Stránka 1 z 1
vypnutie pomocníka rozjazdu
Napsal: úte lis 20, 2018 14:40
od grafi2
tak isto sa dá vypnúť aj táto funkcia ktorá Vás zabrzdí pri pohýnaní do kopca.
tak isto cez ELM a DDT
link
túto funkciu nemám v pláne vypínať.
Re: vypnutie pomocníka rozjazdu
Napsal: úte lis 20, 2018 14:46
od Georgius
Mnohem elegantnější je to ad-hoc vypínat zatažením ručky
Re: vypnutie pomocníka rozjazdu
Napsal: úte lis 20, 2018 14:53
od Makar
Grafi2 ak sa niekedy stretneme, tak by som bol ochotný aj zaplatiť ti, aby si mi to vypol. Toto je jedna z dvoch vecí, čo na Veste neznášam
Ešte aj tie renaulťácke páčky, raz som na firemnom Traficu s nimi vypol svetlá na diaľnici, keď som chcel dať hmlovky
Mám hrubé ruky
ako robotník
Ten asistent rozjazdu v kopci je totálna somarina, väčšinou sa mi to spustí na kruháči alebo v meste, keď potrebujem rýchlo pridať alebo na
parkovisku, keď cúvam... Jednoducho totálna sprostosť
Najradšej by som sa toho zbavil
Re: vypnutie pomocníka rozjazdu
Napsal: úte lis 20, 2018 15:02
od Georgius
Tak já s tím počítám a když jsem v příslušné situaci, tak se prostě rozjíždím na ručku a asistent má smůlu. Nebo stačí na chvilku ručku zatáhnout, pustit a pak jet
Re: vypnutie pomocníka rozjazdu
Napsal: úte lis 20, 2018 15:06
od Luděk Musil
Ještěže mi můj komentář Generál Error odstřelil … . L.
Re: vypnutie pomocníka rozjazdu
Napsal: úte lis 20, 2018 15:19
od Georgius
Stačí dát obnovit, pak máš větší moc než Generál. Ale už mne taky síří. Náhodou ten trik s ručkou někdo napsal kdysi tady na fóru a udělal mi nepředstavitelnou radost - pak jsem se s tím tak naučil žít a teď mi to ani nepřijde - prostě když vyjímečně chci využít asistenta, tak nepoužiju ručku, no
Re: vypnutie pomocníka rozjazdu
Napsal: úte lis 20, 2018 19:06
od Cory
Ten trik som pisal ja
Re: vypnutie pomocníka rozjazdu
Napsal: úte lis 20, 2018 20:08
od Makar
Prepáčte chlapi ja nemám vysokú
mne to trošku pomalšie páli
Teraz som to pochopil tak, že len trošku potiahneš ručnú, aby sa rozsvietila kontrolka
Nevadí to pri jazde
A potom je ten asistent vyradený
Cory písal kedysi niečo o ručnej a hovorím si, čo mám jazdiť so zatiahnutou ručnou,
ten chlap asi chlastal
A to som mal ja ručnú, ale v hlave
Re: vypnutie pomocníka rozjazdu
Napsal: úte lis 20, 2018 23:17
od Georgius
Cory: myslel jsem si to, ale nechtěl jsem upřít zásluhy někomu jinému
Makar: ne, je to tak, že např. zastavím na semaforu do kopce v pozici, kdy se aktivuje asistent. Já ho nechci. Takže před rozjezdem zatáhnu za ruční brzdu, pustím nožní a normálně se rozjedu na ručku jak jsem se kdysi učil v autoškole. Nebo to není až takový krpál a prostě tím, že ruční brzda rozsvítí kontrolku (t.j. na první nebo druhý zub) deaktivuju asistenta, aniž bych pustil aretační čudlík tak ručku okamžitě vrátím a rozjíždím se bez asistenta (manévr ručka odjistit - nahoru -dolů - zajistit zvládnu za desetiny vteřiny).
Re: vypnutie pomocníka rozjazdu
Napsal: stř lis 21, 2018 16:16
od Makar
Ďakujem Jirko za vysvetlenie, až teraz som to pochopil
Včera som išiel s kolegom z roboty a hovoril mi, že ide predávať svoju Ladu 110 a vychvaľoval ju do nebies
, tak som si hneď
spomenul na teba. Nemáš záujem o starú lásku r.v. 2005 a 80000km najazdených
Ak by ťa Vesta omrzela
Re: vypnutie pomocníka rozjazdu
Napsal: stř lis 21, 2018 16:53
od Georgius
Tak to jsem rád, že už je to jasné.
Krátký OT jako odpověď (dál to tu nebudeme zaplevelovat)
Musím říct, že kdybych měl čas a prostor, tak si jako výstřední milionář koupím sadu 2101/2106/2107 a 2111 16V, ve verzi Tarzan a ještě jednu na vodík (Antelm)
... jinak v tomto případě bohužel neplatí, že stará láska nerezaví
Každopádně objektivní roční test Vesta vs dvanáct let s jedenáctkou aneb proč je lepší 2111 1.5l 16V (řadu bodů asi ocení jen majitelé desítek):
1) měkčí sedadla (to jako fakt)
2) pohodlnější hlavová opěrka (100x)
3) lepší přístup do kufru (a to i proti SW cross)
4) nižší spotřeba
5) rychleji topí
6) akustický indikátor příliš rychlého průjezdu zatáčkou (u vesty je jenom kontrolka
)
7) kukačky
indikátor soli na cestě (maskováno jako čidlo opotřebení brzdových destiček) u kterého jsem až po 10 letech zjistil, že ho nemám
9) indikátor příliš rychlého průjezdu přes drncák nebo příliš plného zavazadelníku (implementováno pomocí funkce zhasínání zadního obrysového světla)
10) osvětlení spínací skříňky (když po pár vodkách je problém najít volat)
11) při sklopení zadních sedadel vzniká rovná nakládací plocha (neumí ani SW cross, že ...). Jako bonus test jemných motorických funkcí při dávkování síly nutné k odjištění sedadla bez zničení pojistky a test inteligence při jejím shánění
Prostě, Vesta je Vesta, ale desítka je hooodně vytůněná Samara
Re: vypnutie pomocníka rozjazdu
Napsal: ned kvě 05, 2019 11:08
od Georgius
Dneska jsem se pokusil postupovat podle návodu nahoře a nefunguje mi to
Technické detaily:
Připojil jsem se přes tu verzi DDT4all co inzerují na nahoře uvedené stránce, abych měl stejné konfiguráky atd, pod Debianem. Spojení bez problémů, Ale zásek hned v prvním bodě Находим и выбираем блок «ABSESC — X105298 Version 2.6» - prostě něnachodím. Zkusil jsem dát vyhledávání přímo při jízdě (resp. spolujezdec byl instruován, samozřejmě). Nepomohlo. Po chvíli mne napadlo ho najít v seznamu nahoře a dát double click. Tím se dostane manuálně daná ŘJ do seznamu a dá se s ní pracovat, ale nedělá to nic (resp. to umí rozblikat kontrolku ABS, když dám "soft reset").
Na CAN sběrnici mi to našlo tyhle jednotky:
ddt4all píše:
Identified ECU [BCM/UCH]@26 : BCM_T4_VS_DDT_16_SW15_20150528T154506.json DIAGVERSION [5]SUPPLIER [001] SOFT [1419] VERSION [0F0A] {2522}
Identified ECU [UPC-EMM]@27 : EMM_EDISON_DDT2000_SW13_1_V1_3_20160111T151201.json DIAGVERSION [8]SUPPLIER [414] SOFT [C132] VERSION [4022] {1548}
Found ECU [Power steering] (no relevant ECU file found) :DIAGVERSION [17] SUPPLIER [231] SOFT [0010] VERSION [0000]
Found ECU [EPS] (no relevant ECU file found) :DIAGVERSION [17] SUPPLIER [231] SOFT [0010] VERSION [0000]
Found ECU [DCM Renault] (no relevant ECU file found) :DIAGVERSION [0F] SUPPLIER [ITL] SOFT [47] VERSION [17]
Zkusil jsem ručně vypnout hillhold a dočkal jsem se následujících chyb v konzoli:
ddt4all píše:Switching to session mode 10 81
Bad ELM response : WRONG RESPONSE : Unknown
Bad ELM response : WRONG RESPONSE : Unknown
Sending request :Start Extended Session
Takže se se mnou příslušná jednotka vůbec nechtěla bavit. A Hill Hold jede dál.
Závěr: na Vestě před 9/2017 výše popsaný postup nefunguje, zdá se, že místo ABSESC jednotky máme nějakou EPS (17/231,0010), ke které ale Rusové zatím nezveřejnili konfiguraci.
Re: vypnutie pomocníka rozjazdu
Napsal: ned kvě 05, 2019 11:27
od Dusan
Nedoporucujem, robit take pokusy..... Mozes vypnut nieco co nechces.
Navyse tusim pri vypnuti automatickeho svietenia, to nejde spatne aktivovat, zatial....
Re: vypnutie pomocníka rozjazdu
Napsal: ned kvě 05, 2019 11:55
od Georgius
Proto to taky dokumentuji, je třeba publikovat i negativní výsledky
Re: vypnutie pomocníka rozjazdu
Napsal: ned kvě 05, 2019 15:09
od grafi2
svietenie ide aktivovať nazad.
Možno je tento postup hlavne pre Xray a len ho "nechtiac" priradili aj k Veste