramene a vyměníš za nový a hotovo.Princip je v tom že horní rameno pak půjde volně nadzvihnout nahoru.Až uděláš jeden čep tak teprve měň druhý!A bacha na namazání a prachovky-chce to ty tvrdé-dělají se dva druhy-zjistíš stiskem v ruce.Přeji pevné nervy a příjemnou zábavu.Dave píše:A ještě jeden dotaz. Když budu měnit ty čepy musí se vyndavat péro? Asi jo co? Když to rozšroubuju tak mi ta pružina vypadne ne? jak nebudou ramena spojený k sobě. Prostě a jednoduše prosím o stručný návod jak nelépe při výměně postupovat. Dík za odpovědi a doufám,k že budu zase o něco chytřejší..,
Dík za radu. Pružina... Mimochodem pevné nervy moc nemám, tak doufám, že bude alespoň ta příjemná zábava... Nerad bych skončil tak, že do toho začnu kladivem vztekle mlátit a ještě něco urvu.Jak se mi stává, když se dlouho nedaříNulašestka píše:Péro... teď jsem si vzpomněl jak si to žbrblal pro sebe ten Smoljak v Jáchyme hoď ho do stroje...ne,pružina tě vůbec nezajímá,je to jednodušší.Je jedno jeslti měníš dřív horní či dolní čep.Postup:sundáš kolo,odšroubuješ tu velkou matku která je na závitu toho kul.čepu a malinko si povolíš ty tři šrouby co drží čep v rameni.(to můžeš udělat i později)Pak vezmeš vhodné(přesněji řečeno velké) kladivo a mlátíš do toho spojení čepu s nábojem kola,protože na tom čepu je to kónus a ono to do sebe zapadne-takže ta velká matka je tam více méně jenom jako pojistka a proto aby jsi to zarval do toho kónusu při montáži,čili když jí odšroubuješ tak teprve pak začne to pravé peklo.Musíš do toho dost tlouct a lépe se strefit,jinak když ti sklouzne kladivo tak si můžeš něco zničit navíc,třeba přefiknout brzdovou hadičku a tak,ale to už je extrém,to tě nechci strašit...no po nejvýše 50ti ranách by to mělo povolit.Pak už jen vyšroubuješ čep z těch třech šroubů z ramene a vyměníš za nový a hotovo.Princip je v tom že horní rameno pak půjde volně nadzvihnout nahoru.Až uděláš jeden čep tak teprve měň druhý!A bacha na namazání a prachovky-chce to ty tvrdé-dělají se dva druhy-zjistíš stiskem v ruce.Přeji pevné nervy a příjemnou zábavu.Dave píše:A ještě jeden dotaz. Když budu měnit ty čepy musí se vyndavat péro? Asi jo co? Když to rozšroubuju tak mi ta pružina vypadne ne? jak nebudou ramena spojený k sobě. Prostě a jednoduše prosím o stručný návod jak nelépe při výměně postupovat. Dík za odpovědi a doufám,k že budu zase o něco chytřejší..,