Úprava olejového filtru
Napsal: čtv říj 18, 2018 20:16
Delší dobu jsem přemýšlel, jak zabránit klepání motoru po startu, než se natlakuje mazací soustava, címž snížit jeho opotřebení. Problém je většinou v tom, že vyteče olej z filtru do vany a trvá, než se naplní. Tomu má samozřejmě zabránit membrána ve filtru. V některých filtrech je membrána lepší, v některých horší. I Mann filtr, který drží poměrně dobře tak ke konci výměnného intervalu oleje to už není ono.
Napadlo mě tedy přesunout filtr do jiné polohy, a to vodorovně tak, aby olej zůstával gravitací ve filtru a nevytékal ven. Podobně to bylo řešeno u prvních 2105. Toto koleno je však obtížené sehnat, navíc neumožňuje nastavit filtr kolmo dolů. Podařilo se mi však najít různá tuningová kolena na filtr, jejich cena však byla v řádech tisíců korun.
Po delším hledání na internetu jsem našel vhodný díl - z Renaultu Dacia 1.5 Dci. Číslo objednací je 8200858164. Cena cca. 500,-. K tomu jsem začal hledat olejový filtr vhodných parametrů pro žigulíka. Aby byl co největší, vešel se k motoru a měl přepouštěcí tlak jak má být. Je to Mann filtr W712/47.
Na žigulíka pasuje tento komplet bezproblému, jediné, co se musí vyměnit je šroubení v bloku motoru(originál je UNF, Renault má M20x1,5). Nicméně díra v bloku žigulíka je taky M20x1,5, takže stačí udělat potřebné šroubení. Lze přišroubovat i na UNF originál závit, jde to bezproblému zlehka i dotáhnout, ale...
Výsledkem je dřívější mazání motoru a zkrácení doby klepání motoru na sucho po startu...Není to žádný úžasný objev, ale podělím se o něj, když jsem potřebné díly těžce hledal .
Napadlo mě tedy přesunout filtr do jiné polohy, a to vodorovně tak, aby olej zůstával gravitací ve filtru a nevytékal ven. Podobně to bylo řešeno u prvních 2105. Toto koleno je však obtížené sehnat, navíc neumožňuje nastavit filtr kolmo dolů. Podařilo se mi však najít různá tuningová kolena na filtr, jejich cena však byla v řádech tisíců korun.
Po delším hledání na internetu jsem našel vhodný díl - z Renaultu Dacia 1.5 Dci. Číslo objednací je 8200858164. Cena cca. 500,-. K tomu jsem začal hledat olejový filtr vhodných parametrů pro žigulíka. Aby byl co největší, vešel se k motoru a měl přepouštěcí tlak jak má být. Je to Mann filtr W712/47.
Na žigulíka pasuje tento komplet bezproblému, jediné, co se musí vyměnit je šroubení v bloku motoru(originál je UNF, Renault má M20x1,5). Nicméně díra v bloku žigulíka je taky M20x1,5, takže stačí udělat potřebné šroubení. Lze přišroubovat i na UNF originál závit, jde to bezproblému zlehka i dotáhnout, ale...
Výsledkem je dřívější mazání motoru a zkrácení doby klepání motoru na sucho po startu...Není to žádný úžasný objev, ale podělím se o něj, když jsem potřebné díly těžce hledal .