Stránka 1 z 3

Rozdělovač ze Š Favorit

Napsal: čtv bře 31, 2005 07:51
od goodji
Tak jsem konečně zprovoznil rozdělovač a zapalování z Favorita. Přikládám výkres a popis v PDF a několik obrázků. Tímto bych chtěl poděkovat Markovi, který mi poradil jak na to. Já jsem jeho myšlenku jen poupravil a hodil na papír. Už jsem tady někde na fóru o téhle úpravě psal, ale to jsem psal jen o tom jak to chci udělat. Po poradě se soustružníkem došlo ke spojení hřídelů jiným spůsobem. (na původní nákresy zapomeňte)
http://home.tiscali.cz/cz349798/Rozdelo ... do_VAZ.pdf
http://home.tiscali.cz/cz349798/Rozdelovac/

Ještě dodám, úprava se vztahuje k motoru 1500 z 2107 r.v 82. Pro jiné motory se může lišit délka hřídele rozdělovače.

Napsal: čtv bře 31, 2005 22:00
od Marek
Jeden z mnoha způsobů spojení hřídelů, nicméně osobně jsem zvolil podle mě nejlepší způsob spojení - závit M6 levý v ose hřídelů. Jakékoli jiné spojení totiž skýtá nepříjemný fakt opotřebení a následné hrozby nežádoucích vůlí a tím nepřesností v zapalování. Ale lze to i takto (rozhodně je to lepší než to svařovat).

Napsal: pát dub 01, 2005 08:16
od Myso
lenze asi nie kazdy ma poruke lave zavitniky...

Napsal: pát dub 01, 2005 11:17
od Patrac
Myso píše:lenze asi nie kazdy ma poruke lave zavitniky...
M6/075 závitníky sada dvoudílná asi 125 kč a očko kolem 100 kš. To se dá zainvestovat. Myslím že ty dvě kila už nejsou tak hrozný...

Napsal: pát dub 01, 2005 12:41
od Roman
Kde sa daju take speciality kupit? V beznych "specializovanych" predajniach naradia sa divno tvaria ked clovek spomenie len jemne stupanie, o lavych zavitoch ani nehovorim......

Napsal: pát dub 01, 2005 12:46
od Drobek81
Roman píše:Kde sa daju take speciality kupit? V beznych "specializovanych" predajniach naradia sa divno tvaria ked clovek spomenie len jemne stupanie, o lavych zavitoch ani nehovorim......
Zkus www.narex.cz kdysi sem kupoval ocka a tusim ze tam by meli mit i jine druhy.Mel by tam bejt i cenik, jen je potreba to najit.Kdybys to nenasel, dej vedet, zeptam se kde nakupuje nase firma...

Napsal: pát dub 01, 2005 19:03
od Marek
Netrvám na jemnějším stoupání (ani jsem se o něm nezmínil!!!), použil jsem závit M6 (x1) levý. Ten lze běžně sehnat, jak píše Pátrač, za velmi solidní peníz (navíc existují i půjčovny).

Napsal: pát dub 22, 2005 04:48
od goodji
Musím se podělit o zkušenosti s Fa rozdělovačem. Mám ho tam 3 týdny a je to paráda. Auto strtuje na "škrtnutí" a to i teplé. Sytič jde vypnout již po mírném ohřátí motoru. Nastartuju se sytičem, okamžitě ho zasunu o 2/3, vyjedu ze sídliště (cca 150m) úplně vypnu sytič na další křižovatce (cca 200m) se už rozjíždím bez něj. Motor sice nemá ještě ten správný tah, ale rozjet se dá bez škubání. Spotřeba benzínu bude asi nižší, ale znatelné to bude až v zimě. Při mé dosavadní spotřebě do 7l ji níž nedostanu. Auto mám jako dopravní prostředek, tak že, rychle nejezdím a točit motor nepotřebuju. Tím chci říct, že nevím jaký vliv má ten rozdělovač na otáčky kolem 5000 ot/1min apod. Znatelný je zátah v malých otáčkách a zklidnění chodu motoru.
Co se nezměnilo: při prudkém sešlápnutí plynu je tam "díra". Vypadá to jako by motor přemýšlel jestli má nebo nemá akcelerovat, ale nakonec se poddá. Mám 6let starý karburátor OZON pro motory1.2/.13 a a takhle se choval i na starém autě (2101 1200ccm), ale na Š120 fungoval úsporně a bez problémů. Minulý rok jsem koupil nový OZON pro motor 1.5/1.6 ale motor ztratil tah téměř v celém rozsahu otáček. Několikrát jsem ho rozebral vyčistil a zkontroloval, ale stále nejede. Najel jsem s ním asi 100km a zase jezdím se starým karbcem. Kdyby někdo věděl co s tím, budu rád.

Napsal: pát dub 22, 2005 05:22
od Wolf
Tak to Ti blahopreji, neni nad to, kdyz je snaha po zlepseni korunovana dobrym vysledkem. Pokud nevytacis motor a vyuzivas spise nizsich otacek motoru, neni nutne menit karburator za vetsi, protoze v mensim difuzoru dochazi ke kvalitativne lepsi priprave smesi a tim i vetsi pruznosti motoru v otackach, ktere vyuzivas. Pokud i pres serizeni zapalovani je v prechodu dira a predpokladam, akceleracni pumpicka, nastaveni klapek a serizeni bohatosti je v poradku, podivej se jeste, jestli je i spravne nastavena hladina v plovakove komore (6,5 mm) a jestli je karburator osazen spravnymi volnobeznymi tryskami. Obcas neuskodi i prohlednout emulsni trubice, jestli nejsou zanesene (pod vzdusniky). W.

Napsal: sob dub 30, 2005 20:00
od Marek
Pánové, nový poznatek ohledně rozdělovače z Favorita!!!

Můj systém spojení hřídelů - sešroubování v ose hřídelů - se nesetkal s úspěchem, resp. zjistil jsem, že použití závitu M6 je nedostačující. Ráno jsem jel do Sokolova a náhle motor vypověděl službu (můj motor - absolutní vrchol drzosti a troufalosti !!!). Zjistil jsem, že hřídel se ukroutil - právě v místě závitu.

Tedy musel jsem přistoupit k méně oblíbenému spojení - svaření.

Pokud byste náhodou někdo volili spojení sešroubováním v ose, zvolte závit M8x1,25 levý, ten by měl stačit, ale M6 je málo!!!

Napsal: ned kvě 01, 2005 14:29
od Dusan
Zeby tam vznikalo až take namahanie ??
M6 akej pevnosti si použil ? 5.8 snad nie :D

Napsal: ned kvě 01, 2005 15:03
od Majo
Dusan tak to mi vysvetli, ako si budes vyberat tvrdost tycky rozdelovaca??? Marek rezal zavit na tycku favackeho rozdelovaca a tycku ladackeho rozdelovaca. A urcite to nekalil :roll: Ved kto by to aj robil :? Aj tak by som dal prednost zvareniu pred rezanim zavitu - hoci aj M8 - neviem takto z hlavy kolko ma ta tycka priemer, no myslim, ze ta do ktorej by si vrtal a rezal zavit by uz mala iba tenku stenu :(

Napsal: ned kvě 01, 2005 20:54
od Marek
Hřídel rozdělovače Favorit je tuším dvanáctka, hřídel z Lady je deset a chlup. Pokud se na laďácký hřídel udělá závit M8x1,25 levý a do hřídele Favoritu díra s týmž závitem, musí to držet jak hrom. Ať mi nikdo netvrdí, že osmička závit neudrží blbou tyčku rozdělovače!!! :?:

Napsal: pon kvě 02, 2005 06:52
od Patrac
Marek píše:Hřídel rozdělovače Favorit je tuším dvanáctka, hřídel z Lady je deset a chlup. Pokud se na laďácký hřídel udělá závit M8x1,25 levý a do hřídele Favoritu díra s týmž závitem, musí to držet jak hrom. Ať mi nikdo netvrdí, že osmička závit neudrží blbou tyčku rozdělovače!!! :?:
Marku zklamu tě ale ani 8ička to nemusí udržet. Jde o to že pokud chceš závit udělat až do konce, znamená to na šroubu udělat alespoň milimetrovej zápich. A počítám že právě tam se ti to ukroutilo.I když tam dáš 8mm tak si myslím, že to tam stejně může prasknout. Podle mne totiž dochází k neustálým rázům, především při startování, a tím i k neustálému utahování.Myslím že optimum bude udělat jen otvor a čep a spoj buď zavařit ale asi podle materiálu možná zaletovat. Aby došlo k dokonalému spojení obou materiálů bez možnosti jakéhokoliv :!: posuvu. Když si promítneš, jak malý je průměr tyčky dole ( 8mm) a naopak průměr rozděloače nahoře na hlavě a jakou váhu celej ten rozdělovač nahoře má (Samozřejmě jen ta část co se motá)Tak při přechodu z klidové polohy do pohybu to musí bejt náraz jako kráva. Další věc je že ten závit nemusí bejt ideálně rovný (pokud nebyl řezaný nožem na soustruhu stačí i desetina) a dojde k vibracím tyčky a tím jejímu kroucení. To vše může být příčinou. Nejlepší bude asi spoj přesunout co nejblíže hlavě rozdělovače, TZN nechat a využít tyčku rozdělovače z Lady co nejdelší. :idea: Nevím kolik váží pajšl bezkontaktu z favorita :oops: ale pokud je těžší než z lady, tak zase může docházet k přetížení té "pouze" 10mm tyčky z Lady. :( Bohužel pokud tyčka (svár) praskne při mnou uváděném postupu tzn. vaření co nejblíže hlavy rozdělovače, už nebude možno tyč opravit, protože už neseženete delší tyčku z Lady...A tím by asi padl celý bezkontakt z favorita do Lady.
Jo já vím můžete namítnout, že po bitvě je každej generál. Ale abych pravdu řekl ani nevím kde si to měl sešroubovaný. Někde dole a nebo nahoře. Ona totiž samotná tyčka prům 12 mm musí vážit celkem dost. :? Tolik názor zámečníka.. :wink:

Napsal: pon kvě 02, 2005 07:10
od Wolf
Pátrač píše:Marku zklamu tě ale ani 8ička to nemusí udržet......
S tim se neda nesouhlasit. Jestlize ma tycka rozdelovace prumer neco pres deset mm a v miste zapichu zavitu zustane prumer neco pres 6 mm (jestli si dobre vzpominam stoupani 1,25 je pro M8 standartni) tak plocha prurezu materialu a tim zhruba pevnost na zkrut zustane zhruba polovicni a to je na povazenou :shock: . W.