Stránka 1 z 21

čepy

Napsal: ned dub 16, 2006 21:29
od Dave
Zdravim. Mám takovou jednoduchou otázku. Jsou čepy, které drží přední kolo stejný horní i dolní??

Napsal: ned dub 16, 2006 21:30
od Tommel
Jednoduchá odpověď nejsou :happy8:

Napsal: ned dub 16, 2006 21:51
od Honza 21061
Mám taky takovou jednoduchou otázku: doporučujete preventivní výměnu čepů? Ty moje jsou sice podle všeho dobré, nic nevrže a netluče, vůle tam po zběžné kontrole nejsou ale jak tady tak čtu v poslední době o těch všech vylomených kolech, :? začal jsem o tom dost intenzívně přemýšlet...

Napsal: ned dub 16, 2006 22:27
od Tommel
Tak ja si myslim že preventivní vyměna ničemu neuškodí aspoň budeš mít jistotu na nějakou dobu :icon_smile:

Napsal: pon dub 17, 2006 08:33
od Dave
Tak dík. Našel jsem totiž 4 nové čepy v garáži a všechny jsou stejný. Tak proto jsem se ptal bylo mi to divný. Budu muset dva dokoupit, co se dá dělat.

Napsal: pon dub 17, 2006 08:35
od Majo
Tommel píše:Tak ja si myslim že preventivní vyměna ničemu neuškodí aspoň budeš mít jistotu na nějakou dobu :icon_smile:
Tak ja neviem s tou istotou, ale ak su tie capy skutocne bez vole, nevrzgaju, nebuchaju, nejdu prilis ztuha otacat(kolesom), tak by som ich urcite nemenil. Moze sa totiz lahko stat, ze este vydrzia viac nez tie shity zakupene teraz. Uz boli pripady, ze padol na cumak s novymi capmi. Aj u mna vrchny novy cap vydrzal nejakych pouhych 27tkm, co povodne tam boli skoro 10X tolko.

[ Added: po duben 17, 2006 9:47 am ]
Dave píše:Tak dík. Našel jsem totiž 4 nové čepy v garáži a všechny jsou stejný. Tak proto jsem se ptal bylo mi to divný. Budu muset dva dokoupit, co se dá dělat.
Ak su tie capy vsetky spodne(maju maznice a vacsiu zakladnu nez vrchne), tak by som to neriesil a kludne ich pouzil vsade. Jazdia tak madari rally a ja to mam normalne na kombiku, su pevnejsie a nie su tak nachylne na vytlkanie na jamach...

Napsal: pon dub 17, 2006 09:54
od admin
ked budes nieco menit preventivne dopadnes ako ja, silentbloky horneho ramena po 11500km...

ked tym starym nic neni tak na to nesahaj!!!

myso

Napsal: pon dub 17, 2006 10:38
od Dave
Majo píše:
Tommel píše:Tak ja si myslim že preventivní vyměna ničemu neuškodí aspoň budeš mít jistotu na nějakou dobu :icon_smile:
Tak ja neviem s tou istotou, ale ak su tie capy skutocne bez vole, nevrzgaju, nebuchaju, nejdu prilis ztuha otacat(kolesom), tak by som ich urcite nemenil. Moze sa totiz lahko stat, ze este vydrzia viac nez tie shity zakupene teraz. Uz boli pripady, ze padol na cumak s novymi capmi. Aj u mna vrchny novy cap vydrzal nejakych pouhych 27tkm, co povodne tam boli skoro 10X tolko.

[ Added: po duben 17, 2006 9:47 am ]
Dave píše:Tak dík. Našel jsem totiž 4 nové čepy v garáži a všechny jsou stejný. Tak proto jsem se ptal bylo mi to divný. Budu muset dva dokoupit, co se dá dělat.
Ak su tie capy vsetky spodne(maju maznice a vacsiu zakladnu nez vrchne), tak by som to neriesil a kludne ich pouzil vsade. Jazdia tak madari rally a ja to mam normalne na kombiku, su pevnejsie a nie su tak nachylne na vytlkanie na jamach...
Jenže ty co mám jsou všechny horní. To jde taky namontovat nahoru i dolu?

Napsal: pon dub 17, 2006 12:38
od Tommel
Co vim tak ty namontovat na obě strany nejdou :happy7: a máte pravdu že co funguje na to se nehrabe :happy8:

Napsal: pon dub 17, 2006 12:53
od Dave
A je po problému! Našel jsem i dva úplně nový spodní :hello1: Teď si jenom udělat čas na výměnu.Podle toho jak jsou ty starý zarezlý to nebude žádná sranda. :laughing6:

Napsal: pon dub 17, 2006 15:41
od čmelák
ja mam vsecky styri take iste :)

[ Added: po duben 17, 2006 5:42 pm ]
yo a s tym e co ide na to nesahj plati u capov 100nasobne
problemy s capmi zacali po preventivnej vymene

Napsal: pon dub 17, 2006 16:26
od Honza 21061
Tak já dám tedy na většinu, znovu to důkladně zkontroluju a prevenci dělat nebudu, alespoň zbydou peníze na potřebnější věci. :)

Napsal: pon dub 17, 2006 20:45
od Dave
A ještě jeden dotaz. Když budu měnit ty čepy musí se vyndavat péro? Asi jo co? Když to rozšroubuju tak mi ta pružina vypadne ne? jak nebudou ramena spojený k sobě. Prostě a jednoduše prosím o stručný návod jak nelépe při výměně postupovat. Dík za odpovědi a doufám,k že budu zase o něco chytřejší.., :help:

Napsal: pon dub 17, 2006 21:04
od Nulašestka
Dave píše:A ještě jeden dotaz. Když budu měnit ty čepy musí se vyndavat péro? Asi jo co? Když to rozšroubuju tak mi ta pružina vypadne ne? jak nebudou ramena spojený k sobě. Prostě a jednoduše prosím o stručný návod jak nelépe při výměně postupovat. Dík za odpovědi a doufám,k že budu zase o něco chytřejší.., :help:
Péro... :lol: teď jsem si vzpomněl jak si to žbrblal pro sebe ten Smoljak v Jáchyme hoď ho do stroje...ne,pružina tě vůbec nezajímá,je to jednodušší.Je jedno jeslti měníš dřív horní či dolní čep.Postup:sundáš kolo,odšroubuješ tu velkou matku která je na závitu toho kul.čepu a malinko si povolíš ty tři šrouby co drží čep v rameni.(to můžeš udělat i později)Pak vezmeš vhodné(přesněji řečeno velké) kladivo a mlátíš do toho spojení čepu s nábojem kola,protože na tom čepu je to kónus a ono to do sebe zapadne-takže ta velká matka je tam více méně jenom jako pojistka a proto aby jsi to zarval do toho kónusu při montáži,čili když jí odšroubuješ tak teprve pak začne to pravé peklo.Musíš do toho dost tlouct a lépe se strefit,jinak když ti sklouzne kladivo tak si můžeš něco zničit navíc,třeba přefiknout brzdovou hadičku a tak,ale to už je extrém,to tě nechci strašit...no po nejvýše 50ti ranách by to mělo povolit.Pak už jen vyšroubuješ čep z těch třech šroubů z ramene a vyměníš za nový a hotovo.Princip je v tom že horní rameno pak půjde volně nadzvihnout nahoru.Až uděláš jeden čep tak teprve měň druhý!A bacha na namazání a prachovky-chce to ty tvrdé-dělají se dva druhy-zjistíš stiskem v ruce.Přeji pevné nervy a příjemnou zábavu. :hello2:

Napsal: úte dub 18, 2006 16:19
od Dave
Nulašestka píše:
Dave píše:A ještě jeden dotaz. Když budu měnit ty čepy musí se vyndavat péro? Asi jo co? Když to rozšroubuju tak mi ta pružina vypadne ne? jak nebudou ramena spojený k sobě. Prostě a jednoduše prosím o stručný návod jak nelépe při výměně postupovat. Dík za odpovědi a doufám,k že budu zase o něco chytřejší.., :help:
Péro... :lol: teď jsem si vzpomněl jak si to žbrblal pro sebe ten Smoljak v Jáchyme hoď ho do stroje...ne,pružina tě vůbec nezajímá,je to jednodušší.Je jedno jeslti měníš dřív horní či dolní čep.Postup:sundáš kolo,odšroubuješ tu velkou matku která je na závitu toho kul.čepu a malinko si povolíš ty tři šrouby co drží čep v rameni.(to můžeš udělat i později)Pak vezmeš vhodné(přesněji řečeno velké) kladivo a mlátíš do toho spojení čepu s nábojem kola,protože na tom čepu je to kónus a ono to do sebe zapadne-takže ta velká matka je tam více méně jenom jako pojistka a proto aby jsi to zarval do toho kónusu při montáži,čili když jí odšroubuješ tak teprve pak začne to pravé peklo.Musíš do toho dost tlouct a lépe se strefit,jinak když ti sklouzne kladivo tak si můžeš něco zničit navíc,třeba přefiknout brzdovou hadičku a tak,ale to už je extrém,to tě nechci strašit...no po nejvýše 50ti ranách by to mělo povolit.Pak už jen vyšroubuješ čep z těch třech šroubů z ramene a vyměníš za nový a hotovo.Princip je v tom že horní rameno pak půjde volně nadzvihnout nahoru.Až uděláš jeden čep tak teprve měň druhý!A bacha na namazání a prachovky-chce to ty tvrdé-dělají se dva druhy-zjistíš stiskem v ruce.Přeji pevné nervy a příjemnou zábavu. :hello2:
Dík za radu. Pružina... :happy7: Mimochodem pevné nervy moc nemám, tak doufám, že bude alespoň ta příjemná zábava... :headbang: Nerad bych skončil tak, že do toho začnu kladivem vztekle mlátit a ještě něco urvu.Jak se mi stává, když se dlouho nedaří