Stránka 1 z 2

Zaslepení topení

Napsal: pát dub 14, 2006 19:05
od M.K.S
Zdravím, mám takovej problém.
Už dobu mi teče topení (VAZ 21011) a auto budu provozovat už jen do konce léta.
Chci se jen zeptat, zda se něco stane, když nějakýma svorkama zmášknu ty gumový hadice, co vedou od bloku motoru k topení?
Doufám, že to přestane týct a topení na léto nepotřebuju.

Budu vděčnej za nějakou zkušenost a vyjádření.

Napsal: pát dub 14, 2006 19:28
od Majo
nestane sa nic, ale ked uz tak lepsie by bolo tie hadice proste vyhodit a spojit hadicou trubky aby cez ne bol obeh. Ale nie je to nutne.

Uplne najlepsie by ale bolo vymenit kohout topeni ;)

Napsal: pát dub 14, 2006 22:23
od Tomik
take jsem jednu hadici parkrat odpojil,a tou druhou jsem propojil obe privodni trubky,a vse bylo v pohode.

Napsal: pát dub 14, 2006 22:32
od Majo
teraz mi napadlo, ja som mal na to minule leto napojeny chladic oleja

Napsal: úte čer 27, 2006 07:50
od Dawid
Majo píše:teraz mi napadlo, ja som mal na to minule leto napojeny chladic oleja
Chladic oleje na vodu do topeni?
To uz snad neni od slova "chladit", ne? ;)

Napsal: úte čer 27, 2006 21:25
od Majo
sice to sem vobec nepatri, ale chladic oleja, ktory mam ja(od Mareka) funguje na principe vyrovnavania teploty vody a oleja. Teda ked mas normalne teplotu vody 90st, olej uz ma kludne aj 120. Toto zariadenie ochladi olej na teplotu blizsiu teplote vody. Pri studenom motore to zas funguje ako predhrev - voda sa zohreje skor a od nej sa zohrieva aj olej, je tak rychlejsie zahriaty motor.

PS: ak to chcete dalej riesit tak to presuniem do inej temy...

Napsal: sob črc 01, 2006 07:59
od Dawid
Dekuji, citim se plne uspokojen novymi vedomostmi ;)

Napsal: sob črc 01, 2006 22:57
od JmJ
Majo píše:sice to sem vobec nepatri, ale chladic oleja, ktory mam ja(od Mareka) funguje na principe vyrovnavania teploty vody a oleja. Teda ked mas normalne teplotu vody 90st, olej uz ma kludne aj 120. Toto zariadenie ochladi olej na teplotu blizsiu teplote vody. Pri studenom motore to zas funguje ako predhrev - voda sa zohreje skor a od nej sa zohrieva aj olej, je tak rychlejsie zahriaty motor.

PS: ak to chcete dalej riesit tak to presuniem do inej temy...
No jednak chladnejsi vodou ochladis olej, ale take horkym olejem ohrejes vodu. Je otazkou jednoduche fyziky, ci 1kg oleje pri snizeni teploty o 1 stupen zvysi teplotu 1Kg vody o 0.8 stupne (tedy vyplati se to, chladis olej) nebo zvysi teplotu 1 Kg vody o 1.2 stupne (tedy defakto ohrivas vodu).

No ted me tak napada, ze je to cele divne. Bo ty vlastne vemes energii z motoru, das ji do oleje, pak ji das do vody a tu zas posles do motoru :-)

No radeji du spat :oops:

Napsal: ned črc 02, 2006 08:28
od Dawid
Nakonec - tou ohratou vodou bys mohl ve vymneniku prehrivat jinou kapalinu s nizsim bodem varu, a vzniklou paru hnat do turbogeneratoru a mohl bys odpojit alternator a tak usetrit par koniku... O:o)

Napsal: ned črc 02, 2006 11:53
od radek mb
co se takhle vrátit ke koním(živejm) :?:

Napsal: ned črc 02, 2006 11:56
od Jelen
To nemá ani volant(řídítka) a ani brzdu. na tom nejezdit!!!

Napsal: ned črc 02, 2006 20:11
od Dawid
radek mb píše:co se takhle vrátit ke koním(živejm) :?:
Jezdi to na seno a body ti nestrhnou... to je pravda ;)

Napsal: ned črc 02, 2006 20:41
od Brandy
A nerezne to.

Napsal: pon črc 03, 2006 13:48
od VaSek
Ale nakonec to taky shnije. :P

Napsal: pon črc 03, 2006 13:53
od Laďuša
A dá se to potom použít na salám