Stránka 1 z 3
Výfuk 2101-011 vs. 2103-06
Napsal: sob dub 15, 2006 10:19
od Honza 21061
Pro debatu o tlumičích výfuku otevírám nové téma, původně se tohle téma probíralo v kulaté řadě- 21061.
Šlo mi o to, jestli použitím výfuku se dvěma tlumiči z 1200/1300 neztrácím něco na výkonu, popř. spotřebě a kdybych po výměně instaloval původní výfuk se třemi tlumiči, jestli by se něco zlepšilo, nebo naopak zhoršilo. Něco jsme už vyřešili tam a podle všeho by to nemělo příliš vadit. Je taky možné, že takovouto "úpravu" zdaleka nemám jenom já. Máte někdo vlastní zkušenosti, připomínky apod.?
Re: Výfuk 2101-011 vs. 2103-06
Napsal: sob dub 15, 2006 13:31
od Tomáš
Honza 21061 píše:Pro debatu o tlumičích výfuku otevírám nové téma, původně se tohle téma probíralo v kulaté řadě- 21061.
Šlo mi o to, jestli použitím výfuku se dvěma tlumiči z 1200/1300 neztrácím něco na výkonu, popř. spotřebě a kdybych po výměně instaloval původní výfuk se třemi tlumiči, jestli by se něco zlepšilo, nebo naopak zhoršilo. Něco jsme už vyřešili tam a podle všeho by to nemělo příliš vadit. Je taky možné, že takovouto "úpravu" zdaleka nemám jenom já. Máte někdo vlastní zkušenosti, připomínky apod.?
já sem jednou dal střední díl jen s jedním tlumičem a nic zvláštního se nědělo..akorád to občas buchlo v trubce...teď mám výfuk s dvěma tlumiči a je to to samý...jenom mi teď připadá že zvuk je trochu hutnější ...prostě je líp slyšet obsah 1500ccm..ale možná to je jen moje doměnka
Napsal: sob dub 15, 2006 13:56
od Richard Novotný
Tlumiče na středním dílu jsou jen průchozí "děrované" trubky.Zřejmě absorpční tlumič bez výplně.Přepážky jsou až v posledním dílu.Je to vidět v malůvce někde na Technice.Sám jsem si to na středním dílu ověřil minulý týden,když jsem ho měnil.Říznul jsem ho,abych viděl jestli prorezl zevnitř(mám LPG), nebo zvenku.Shodli jsme se že to je zvenku,v prolisech na placatým tlumiči.Asi tam byl zeslabený plech(výfuk vydržel rok a dva měsíce).
Napsal: sob dub 15, 2006 16:44
od radek mb
Mam 1500 motor a střední díl mam taky jen s jedním tlumičem.Můj subjektivní názor je ten,že se nic nezměnilo.
Napsal: sob dub 15, 2006 19:49
od Nulašestka
Tak těch středních dílů se vyrábí hafo a mohou dělat poněkud jiný zvuk-myslím tím ty co mají dva tlumiče-protože některé mají vyústění z toho tlumiče do té trubky v podobě kulatých děr,jiné tam mají obdélníkové díry...jezdil jsem se vším možným a můj závěr je že nechci nic jiného než střední díl s dvěma tlumiči.(minule jsem se málem zbláznil než jsem sehnal co jsem hledal...
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
) Jinak ten dvoutlumičový má jiný zvuk(aspoň u mě)-prostě dělá to o něco vyšší a řekl bych jako "měkčí"zvuk,těžko to popsat,prostě hlavně na trojku jo to taková ta klasika co doprovází to kňourání trojky,jinak ten jednotlumičový mi přišel že dělá spíš takové bručení...no spíš je to prostě asi moje úchylka-májí tam být tlumiče dva tak je tam prostě chci,no
![happy7 :happy7:](./images/smilies/happy7.gif)
...
Napsal: sob dub 15, 2006 21:15
od Honza 21061
Nulašestka:
Tak přesně s tou poslední větou se plně ztotožňuji- mají tam být dva tlumiče, tak na výměnu pořídím ten výrobcem namontovaný výfuk! Ten můj na trojku kňourá (teda spíše hučí jako turbína) i bez přídavného tlumiče.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Možná až tam dám novou část s tlumičem, tak to bude ještě lepší a vydrží to i ve vyšších otáčkách, bručení se ozývá, to je fakt. Na žigulovi se mi snad nejvíc líbí to, že každý rychl. stupeň doprovází odlišný zvuk motoru, alespoň nejsem líný řadit.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Napsal: sob dub 15, 2006 22:05
od Pool
Honza 21061 píše:Na žigulovi se mi snad nejvíc líbí to, že každý rychl. stupeň doprovází odlišný zvuk motoru, alespoň nejsem líný řadit.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mně se na žigulovi líbí, jak kňourá převodovka, hlavně na dvojku je to u mně nejvíc slyšet. Je to takovej zvláštní zvuk, kterej jsem na jiným autě ještě neslyšel. K těm výfukům, pozor na spojky (objímky). Nejlepší asi je dát tám zpátky originál, s jedním šroubem. Mám koupený takový "účko" s dvěma matkami a moc dobře to netěsní...
![Confused :-?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Napsal: sob dub 15, 2006 22:21
od Majo
mno ja sa nestotoznujem, priemer co rusi vyvinuli na 1200vku potom dali na vsetky typy, lebo sa im s tym nechcelo babrat, este aj jeden tlmic pridali
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ked budem mat casu nahodim tie fotky co som sluboval, ale zatial mi to nevychadza. Ja si totiz tobim taky vyfuk, ze tam bude len rura az po koniec a na konci jednorurovi madar.
Inak k tym tlmicom - v prvom je len dierovana rura nie je tam ziadna tlmiaca hmota, v druhom je rovnako dierovana rura, ale je tam akasi tlmiaca hmota. Dufam len ze nie nejaky azbest lebo som sa toho poriadne nadychal ked som to pilil. No a v tretom, velkom, poslednom, tam su skutocne prepazky. rura ide cez cely az dozadu tam vyustuje, a zozadu ide rura zas az dopredu kde vyustuje. Medzitym su tri dierovane prepazky. Dost o nicom
Napsal: sob dub 15, 2006 22:36
od radek mb
Mně se na žigulovi líbí, jak kňourá převodovka, hlavně na dvojku je to u mně nejvíc slyšet. Je to takovej zvláštní zvuk, kterej jsem na jiným autě ještě neslyšel.
Já ten zvuk na dvojku přímo zbožňuju.
![hello1 :hello1:](./images/smilies/hello2.gif)
Napsal: ned dub 16, 2006 00:42
od Honza 21061
Na dvojce jsem si ničeho zvláštního nevšiml, ale když to říkáte, tak se na to taky zkusím zaměřit.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Na jedničce je nejlepší poslouchat vytočený motor při rozjezdu, bohužel potom mi to přibrzdí zbytečně dlouhá dvojka (mod. 1986), trojka je úplně nejlepší ze čtyřky s meziplynem, nejlépe do kopce- už zmiňovaný nenapodobitelný hukot! Další zajímavá oblast je na čtyřku zhruba kolem 2500- 3000 ot. to je zase nejlépe slyšet typické žigulácké "chrastění".
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Teď si uvědomuju, že na té dvojce je slyšet něco podobného v nižších otáčkách. V podstatě i start teplého motoru je zážitek, pokud není odstavený déle a nestávkuje, poměrně tichý startér, najednou zabublá motor a okamžitý mírně svižnější rozjezd tomu dodá šťávu a respekt pro Ladu od případných pozorovatelů.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Napsal: ned dub 16, 2006 07:34
od radek mb
Rozjeď se jen lehonce na jedničku,dej za dvě a šlápni plnej plyn.Tam je ten typickej žiguláckej zvuk,když jde dvojka do toček.
Napsal: ned dub 16, 2006 07:43
od Tomáš
nechci vám kazit náladu..ale nebudou to spíš vadná ložiska v převodovce..mě takhle knourala 1,2,3 a 5...teď sou nový ložiska a je po kňourání...
![headbang :headbang:](./images/smilies/headbang.gif)
Napsal: ned dub 16, 2006 07:45
od radek mb
Jaký kňourání,pro mě je to takovej příjemnej hukot
![happy7 :happy7:](./images/smilies/happy7.gif)
Napsal: ned dub 16, 2006 11:23
od Honza 21061
radek mb:
Ahá, teď už vím, co myslíš, znám ten zvuk!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Bohužel v poslední době dojem trochu kazí už odcházející výfuk, takže plný požitek asi budu mít, až ho vyměním za nový a se všemi tlumiči.
Tomáš:
Tenhle zvuk asi nebude v ložiskách, to by musela každá Lada hlavně z kulaté řady jít na výměnu hned po výrobě. Tenhle hukot provází úplně každou.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Napsal: ned dub 16, 2006 11:56
od čmelák
ten vyfuk ze hola rura a na konci madar
majo teda
videl som to nazivo pocul som to ale to je rachoooot
![headbang :headbang:](./images/smilies/headbang.gif)