Stránka 1 z 3
Výměna ložisek předních kol - Niva
Napsal: sob dub 15, 2006 16:43
od Luděk Ondrůch
Potřebuju poradit jak nejjednodušeji vyměnit ložiska předních kol na nivě.
Napsal: úte dub 18, 2006 06:04
od Tom
Teď jsem se s tím bavil. Nejhorší je to celé rozebrat. Vše bylo zrezlé. Dělal jsem to takhle: Schodil jsem kolo, povolil matici držící poloosu, sundal brzdu, pak jsem vyndal kulovej čep řízení. No a už zbejvaly akorat svislý čepy, ten horní šel dobře, ale ten spodni to byla hruza nemolh jsem vytloct ty 3 šrouby jak to bylo zarezlý. Pak na ponku povolíš šrouby co držej uchyt brzdovýho třmenu a seš u ložisek. Doporučuju dát všechno nový tj. ložiska,gufera, všechny čepy, taky bych se kouk na poloosy a tlumiče ať je to při jedný práci
Napsal: úte dub 18, 2006 13:52
od Luděk Ondrůch
Ajak ti šly vytahat ložiska? Nějak se jim nechce ven.
Napsal: úte dub 18, 2006 14:17
od Tom
No z ložiska by tam měl zbýt jen ten vnější kroužek a ten musiš opatrně vymlátit ze vnitř ven. To je od prostředka náboje ven pak otočit a vymlátit to druhé. Mlátit oparně kolem dokola. Musíš opatrně a pomalu. Nic ostatního nepoškrab. Nový ložisko dej do mrazáku a náboj zase nahřej a zpátky půjdou skoro sama.
Napsal: úte dub 18, 2006 19:29
od Roman
Neviem ako Niva, ale Toledo tam ma na troch miestach take vybranie, kam sa da pekne opriet mosadzna tycka priemeru asi 10 mm a pekne to s nou ide vytukat. Nasiel som ich az ked som to poriadne vyutieral od vazeliny.Nema Niva tiez nieco take?
Napsal: stř dub 19, 2006 16:06
od Luděk Ondrůch
Roman píše:Neviem ako Niva, ale Toledo tam ma na troch miestach take vybranie, kam sa da pekne opriet mosadzna tycka priemeru asi 10 mm a pekne to s nou ide vytukat. Nasiel som ich az ked som to poriadne vyutieral od vazeliny.Nema Niva tiez nieco take?
To bohužel nemá. Díky za rady, už jsou konečně venku.
Napsal: pon kvě 14, 2007 17:07
od Wejra
poradí mi jak moc pracná je výměna na 2107-at nezakládám nové forum? hučí mi jen levé přední...al nemám momenták a co jsem tady trochu četl tak bylo řečeno že u staršího vozu stejně nemá cenu brát podle momentáku protože už jsou některý součátky vyběhaný....poradtě jak to udělat dobře...nějaký šikovný grif,díky
Napsal: pon kvě 14, 2007 19:54
od Křečík Barbuška
Ten momeňťák by nebyl na škodu, já to dělám obyč straňákem na cit a není to ono, respektive na cizím se mi to daří napoprvé zatímco na mém vlastním s tím pořád bojuji.
K výměně, demontuj brzdové destičky, brzdový třmen, povol ty dvě tyčkomatičky, sejmi brzdový kotouč, sejmi krytku matice náboje, odšroubuj matku, sejmi podložku načež sejmeš náboj i s ložisky. Při výměně ložisek je třeba vyměnit i jejich pouzdra, která je třeba vylisovat či vyrazit a nová nalisovat, tuto problematiku řeším tak, že si nejprve pořídím druhý náboj do kterého si nechám v servisu za drobnou úplatu misky nalisovat. Do ložisek nacpi kvalitní vazelínu, třeba Shell Retinax EP2. Dále je třeba osadit nové gufero na zadní část náboje, lehce máznout jeho hranku a zpětným postupem nasadit na trn. Samozřejmostí by mělo být užití nové zajišťovací matice neb stará je rozkleplá a bude ti ovlivňovat moment. Doporučuji ti v knihovně Ladaklubu najít v Tůmovi či jiné publikaci patřičnou stať o utahování neb moje dotahování na cit je barbarské. Mohu ti poradit jen se samotnou výměnou. Samozřejmostí při práci by mělo být očištění všech věcí od mechanických nečistot a čistota práce.
Napsal: pon kvě 14, 2007 20:09
od Roman
S tym nalisovanim lozisiek to nie je take problematicke, ze by to muselo do servisu. Ak je k dispozicii nejaka gulatina podobneho rozmeru ako loziska (najlepsie mosadzna) ide to aj kladivom. Robil som to tak na ziguliku, dacii aj na tolede, ziadny problem
(aby som bol presny na tej dacii to bolo vzadu, na tolede vpredu aj vzadu, ale princip je ten isty)
Napsal: pon kvě 14, 2007 20:15
od Křečík Barbuška
Kulatina není a i kdyby byla, tak v obýváku na konferenčním stolku to neudělám, navíc vím o servisu, kde musím to všimné za tyto službičky skoro, až nutit.
Napsal: pon kvě 14, 2007 22:34
od Wejra
no ale to nejduležitější...jak dotáhnout matici aby to bylo ok?
otáčet kolem aby nedrhlo nebo musí mít vůli,vím že je to pokelné popsat ale přemáýšlím zda koupit gufero a ložiska a udělat to s kámošem v jeho mini garáži a nebo nekřestansky podpořit servis
Napsal: pon kvě 14, 2007 22:35
od Cory
K tomu dotahovaniu lozisk-ja dotahujem tak,ze dotiahnem naplno a povolim o 3/4 otacky.Koleso sa toci lahko a mam minimalnu vôlu.Aspon u mna to tak funguje.
Napsal: pon kvě 14, 2007 23:50
od Křečík Barbuška
Wejra píše:no ale to nejduležitější...jak dotáhnout matici aby to bylo ok? ...
A co takhle trošku pohledat?
Napsal: úte kvě 15, 2007 07:54
od Luděk Musil
Koko Loko píše:...povol ty dvě tyčkomatičky...
To K-L: můžu Ti říct, že jsem skoro 2 minuty přemýšlel, co máš konkrétně na mysli
.
Jedná se vlastně o vystřeďovací trny při montáži kola na náboj. A nestačí je povolit, ale taktéž se musí vyjmout. L.
Napsal: úte kvě 15, 2007 08:46
od Křečík Barbuška
Luděk Musil píše:Koko Loko píše:...povol ty dvě tyčkomatičky...
To K-L: můžu Ti říct, že jsem skoro 2 minuty přemýšlel, co máš konkrétně na mysli
.
Jedná se vlastně o vystřeďovací trny při montáži kola na náboj. A nestačí je povolit, ale taktéž se musí vyjmout. L.
Ano, dopustil jsem se poměrně značné nepřesnosti, omlouvám se
, ale při akci by to průměrně zručnému mechanikovi zcela jistě došlo
.
Však na pohodu. L.
Já jsem klidný.