21044i - problém s elektronikou
Napsal: pon srp 20, 2018 21:06
Zdravím všechny,
Potřeboval bych trochu poradit. Mám 21044i z roku 97 a pořád mi blbne něco kolem lambdy.
Problém nastane vždycky až po zahřátí motoru, kdy (jak jsem se dočetl) by měl sepnout režim, kdy se začne pracovat s údaji z lambdy.
Vždycky když se rozjíždím, je to dost líný a svítí kontrolka CHECK ENGINE, ale jakmile pak třeba jedu na volnoběh, nebo nějak zahýbu plynem, zhasne.
Občas se při rozjezdu stává, že se ta kontrolka nejprve nerozsvítí a auto najednou jede jak střela, ale pak se po chviličce zas rozsvítí a zas to je líný. To samé při jízdě po dálnici, když mám pořád zařazenou 5ku. To se stává že se ta kontrolka tak rozsvěcí a zhasíná když nějak pohnu plynovým pedálem. Rovněž se stává, že mám plyn pořád ve stejné poloze a najednou z ničeho nic jako by něco sepne a začne se zvyšovat rychlost aniž bych pohnul plynovým pedálem. Po chvíli to ale zas přestane a rozsvítí se kontrolka. No zkrátka, jakoby se v tom autě občas něco probouzí, ale hned to spadne. Lambdu mám novou, svíčky nové, kabeláž snad v pořádku, a tlakové hadičky na vzduch a výpary snad taky, kontroloval jsem i všechny možný čidla, všude šlo správné napětí a zdálo se že jsou v pořádku, jenom jsem nějak nepřišel na snímač tlaku, jestli pracuje jak má . Zároveň mi to pořád děsně žere. Nevím si s tím už nějak rady, leda postupně zkoušet vyměňovat čidla a tak. Říkal jsem si ale, jestli tady náhodou nemá někdo s tímto typem závady zkušenost, abych mohl jít aspoň trochu na jisto. Napadá mě leda něco se snímačem polohy škrtící klapky, ale spíš se mi zdá že to bude někde jinde. Prostě to neni schopný fungovat ve chvílích kdy to má pomáhat s rozjezdem a akcelerací a přitom to žere jak kráva. Jenom občas to na malý okamžik ožije a hned zas nic.
Tak jestli náhodou někoho zkušenějšího něco napadá, budu moc rád za nějakou radu.
děkuji
Potřeboval bych trochu poradit. Mám 21044i z roku 97 a pořád mi blbne něco kolem lambdy.
Problém nastane vždycky až po zahřátí motoru, kdy (jak jsem se dočetl) by měl sepnout režim, kdy se začne pracovat s údaji z lambdy.
Vždycky když se rozjíždím, je to dost líný a svítí kontrolka CHECK ENGINE, ale jakmile pak třeba jedu na volnoběh, nebo nějak zahýbu plynem, zhasne.
Občas se při rozjezdu stává, že se ta kontrolka nejprve nerozsvítí a auto najednou jede jak střela, ale pak se po chviličce zas rozsvítí a zas to je líný. To samé při jízdě po dálnici, když mám pořád zařazenou 5ku. To se stává že se ta kontrolka tak rozsvěcí a zhasíná když nějak pohnu plynovým pedálem. Rovněž se stává, že mám plyn pořád ve stejné poloze a najednou z ničeho nic jako by něco sepne a začne se zvyšovat rychlost aniž bych pohnul plynovým pedálem. Po chvíli to ale zas přestane a rozsvítí se kontrolka. No zkrátka, jakoby se v tom autě občas něco probouzí, ale hned to spadne. Lambdu mám novou, svíčky nové, kabeláž snad v pořádku, a tlakové hadičky na vzduch a výpary snad taky, kontroloval jsem i všechny možný čidla, všude šlo správné napětí a zdálo se že jsou v pořádku, jenom jsem nějak nepřišel na snímač tlaku, jestli pracuje jak má . Zároveň mi to pořád děsně žere. Nevím si s tím už nějak rady, leda postupně zkoušet vyměňovat čidla a tak. Říkal jsem si ale, jestli tady náhodou nemá někdo s tímto typem závady zkušenost, abych mohl jít aspoň trochu na jisto. Napadá mě leda něco se snímačem polohy škrtící klapky, ale spíš se mi zdá že to bude někde jinde. Prostě to neni schopný fungovat ve chvílích kdy to má pomáhat s rozjezdem a akcelerací a přitom to žere jak kráva. Jenom občas to na malý okamžik ožije a hned zas nic.
Tak jestli náhodou někoho zkušenějšího něco napadá, budu moc rád za nějakou radu.
děkuji